Posts by WHMCSAddons

Hi,

Het valt me de laatste tijd op dat crewleden wel erg vaak weg komen al overtreden ook zei de regels hier.
    Waarom wordt hier niet een strakke lijn in getrokken, hier ga je straks weer een probleem over krijgen waar niemand iets aan heeft.

Bijvoorbeeld: dit mag NIET!
    .be voor 99 cent

Bijvoorbeeld: dit mag WEL!
    Actie: .nl domeinnaam voor slechts €2,50 incl. BTW!

Er zijn nog wel een aantal topics waar ik een voorbeeld uit kan nemen maar ik doel hier niet om ruzie te boeken maar om duidelijkheid te krijgen.
    Wat is nou werkelijk het verschil in die 2 topics terwijl dit exact hetzelfde bied?

@Leden
    Hou het topic netjes en reageer met een onderbouwende reactie zodat de crew hier iets aan heeft.
    Nogmaals: dit topic is niet bedoelt om mensen zwart te maken, ik zoek gewoon verduidelijking en ik denk nog wel meer mensen.

1. Het laden van pagina's duurd heel lang, content is er wel maar hij lijkt iets in te laden wat aardig groot is.
    2. Domeincheck vind ik persoonlijk heel erg lang duren, voor er resultaat is.
    3. Zodra ik wil registreren kom ik op een pagina die verteld dat ik geen toegang heb, komt onhandig over.

Zou eerst alles even nakijken :)

Hi,

Voor een klant ben ik opzoek naar een API of berekening van een voertuig informatie, zal hieronder proberen uit te leggen wat de bedoeling is.

1. Persoon moet een berekening kunnen doen wat de wegenbelasting per kwartaal/jaar kost.
    2. Persoon moet een berekening kunnen doen wat de verzekering per kwartaal/jaar kost.

Dit mag een betaalde API betreffen als de code maar in PHP geschreven is of een Feed is die ingeladen kan worden.
    Ik heb een aantal voorbeelden via de belastingdienst gevonden maar ik betwijfel dat je die velden mag gebruiken via CURL voor je eigen website.

Als iemand hier een oplossing weet hoor ik het graag.

@All
    Ik ken Tcbhome al tijdje dus heb net even voor hem gekeken, de bevindingen hieronder:

1. Er zijn 2029 bruteforce aanvallen geweest op de user root.
    2. Al deze pogingen zijn wel gelogd we hebben ook een IP maar dit is 100% een proxy aangezien hij uit Duitsland komt en van een hoster is.
    3. Hij heeft alles via SSH commando's verwijderd, er is dus geen inbraak in DirectAdmin zelf geweest.

Het IP uitzoeken heeft weinig zin want we hebben geen idee hoeveel proxy's er exact gebruikt zijn.
    Ik ga hem vanavond helpen alles dicht te zetten en beter af te stellen.

Edit
    Server is dicht gegooid en zou nu beter moeten reageren.

rkhunter draaien, die scant op exploits namelijk.

Verder zou je K.Rens kunnen vragen om hulp, die is redelijk bekend met rootkits en het linux systeem.
    Hij heeft mij ook al een aantal keer succesvol geholpen dus is zeker de moeite waard ;)

Downloadsite The Pirate Bay is sinds dinsdag weer beschikbaar voor Nederlandse bezoekers omdat de site verplaatst is naar het .gl-domein van Groenland.

In Nederland wordt The Pirate Bay sinds januari 2012 geblokkeerd op last van de rechter. Dat gaat om verschillende domeinen zoals Thepiratebay.org en Thepirayebay.se.
    Deze domeinen sturen bezoekers sinds dinsdag echter door naar Thepiratebay.gl dat niet geblokkeerd wordt.

Daardoor is de downloadsite tijdelijk weer te gebruiken voor Nederlanders.
    Overigens is de blokkade sowieso te omzeilen door gebruik te maken van proxies waardoor het net lijkt of een bezoeker uit een ander land komt.

Tim Kuik, directeur van Stichting Brein, laat desgevraagd aan NU.nl weten dat hij niet verbaasd is over de stap van The Pirate Bay. Stichting Brein dwong een blokkade via de rechter af. "Ze proberen constant blokkades te omzeilen. Wij gaan hier weer achteraan, maar daar kan een paar weken overheen gaan", aldus Kuik.

Opnieuw blokkeren
    Er lopen twee rechtszaken rond The Pirate Bay. Eén tussen Stichting Brein en XS4ALL en Ziggo en één tussen Brein en KPN, T-Mobile, Tele2 en UPC. Brein kan vrij eenvoudig een nieuw domein of IP-adres toevoegen aan de blokkade die XS4ALL en Ziggo ingesteld hebben. Bij de overige providers ligt het iets lastiger.

"Iin de zaak van Brein tegen Ziggo en XS4ALL heeft de rechter gezegd dat Brein de macht heeft om naar believen adressen toe te voegen aan de zaak", aldus XS4ALL in een reactie. "Als Brein het zegt moeten wij het doen."

In mei 2012 wisselde The Pirate Bay bijvoorbeeld al van IP-adres waardoor de site even beschikbaar was. Dat heeft toen slechts twee dagen geduurd.

Bron: http://www.nu.nl/internet/3392…hikbaar-in-nederland.html

Dan is de eerste oplossing geschikt maar als je een dynamisch IP hebt is het nutteloos, tevens kan iemand je IP simpel spoofen.

Waarom werk je niet gewoon met een level niveau op gebruiker, stel gewoon in dat standaard geregistreerde bezoekers het nog niet mogen zien.

Bijvoorbeeld:

- Administrator
    - Programmeur
    - Beta
    - User

Zo kan je in de code van je login pagina bepalen welke niveau's wel en niet mogen inloggen op welk adres dan ook ?