Posts by WHMCSAddons

Ik heb geen budget, maar heb geen zin in honderde euro's voor een maffia spel.

Ik kan zoiets niet online zetten.

Heb je enig inzicht in hoeveel werk programmeren is voor iemand? Zou niet verwachten dat je iemand kan krijgen die op vrijwillige of 50/50 basis zal gaan programmeren. Crimespellen zijn de laatste jaren al minder geworden dus er valt niet echt iets op te verdienen.

Ik kan hem inderdaad nu zelf zien, na uren bezig zijn zie je dat dan even over het hoofd. Stom..

Momenteel ben ik de site lokaal aan het opzetten en dan zal ik later hem op een .nl domein zetten. Hoe kan ik de hyperlink dan het beste verwerken nu ik hem lokaal aan het opzetten ben, zodat ik er straks geen problemen mee heb?

Als ik de hyperlink relatief maak, zal deze dan straks als ik de site upload ook de afbeeldingen meenemen?

Afhankelijk wat de paden zijn, voor afbeeldingen kan je onderstaande gebruiken:

PHP
    <?php 
    // Zonder echo template directory
    bloginfo( 'template_directory' );

// Met echo template_directory
    get_bloginfo( 'template_directory' );

Het handigst voor jezelf is even zoeken naar die 2 functies, er zitten namelijk meerdere instellingen in die je ongetwijfeld handig zou vinden.

Denk ongeveer op deze manier, anders zou je het nog kunnen opzoeken of die responsive gezien ook goed gaat.

Dat is geen antwoord op de vraag van @wimmpie. En ik heb het gevoel dat het spel nog niet helemaal compleet / bugvrij is, wat wel zo fijn zou zijn als je het zou aanschaffen.

Met alle respect hoor maar verwacht je voor €75,- iets compleet en foutvrij? Denk niet dat je enig idee hebt hoeveel tijd in de programmering kan zitten, als we ervan uitgaan dat er 40 uur gewerkt is aan het spel ( 75 / 40 = €1,87 per uur )...

Als hij compleet en foutvrij had geweest moet je meer rond de €1.000 a €2.000 denken, zou dus iets lager inschatten voor wat je krijgt is zijn prijs helemaal niet zo slecht..

Edit:
    Ik vermoed dat je de licenties bedoelt, hier blijft mijn mening hetzelfde bij. Je verwachtingen zijn veel te hoog voor het bedrag wat hij vraagt. Je kan hem denk altijd wel inhuren om jou licentie uit te breiden met nieuwe opties?

@Jesse

1. Adverteren
    Ja dit is mogelijk, je kan dit door middel van een Widget doen of de plugin Easy Adsense Injection gebruiken.

2. Code aanpassen
    WordPress werkt ongeveer op basis van beginneling programmering, ziet er vaak lastiger uit dan het daadwerkelijk is.
    Je werkt in een thema map, dit kan een child map zijn wanneer je deze hebt "wp-content/themes/theme-naam" of "wp-content/themes/theme-naam-child".
    Hierbij werk je met een header.php en footer.php die je met functies aanroept, meer informatie hierover kan je vinden op de codex van WordPress.

3. Plugins
    Over het algemeen is de index van WordPress allemaal gratis plugins, je hebt bijvoorbeeld Yoast SEO die komt met premium die heeft dan extra opties.
    Maar de basis is nog altijd gratis in gebruik, vaak wordt dit wel vermeld wanneer je de plugin actief hebt.

Zo ja, dan is dit je oplossing:

SQL
    SELECT servers.id, COUNT(packages.id) as total_packages
    	FROM servers 
        LEFT JOIN packages 
        	ON servers.id = packages.server 
    	GROUP BY servers.id
        ORDER BY total DESC

Dit geeft een lijst met het id van de server en het aantal packages van die server, gesorteerd op meest aantal packages als eerst.

Stond een kleine fout bij de ORDER BY maar dit werkt inderdaad, briljant heel erg bedankt voor je bijdrage!

@FangorN
    De bedoeling is om de minst volle server te vullen, zo wil ik dus gelijktijdig meerdere servers gebruiken tijdens het vullen.

Server 1: 14 accounts
    Server 2: 10 accounts
    Server 3: 13 accounts
    Server 4: 0 accounts

Nu wil ik met een simpele query dus server 4 aanvullen omdat deze het minst vol is, maar bij het toevoegen van nieuwe servers moet hij deze ook zien om de nieuwe server te vullen.

Wil hiermee voorkomen dat servers leeg raken, ze moeten dus ten alle tijden gevuld worden. Via deze weg kan ik oneindig veel servers toevoegen omdat deze toch gevuld zullen worden.

Ik had al iets met een COUNT(..) maar hierop krijg ik alle rijen terug, als ik deze limit naar 1 krijg ik niet de minst volle server. Nu is mijn query kennis niet geweldig te noemen dus sta open voor suggesties.