Posts by Reza

Aan zijn eerste zin te lezen, een andere template?

Je kan dit natuurlijk zelf maken, maar gezien ik niet weet of jij ervaring hebt of verstand van programmeren denk ik dat je meer op zoekt bent naar al klaargemaakte templates.
    Op http://themeforest.com zijn er hele mooie en ook nog goedkope templates te vinden.

Zoals ik al zei, je kunt ob_start() gebruiken.

Verder komt de header already sent doordat je eerst een output krijgt en dan nog een cookie in de header verzendt.
    Als je alles in goede volgorde script heb je dit probleem niet.

Er bestaan verschillende programma's die een site na scannen op SQL lekken en XSS lekken(Googlen).

Als je het handmatig wilt doen kun je even voor je zelf wat attack patterns schrijven en deze dan steeds invoeren bij je input velden. Ook even stunten met je URL.
    Vooral het testen met JS is goed, zie je gelijk of het XSS lekken bevat.

PHP
    if(preg_match("/$foutbezig/", $locatie))
    {
     echo "Hi";
    }

Die code zelf is zeer bekend(nu bedoel ik dat stukje van anti XSS en injecties). Echter heb je dit stukje niet nodig als je gewoon goed de mysql(i)_real_escape_string toepast en met de functie trim erbij. Of in geval van PDO de quote() functie.

Ja opzich is het wel handig voor die gebieden. maar waarom maken ze die ballon niet gewoon vast?

Als de ballon op een bepaalde hoge hoogte is komt er veel wind, dan is er dus spraken van een hoge windkracht.
    Vooral bij zo'n plaatst als Nieuw-Zeeland waar spraken is van een gematigd zeeklimaat. Als je zo'n ballon dus zou vast maken, heb je kans dat die ballon veel heen en weer gaat. Het kan ook zijn dat er van die kwajongens zijn en dan bijvoorbeeld de ballon los maken van de plaatst waar hij is vast gemaakt.
    Ook zou nog een probleem zijn om hem met wat vast te maken.

Leuk dat je dit doet, ga je zelf ook met teams werken of alleen?

Verder over die bug site:

PHP
    <b>Warning</b>: file_exists() [<a href='function.file-exists'>function.file-exists</a>]: open_basedir restriction in effect. File(../../../../../../../../../../proc/self/fd/2.php) is not within the allowed path(s): (/home/slugia/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/) in <b>/home/slugia/domains/slugiacraft.nl/public_html/crimz/bugs/index.php</b> on line <b>5</b>

XSS mogelijkheden zijn er ook ja.

Ik vind je maakt het goedkoop en dan krijg je dit!
    Maar van de anderen kant. Misschien slimmer geweest om alles van Versio onbereikbaar te maken.

Denk dat er nu al veel mensen gaan overstappen. Wat denken jullie?

Dat betwijfel ik, Versio heeft vaker wel eens downtime gehad.
    Laast ook TransIP.

Ik stapte van hosting bedrijf over toen ik geïrriteerd raakte aan het veelvoudig offline zijn, denk dat dit dus nog wel meevalt.

Bijna elke source is bevat bugs, als die er op een moment niet zijn komen ze wel nadat er mensen grondig naar kijken.
    Dus denk zelf dat het beste is als je ze zelf gaat debuggen of dat je iemand inhuurt die dat doet.

Ik snap hier eigenlijk het praktisch nut niet van.
    wel leuk en aardig bedacht enzo. maar als je balon uit bereik vliegt, dan heb je er toch niets aan?

Waarschijnlijk werkt het net als een satelliet.

Wel een leuke manier om mensen achter het internet te krijgen, had zelf eerder dit idee verwacht van een overheidsinstatie, of dat Nieuw-Zeeland zelf met zo'n idee zou komen om de mensen te voorzien van WiFi.

Het feit dat leerkrachten bijvoorbeeld niks over computers weten is omdat hun jeugd er dan ook niet mee vol zat.

Op mijn school zijn 80% van de leerkrachten oud(gem. 60 jaar), zelf weten ze niet hoe ze geluid aan zetten of dergelijke.
    Maar die overige 20% weet dat weer wel, die 20% behoort ook tot de categorie jonge leraren(gem. 30 jaar).

Tim
    Thnx man wil de V2 in codeigniter plaatsen als ik er niet uit kom heb ik je skype ;)

Dat zou heel erg tof zijn, vooral nu ik CodeIgniter deze dagen ben gaan gebruiken lijkt het mij een grote stap. Denk zelf dat je dan als beginnende programmeur veel kunt leren dan van de gewone OsVendetta.