Posts by L.Kok

Eerst de NSA, waar je bent, nu wil FaceBook ook al aan bedrijven de mogelijkheid geven om mijn berichten kunnen zien(ook privéberichten?), ook al wil je enkel dat je vrienden het lezen.

Begin er langzamerhand gek van te worden...
    Maar wat doen we er aan...

Ik weet niet of ze privé berichten bedoelen, het lijkt me dat ze toch wel voorzichtig zijn in hun uitspraken. Berichten? Zijn dit de berichten op je nieuwsoverzicht (Deze worden volgens mij posts genoemd?) Of zijn het je privé berichten..
    Vind het in elk geval niet aangenaam maar ja we kunnen er inderdaad niets aan doen.

Zelf een social network bouwen? Je zal niet op kunnen tegen de hoge concurrentie zoals Facebook en Twitter. Maar wat je niet probeert weet je niet!

Je kent het wel.. Zonet is er een nieuwe serie van start gegaan op TV en je vertelt tegen je vrienden hoe leuk / slecht je het wel niet vond. Of je geeft kritiek op een bepaald merk? Wel zulke gesprekken zijn een goudmijn aan informatie, momenteel zijn deze berichten onzichtbaar voor bedrijven.

Tijdens de LeWeb-conferentie in Parijs laat onderdirecteur Chris Daniels weten dat Facebook eraan werkt om merken en bedrijven toegang te geven tot de conversaties van gebruikers.

Ze zouden dit doen omdat er veel gepraat wordt over series, films en het laatste nieuws. Door bedrijven hier toegang aan te geven kunnen ze er meteen op in spelen en kunnen ze beter worden.

De grote concurrent Twitter heeft hiervan nooit last gehad, alle tweets die geplaatst worden zijn namelijk openbaar. Facebook hoopt met deze zet de competitie weer aan te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?
    Ik vind het niet bepaald leuk, bedrijven die mijn gesprekken mee kunnen lezen.. Nou moet je al gaan nadenken voor je iets zegt of je krijgt een email van 1 of ander bedrijf..

Bron: http://www.zdnet.be/article/15…oegang-tot-je-gesprekken/

Ik krijg ook Java in mijn studie en ik heb het inderdaad geleerd met de CamelCase.
    Verder vraag ik me af waarvoor Scanner dient, kan je dat even toe lichten?

Ook een opmerking maar niet persé een fout:

Code
    som = som + getal;

Je kan bovenstaand stukje code herschrijven naar onderstaand stukje code. Is iets sneller qua ingeven, weet niet of er ook een ander verschil is.

Code
    som += getal;

Je table staat helemaal fout net zoals je title.
    Hij moet in de content komen, dit zal waarschijnlijk liggen aan news.php weet het niet zeker.

Via element inspecteren kan je een beetje kijken waar hij moet staan om zo je script aan te passen.

Kom je er echt niet uit dan ga je naar een andere pagina en kijk je hoe ze het daardoen (waar hij er wel goed in staat)
    Zo kan je die wijze ook toepassen in news.php.

Ik studeer momenteel Toegepaste Informatica aan de Katholieke Hogeschool Leuven.
    Dit is een professionele bachelor waardoor je meteen wordt klaar gemaakt voor het echte bedrijfsleven.
    Zo krijgen wij in het tweede semester ook bedrijfsbeheer en ligt de nadruk ook op talen. (Frans & Nederlands)

Wij krijgen ook Java en Javascript aangeleerd.

Hallo programmeurs!

Ik ben reeds enkele dagen bezig met het ontdekken van het wel bekende: Bootstrap.
    Voor diegene die Bootstrap nog niet kennen: Meer informatie over Bootstrap

Mijn vraag naar jullie toe is wat jullie van Bootstrap vinden? Vinden jullie dit nog 'echt' programmeren in HTML & CSS? Vinden jullie dat dit recht heeft om verkocht te worden?

Mijn mening:
    Ik was eerst geen voorstander van Bootstrap omdat het eigenlijk het echte werk weg neemt. Maar nu dat ik enkele dagen bezig ben met Bootstrap vind ik het zeer handig werken en een zeker pluspunt is dat alles volledig responsive is.
    Ik vind dat deze templates wel verkocht mogen worden aangezien het idee van de template jou eigendom is en je zelf er ook nog tijd insteekt. Wel vind ik het altijd leuk als dit vermeld wordt dat de template gemaakt is met bootstrap.

Benieuwd naar jullie mening!

Met vriendelijke groet
    Laurens

Ik zie dus dat er redelijk veel uitwegen bestaan voor Java, wat me toch al gerust stelt.
    Ook ik krijg dit aangeleerd als een basis taal om volgende jaren erop verder te bouwen.

Tim zou je iets meer uitleg kunnen geven wat Java precies kan doen in een website, mogelijk een voorbeeld?

Bedankt voor jullie reacties!

Hallo iedereen,

Aangezien ik momenteel voor mijn professionele bachelor in de Toegepaste Informatica de programmeertaal Java leer, vroeg ik me het volgende af:

- Wie heeft er allemaal kennis van Java hier op ICTscripters?
    - Wat hebben jullie al allemaal gemaakt?
    - Wat zijn de uitwegen die Java bied naar later toe in het beroepsleven?

Mvg,
    Laurens

Het beste is altijd om zelf een source te bouwen, dan weet je altijd watje code precies doet en is het makkelijker voor jezelf om dingen aan te passen.

Er zijn verschillende varianten van sources maar uiteindelijk komen ze allemaal op hetzelfde neer. De code is veroudert en moet herscript worden, veel fouten, etc.

Heb je al eens proberen te brainstormen met al je vrienden tegelijk en geen commentaar geven op naar voorgebrachte ideeën?
    Creafac
    Creatin
    UniGig

Je moet gewoon beginnen met een hele lijst op te stellen van samenstellingen.
    Het is ook zo dat je bedrijfsnaam niet noodzakelijk verband moet houden met het onderwerp van de onderneming, dit zie je zelfs bij enkele grote bedrijven zoals Apple.