Posts by L.Kok

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem bij een nieuw project van me.
    Aanmelden gaat via een popup venster, enkel wanneer je op submit klikt dan sluit de popup zich.
    Ik heb ervoor gezorgd dat het venster zich niet herlaad, maar toch verdwijnt de pop-up..

Hier alvast mijn code voor de validatie (Momenteel is hij niet volledig en zeker nog niet af!)

Code
    - knip -

De js code die ik gebruik voor de popup te tonen:

Code
    -knip-

Hopelijk kunnen jullie me helpen, online voorbeeld heb ik niet omwille van geheimhouding van het project.

Laurens Kok

Ik vind de footer persoonlijk niets..
    Hij plakt tegen de onderkant, misschien kan je die een beetje stijl geven?

Mvg,
    Laurens

Volgens mij is het inderdaad je groter dan of gelijk aan in de if zoals wimmpie het zei.

Het moet niet zijn: => maar >=

Dit zeggen we in het Nederlands toch ook zo? :)

Ze waren aan het bekijken welke manieren er allemaal waren om dit op te lossen. Ik zag dat de switch er nog niet tussen stond, dus plaatste ik dit er tussen.
    De 'er is iets fout gedaan' moest er inderdaad niet onder, maar dit is macht der gewoonte geworden. Ook heb ik dit eventjes snel in elkaar gestoken.

Volgens mij is de topicstarter voorzien van genoeg voorbeelden?

Mvg,
    L.Kok

Robin:
    Ik denk dat deze keuze grotendeels puur persoonlijk is, wat vind jij het meest overzichtelijk en wat vind jij leuk werken.
    Ik vind werken met een switch overzichtelijk en veel minder typwerk, daarom gebruik ik het.

Mvg,
    Laurens Kok

Het kan ook door gebruik te maken van een switch, nu we toch alle mogelijkheden afgaan.

Hallo iedereen,

Ik kwam onlangs een icon tegen, maar nu wil ik graag weten uit welk pack deze icon komt.
    Echter na een uurtje gezocht te hebben kan ik het maar niet vinden, hopelijk kan iemand mij helpen!
    De icon:

Alvast bedankt,
    Laurens Kok

Ik denk dat je wat meer informatie moet geven zoals:
    1. Wat moet er gebeuren aan de website? Welk eindresultaat?
    2. Welke programmeertalen zijn vereist om dit te realiseren?
    3. ...

Hallo Tieske,

Je moet weten dat ik nog maar net begonnen ben met het leren van PDO, ben nu trouwens ook OOP aan het leren op advies van Patrick.
    Maar van je code begrijp ik dus niet zoveel.

Is het mogelijk hierover ene duidelijke uitleg te geven?

Normaal zou dit zo moeten werken

PHP
    //Beveiligingsfuncties 
    function sql($tekst){ 
        global $db;

$tekst = $db->quote($tekst); 
        $tekst = addslashes($tekst); 
        return $tekst; 
    }

Dit heb ik zonet geprobeerd, maar dit lukt niet.

Tim bedankt voor je antwoord, ik zal het tijdelijk oplossen door middel van een 2de parameter mee te geven aan de functie.
    Omdat ik nog niet veel verstand heb van classes, etc.

Heeft er iemand misschien een goede tutorial over?

Hallo iedereen,

Ik ben zonet begonnen met het leren van PDO. Echter loop het niet zo vlotjes als ik hoopte.
    Ik ben een kleine source van mij aan het omzetten, om er dan mee verder te gaan.
    Ik maak mijn databaseconnectie in het bestand: config.php

Maar dan gebruik ik in het bestand functions.php een functie waarbij ik de functie: quote van PDO gebruik.
    Het ziet er als volgt uit:

PHP
    //Beveiligingsfuncties 
    function sql($tekst){ 
        $tekst = $db->quote($tekst); 
        $tekst = addslashes($tekst); 
        return $tekst; 
    }

Echter krijg ik nu de error bij een query:

PHP
    Fatal error: Call to a member function quote() on a non-object in /home/laurens/domains/****************/public_html/include/functions.php on line 16

Weet iemand wat er fout zou kunnen zijn? Dit is de lijn waarop de functie: $sql wordt gebruikt:

PHP
    $sql = "INSERT INTO gebruikers (gebruikersnaam, wachtwoord, ipadres, emailadres) VALUES ('".sql($gebruikersnaam)."', '".sql(encryptie($wachtwoord))."', '".$ipadres."', '".sql($emailadres)."')";  
    $db->exec($sql);

Alvast bedankt,
    Laurens

Nou zullen veel aanpassingen moeten gebeuren dan.
    Ook een groot deel van de download sources zullen binnenkort onbruikbaar worden omdat ze allemaal werken met MySql.
    Of er moet iemand zijn die alles wil gaan aanpassen, denk niet dat dit het geval is maar goed.

Programmeren is een sector waarin je je altijd zal moeten aanpassen, je zal altijd moeten blijven leren en vooruitgaan met de tijd. Dus ik accepteer het wel, alleen zorgt dit er wel voor dat vele mensen eens een boekje moeten gaan zoeken over Mysqli of PDO.

Veel studeer plezier! 8)

Als je dit eens wil proberen? Je was een ; } vergeten bij de background tag.
    Heb de code ook een andere structuur gegeven, zo is het altijd een beetje duidelijker waar er iets mist.

Mvg,
    Laurens

Hallo A.Bijlsma,

Moet de source volledig zijn?
    Ik heb namelijk nog een forum source liggen, maar deze is echter nog niet volledig.

Ik verkoop hem tegen een prijs van 25 euro paypal.