Posts by Reza

Data wordt opgeslagen in database. Vorm van verwerking is zo: HTML bestand met Formulier => AJAX => PHP welke deze opslaat.

Het gaat om een facturatie script. Waar je in een tabel het aantal, soort werkzaamheid, prijs per eenheid en totaal bedrag in kan invoeren.
    Als een persoon nu bij prijs per eenheid bijvoorbeeld €5,75 wilt invoeren, kan dit niet omdat ik die waardes in een array heb, en die array later via explode weer in stukken hak.

De waardes worden opgenomen in een array omdat er oneindig prijzen per eenheid kunnen zijn, dus €5,75 en €10,- en €12,-
    In een array staan deze, waar ik later explode(',', $prijs) doe om ze allemaal los te hebben. En deze vervolgens weer optel. Alleen gaat de explode stukje mis, omdat er een komma in €5,75 zit.

Bedankt voor jouw bericht, ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben

Hallo,

voor een klant ben ik bezig met een klein systeem. Nu werkt alles in principe, het enige probleem is dat er bij de user input paar kleine problemen voorkomen.

Het betreft een order lijst: http://prntscr.com/9ubd49
    Aantal Beschrijving Prijs Totaal
    10 Fietsen, zonder zadel 2,50 25
    5 Autos 10 50

Nu heb ik $aantal in een array staan, $beschrijving enz...
    Alles wordt ook goed in de database geplaatst, er komt alleen een probleem wanneer de user input een komma heeft.

$prijs = array('2,50', '10'); en wanneer ik nu explode() gebruik om deze weer te splitsen zal hij 2,50 ook splitsen. Iets wat ik niet wil..
    Dit geldt nu dus ook voor beschrijving, de gebruiker is nu dus beperkt om geen komma's in zijn input te verwerken.

Ik denk dat er een simpele oplossing is, echter kom ik er zo 1 2 3 niet uit.
    Onderstaande klein stukje code, indien meer nodig is hoor ik het wel ^^

PHP
    $arrayTotal = explode(',', $postTotal); //Hier splits ik de array weer
    $newTotal = array_sum($arrayTotal); //Betreft bedragen die opgeteld worden bij elkaar

Bij voorbaat dank

D.m.v JS/jquery en PHP?

Gewoon een simpel stukje: als er op X wordt gedrukt, via PHP de cookie aanmaken of in database neerzetten chat = no.
    Hoeft in principe niet met Jquery, kan ook gewoon met alleen PHP.

Contacteer me maar via Skype als je het in wat betere lijnen wil.

Ik weet niet of ik goed kijk, maar op jullie website zie ik geen hosting paketten terug komen(normaal hosting pakket of VPS dan).

Tip: jullie website zit ook vol met spelfouten.

@ http://www.techzine.nl/nieuws/…ios-9-voor-iphone-4s.html

Las ongeveer hetzelfde artikel ook ergens op Nu.nl

Persoonlijk vind ik dat mensen teveel zeiken... De Iphone 4S kwam uit in 2011, voor vergelijking kwam de S2 van Samsung ook uit in 2011.
    Je hoort veel mensen ook niet klagen over dat de S2 niet upgradebaar is naar Android Kitkat of iets in die richting

Natuurlijk, Apple promoot het veel maar de download was tenslotte gratis en vrijwillig. Ik ken ook nog genoeg mensen waarbij de telefoon nog wel naar behoren werkt.

Persoonlijk als ik op de website kom, zou ik niet gelijk het idee hebben om door te scrollen.
    Plaats de intro tekst/inleiding wat hoger, zodat mensen ook geïnteresseerd worden om door te lezen.

Nu mis je op sommige plaatsen nog wat tekst, ik weet namelijk niet of dit het eindproduct is, maar wat meer tekst zou voor bezoekers ook wat fijner zijn.
    Wellicht zou je als intro of 'hoe werkt het' een video kunnen maken/iemand laten maken, fijn voor een gebruiker en gelijk aantrekkelijk om te bekijken.

De footer is ook een beetje leeg. Zelf raad ik aan om een sitemap daar neer te zetten, wat ook goed werkt is social media.

Het registratie formulier geeft mij niet echt de indruk van een proffessioneel bedrijf, ik voel me nog niet aangesproken om een account te maken.
    Ik weet niet of dat komt door de vorm van het formulier, maar ik zou het een en ander daar aanpassen.

De rest ziet er allemaal prima uit! :)

Google is machtig... en zit ook op een berg geld...
    Ik denk dus niet dat Google er zelf last van zal hebben.

Maar veel developers/startups zullen creatiever moeten zijn in het zoeken naar inkomsten of ze zullen verzuipen. We zullen in één keer ook af zijn van die websites die top10's en top5-en maken, gewoon om advertenties door onze strot te kunnen duwen. Misschien is het acter alles nog zo geen slechte zaak.

Hoe zou Google toch komen aan zo'n berg geld? Een overgrote deel van hun inkomsten komt van advertenties. Natuurlijk is Google machtig, maar vergeet niet dat wanneer zij zelf geen maatregelen nemen de winst en omzet zullen dalen.

http://www.nu.nl/internet/3905…r-omzet-minder-winst.html (hier zie je dat 80% van hun omzet uit advertenties komt ;) )

Ongeveer 25% procent van het verkeer van mobiele surfers is afkomstig van IOS. Dit is niet zeer veel, maar wel genoeg om op lange termijn wat te gaan merken.

Ik had ergens overigens gelezen dat Adblocker alleen nog maar de uitspringende advertenties gaat blokkeren, degene die irritant zijn zoals pop-ups. Weet echter niet of dit volkomen waar is ^^

Slechte zaak van Apple & Adblocker door andere te weren en eigen advertenties boven te plaatsen, dat waar ze al jaren over zeuren bij Google doen ze nu zelf ook.

Google is een concurrent, misschien nog wel de grootste als je kijkt naar besturingssystemen. Een zet als deze lijkt mij strategisch heel slim, ze proberen hun inkomstenbron aan te tasten of zelfs te verkleinen. Iets wat elk bedrijf doet.

Ik weet niet of je hebt opgelet, maar jouw eerste reactie kwam nadat ik al had gezegd dat het was opgelost.

Mijn probleem was, dat ik maar één resultaat kreeg i.p.v. meerdere. Dat was opgelost door paar kleine aanpassingen.

Nu had jij in je eerste reactie twijfels over mijn manier van gebruik, waarop ik een test uitvoeren op mijn eigen site (dus niet die van mijn klant). Er is dus helemaal geen probleem, ik antwoordde echter alleen maar op jouw berichten...

Op mijn huidige site maak ik bij mijn editor geen gebruik van een database, echter is de code etc. allemaal hetzelfde als die van mijn klant. Topic kan gesloten worden, het werd in eerste instantie alleen maar opengehouden voor extra commentaar ^^

Wellicht ben ik het vergeten te melden, maar MySQL heeft hier niets mee te maken.
    De editor voert alles via JS/AJAX door naar een ander PHP script en deze past de file direct aan.

Alles wordt dus ook via de URL goed doorgegeven ;)

Bedankt FangorN, zeer geïnteresseerd door wat je van mij vraagt.
    Nu heb ik hetzelfde systeem op mijn eigen site, waar ik dezelfde methodes gebruik(hiermee bedoel ik een dezelfde programmering).

http://prntscr.com/869d4j -> Je kan hier zien dat ik dat invoeg
    http://prntscr.com/869dus -> Hier kan je zien dat ik het wel degelijk opsla
    http://prntscr.com/869e3g -> Nu je de URL bezoekt, zie je dus het resultaat.

Nu is dit mijn eigen website, een project waar ik een tijdje niets mee heb gedaan. Alles is zelf gemaakt, behalve de editor en notify stukje. Ik denk dus dat jij dit bedoelde, of zit ik verkeerd...

Bedankt beide voor jullie reacties.

Ik had van $html als laatste een array gemaakt, daarvoor was het een lege string waar ik steeds tekst bij toevoegde.

PHP
    $html = ""
    $html .= 'Nieuw'

Dit had ik dus eerst, wat Luc ook bedoeld.

Edit:
    Door nog een klein stuk aan te passen, werkt alles nu. Bedankt Luc en Stijnhau!

Hallo,

ik loop momenteel vast op een klein probleem waardoor ik niet echt meer helder kan kijken naar de code.
    Voor een klant van mij heb ik een zoekfunctie gemaakt, waarbij er gezocht moet worden in de DB bij bepaalde criteria. Dit lukt allemaal, echter komt er telkens maar een zoekresultaat uit...

Nu is de oplossing dus een while loop, echter gebruik ik ook nog AJAX om alles dynamisch te laten verlopen, waardoor het toch iets lastiger is.

De code is nu wat rommelig, dit komt doordat ik nu alles aan het uit proberen. De query zal later ook herschreven worden naar een prepared statement dus veiligheid is geen probleem.

Door middel van json_encode stuur ik alles terug naar een Javascript bestand, hier werd alles goed uitgelezen en weergeven, echter laat $html maar één resultaat zien terwijl de query er op dit moment twee ophaalt. Er zijn dus wel degelijk twee records.

Zou iemand dus misschien weten waaraan het ligt? Wellicht is het iets simpel of klopt er iets niet aan de while loop.

Bij voorbaat dank,
    Reza.

PHP
    <?php
    $string = "Het eerste woord"
    $words = explode(" ", $string);
    echo $words[0]; // Het
    ?>

Het bestand kun je laten uitlezen en dit stukje hierboven gebruiken, de split functie zou ook werken ^^

De query's waarde omzetten naar het IP-adres van het bestand lijkt mij niet zo moeilijk? Of begrijp ik het verkeerd.
    Als je de tekst hebt uitgelezen kun je $words[0] zien als het IP-adres en deze invoeren.

Zelf had ik het ook al gezien via verschillende YouTubers, echter is het wel interessant dat iemand hier in Nederland een markt ervoor heeft opengezet.

Vooral omdat je het op Amazon goedkoper kan vinden, uiteindelijk haalt elk bedrijf zo'n hoverboard van een Chinees bedrijf en verkoopt weer duurder door. Zo heb je hoverboards van $1000 + en sommige van $320.

SuHOSIN helpt hierbij, geen 777 meer nodig kan alles op rechten 755 draaien.
    Wat je ook kan doen is de map voor het schrijven rechten geven en na het schrijven weer terug zetten.

De chmod functie inderdaad, echter moet je hiervoor wel een VPS hebben anders werkt het niet.