Marvixxx bedankt voor je reactie 
Zirax: waarom reageer je? Weet jij wat mijn situatie is? Weet jij wat uiteindelijk de bedoeling is? Weet jij of ik het wel kan betalen?
Je reactie is offtopic en gerapporteerd.
Ik reageer, omdat ik reageer dat zie je toch. Zoals meneer voorheen al meld.. 1000,- per maand.. hmm als jij dat uit gaat geven per maand, om een krakkemikkige thuisserver op te bouwen .. ken je beter die 1000 euro steken in 10 datacenter servers. en nee. daarom hoef je me niet te haten en niet te rapporteren, ga zelf eens logisch nadenken.
1000,- daar heb je 10 servers voor met elk 4gb ram en 2x 250 gb hdd met evt. 2 IP adressen in sommige gevallen nog meer. maar dat is even erg moeilijk te regelen.
Elke server heeft een datalimiet van 5 Terabyte. (misschien overkill, maar tegenwoordig overal standaard. 1TB 2TB 3TB.. idontgiveash*t)
Thuisserver kost je maandelijks voor 1 server 1000,- per maand op z'n meest, daarbij moet je dus RIPE member zijn, lidmaatschap zit bij prijs in. En je hebt natuurlijk glasvezel nodig. Glasvezel gaat nog niet verder als 100/100 of 120/120 MBit. Daar kun je hoogstens 1 server / 2 servers GOED op draaien zonder enige vertraging.
Voor 1000 euro heb je dus 2 keuzes. of 10 servers elke server een GBps ethernet verbinding of 2 servers op 120 MBit.
Daarbij heb je nogsteeds niet gereageerd op mijn vorige reactie welk control panel je wilt gaan gebruiken. Je vraagt hulp.. maar beantwoord de helft van de vragen.. Waarom open je dan een topic?
Bij deze. welk controlpanel wil je gaan gebruiken.