Posts by WHMCSAddons

Ik zelf ben fan van Laravel, maar mocht dit nog te lastig zijn kan je CodeIgniter ook gebruiken. De makers van CodeIgniter zijn overgestapt naar Laravel dus de opbouw komt ongeveer overeen hiermee.

@SimoneOnline
    Weet niet of IMDB dit leuk gaat vinden aangezien je content gebruikt via de niet legale weg. Sterker nog, in hun Conditions of Use wordt uitdrukkelijk aangegeven dat dit niet is toegestaan.

Citaat van IMDB

Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below.

Dan is mijn methode makkelijker, ik weet alleen niet wat de verschillende methoden met de performance doen voor de server etc. alleen dat JSON maar tot 127 elementen diep gaat

Naar mijn weten is de serialize() functie ook sneller, vanaf PHP 7 nog sneller dan in PHP 5 volgens verschillende benchmark tests.

Het is inderdaad een JSON string of inderdaad groeperen op parent_id. Maar als je twee goeie functies schrijven voor het ophalen en wegschrijven van je data boeit het toch niet of je een JSON string gebruikt ;) je wilt uiteindelijk een Array wegschrijven of ophalen met data.

Volledig met je eens, heb alleen vaak snel de neiging iets handmatig in de database te wijzigen. Moet het mezelf maar eens aanleren dit gewoon via de pagina zelf te doen :)

@M.Beers
    Het ophalen werkt al prima, heb hier geen problemen mee. Ging mij meer om het opslaan, normaal gesproken wil ik hier en daar nog wel eens handmatig dingen toevoegen. Dat kan met een json string niet zo snel/makkelijk, vandaar dat ik alles liever los wilde hebben.

Voor wat ik nu begrijp bestaat hier eigenlijk geen simpele oplossing voor, ga dus toch kiezen voor een json string die op de exact dezelfde manier ophaalt en ook weer bijgewerkt kan worden. Scheelt niet alleen tijd (wat beperkt is) maar ik had hier al een stukje voor geschreven als back-up dus is een kwestie van omzetten.

Kan dit altijd nog omzetten naar losse onderdelen, de json string werkt voor nu gewoon even makkelijker en is zo geïmplementeerd. Jou manier van opbouw brengt me wel weer op ideeën voor een menu die ik hierop kan indelen, is dus niet voor niks geweest :)

@cakemasher
    Bedankt voor je feedback, het is de bedoeling dat deze tabel variabel blijft. Ik wil hier dus later meerdere instellingen aan toevoegen zodat de tabel compact blijft.

Je 2e zal niet gaan werken, project 1 is namelijk alleen de parent_id voor de landnaam, vanuit landnaam krijg je sub-instellingen. Onderstaande voorbeeld is een idee wat ik krijg aan waarde.

Deze array moet in principe weer op dezelfde manier ingevoerd/bijgewerkt worden, maar er is een mogelijkheid dat er nieuwe waardes tussen zitten dus ik moet hier ook rekening mee houden.

Goedemiddag,

Voor een project van mezelf wil ik gaan werken met een zogenoemde lists tabel die verschillende waardes vast houdt. Deze waardes zijn variabel dus er moet van alles ingezet kunnen worden.

Tabel opmaak:

SQL
    -----------------------------------------------------------------------------------
    ID 		parent_id		client		name		value
    -----------------------------------------------------------------------------------
    1 		NULL			1		project		1
    2 		1			1		country		Nederland
    3 		2 			1		iso_code        NL    
    4               2                       1               vat_high        21
    5               2                       1               vat_low         6

Edit:
    bovenste editor werkt niet goed, een duidelijk inzicht is hier beschikbaar gesteld.

In bovenstaande voorbeeld wordt dus één land opgeslagen op project ID 1, de land gegevens worden op basis van land opgeslagen omdat die per land ook weer anders is. Zodra ik de gegevens ga bewerken krijg je de volgende (screenshot) output, die klopt dus verder gewoon.

Screen HTML opmaak:

Nu wil ik deze gegevens ook weer opslaan zoals ze bekend zijn, hierop loop ik echter even vast en heb even geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Iemand aanwezig die mij in de juiste richting kan wijzen voor de juiste wijze ?

Goedemiddag,

Ik wil via de Laravel query een where statement doen op een element die daarvoor opgezet is. Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is, anders moet ik wat anders gaan verzinnen namelijk. Let op dit wordt als Library in WHMCS ingeladen, je moet voor toekomstige opbouw hier gebruik van maken.

Wat heb ik nu:

PHP
    Capsule::table("tblclients AS c")
    	   ->join("tbldomains AS d", "d.userid", "=", "c.id")
    	   ->select("c.companyname", "d.type", "d.registrationperiod", 
    	   		Capsule::raw("DATE_FORMAT(d.nextduedate, '%d-%m-%Y') AS nextduedate"),
    	   		Capsule::raw("SUBSTRING_INDEX(d.domain, '.', -1) AS tld"), "d.domain")
    	   ->where("d.tld", $domains[$i]->tld)
    	   ->where("c.id", $clientId)
    	   ->where("d.status", "Active")->get();

Lijn 6 werkt alleen niet, ik heb even geen idee hoe ik dit anders zou moeten doen, de domeinen staan namelijk volledig uitgeschreven.

@AarClay
    Er bestaan debuggers voor ionCube die redelijk accuraat zijn, legaal is het natuurlijk niet dat snapt de TS denk zelf ook wel.
    Het feit is wel dat als de code recentelijk door ionCube gehaald is op een verhoogde versie er nog niet openbaar een goede decoder bestaat.

WHMCS hebben ze ook meerdere keren door een decoder gehaald met succes, wanneer WHMCS de PHP verhoogd en de encoder op de laatste versie draait wordt het lastiger. ionCube zit natuurlijk ook niet stil die zijn dagelijks bezig om het nog lastiger te maken voor de decoders.

Edit:
    Ik ken wel een goede decoder maar ga deze niet openbaar vermelden omdat dit niet is toegestaan, zie regels:

1.3 Pleeg geen inbreuk op auteursrechten, merkrechten of patenten.
    1.4 Discussies over illegaal verkregen software, hardware, broncodes of andere illegale praktijken zijn niet toegestaan.

@FangorN
    Wie zijn code live gaat debuggen is ook niet bepaald slim bezig, bij mij draait een kopie altijd op een development omgeving. Ga live niet zomaar code outputten omdat 'iets' even niet werkt zoals het verwacht wordt..

Goedenacht,

Hierbij een verkoop van domeinen en projecten waar niets meer mee gedaan wordt door mij. Biedingen zijn vrij, sommige domeinen hebben websites andere zijn enkel de domeinen.

DOMEINEN:
    Verkocht.

BIEDINGEN:
    Geheel eigen biedingen, hou het wel reëel kom niet met biedingen onder de €5,00. Betalingen kan via vele verschillende manieren, mag vooraf aangegeven worden.

OVERIGE VRAGEN:
    Voor overige vragen zal ik ze hierin het onderwerp beantwoorden.

@K.Rens

Edit:
    Lijkt weer normaal te werken zo te zien, top!

@FangorN
    Zover ik weet draait Win10 juist stabieler, had zelf ook een redelijk oude laptop met SSD. Draaide met Win7 eigenlijk niet heel soepel meer en programma's opstarten duurde vrij lang.

Met Win10 lijkt het allemaal wel een stuk sneller te reageren hier, weet niet hoe jou ervaring hierin is? Neemt niet weg dat het niet netjes is van Microsoft natuurlijk..

Goedemiddag,

Voor een nieuw project zijn we opzoek naar iemand die responsive kan omzetten in Bootstrap 3.0.
    Het ontwerp wordt verwacht zoals hij in het voorbeeld is en ook mobiel goed zichtbaar is.
    In het ontwerp zie je één voorbeeld, dit is ook het enigste voorbeeld wat omgezet moet worden.
    De subpagina's worden zelf verzorgt omdat we niet al teveel prijs willen geven over het ontwerp.

Vereisten:

• Je bent bekend met Bootstrap 3.0
    • Hebt ervaring in HTML 5 & CSS 3.0
    • Je bent direct beschikbaar om de opdracht uit te voeren.

Vergoeding:
    Graag per PM een aanbod doen, plaats hierbij eerdere werken die gedaan zijn.
    Een bedrijf of particulier maakt voor ons niet uit, als het maar goed gedaan wordt.

Voorzien, bedankt!