Posts by WHMCSAddons

Als men een VPS huurt van Versio verwacht je gewoon kwaliteit, daar heeft geen prijs mee te maken.
    Ik host mijn VPS al ruime tijd bij TransIP en heb nog nooit problemen gehad, zelfs niet toen hun netwerk onder vuur lag met een DDOS aanval.
    Zodra Versio een aanval krijgt valt de helft direct plat omdat hun netwerk gewoon bagger opgesteld staat, heb veel meer mensen hierover gehoord.

Hun beveiliging zwijg ik maar over want met 5x een F5 ben je direct in een blacklist beland, je moet je gebruikers natuurlijk niet lastig vallen met deze problemen.

Aanval TransIP
    Deze heeft 2 weken geduurd en voornamelijk de webhosting en DNS/Name servers lagen onder vuur, in die 2 weken tijd zijn ze niet offline geweest, dat is service!

Aanval Versio
    Versio kan de aanvallen meestal niet aan, kunnen zei ook niks aan doen want hier vragen ze niet om, maar er is daar geen mankracht die dit kan oplossen.
    Probleem is vervolgens dat hun diensten offline gaan en de klanten maar moeten afwachten of Versio het überhaupt kan beheersen want het is niet makkelijk als je een dikke aanval krijgt
    Voor domeinen zijn ze geweldig goedkoop, zie bijna nergens zulke top prijzen voor domeinnamen, daar staan ze ook voornamelijk om bekend.

Ik zit hier zelf ook als bedrijf zoals vele daar als bedrijf zijnde zitten, neem even contact met ze op waarschijnlijk doe je iets fout.

TransIP is zeker een aanrader, ze innoveren vele malen sneller en hebben een private network (zekerheid voor bijv. back-ups).
    Tevens kan je de VPS binnen 2 minuten ge-upgrade hebben naar meer functionaliteiten, ik heb in 2 jaar tijd nog nooit problemen gehad, zelfs tijdens hun DDOS aanval niet.
    Support is goed bereikbaar via Sociaal netwerk of ticket support welke binnen korte tijd beantwoord wordt.

Antagonist geen ervaring mee

Versio had je gister al moeten verlaten, deze budget hoster propt allemaal gebruikers bij elkaar om zo kosten uit te sparen.
    Helaas gaat dit wel ten kosten van de performance van gebruikers want die lijden hier weer onder, en Versio geeft jou de schuld want dan zorg je voor teveel load.
    Heb al een aantal klanten die overgestapt zijn en direct verschil merkte in snelheid en kwaliteit, hun websites zijn niet meer offline wat bij Versio (shared/reseller) redelijk vaak gebeurd.

L.Groot
    Betalingen hoeven niet altijd via een PSP te gaan, je kan ook gewoon met overschrijvingen werken.
    Momenteel ben ik bezig om Rabobank Omnikassa te regelen, dit is vele malen goedkoper en ik krijg genoeg mogelijkheden.

Klantenpaneel is niet altijd nodig, via factuursturen heb je al een compleet klantenbeheersysteem, dan hoef je dit dus niet zelf te maken.

Een server hoeft helemaal niet zo groot te zijn om te starten, mijn tip, kijk verder dan TransIP ze zijn er goedkoper kwam ik pas geleden achter.
    En nee dit betreft niet een klein bedrijf die net start, dit is een bedrijf met 15+ jaar ervaring.
    Maar aangezien de TS hier geen ervaring heeft kan hij beter op een reseller starten om zo meer over servers te leren.

Excuus voor de fout over de BTW, dan was ik hiervan niet helemaal op de hoogte.

Met reseller heb je hier geen zorgen over, deze worden op hoger niveau van de server bijgehouden.
    De beveiliging waar jij mee zal zitten straks is je eigen VPS server, daarom rade ik je al aan om daarvoor eerst op een reseller te zitten zodat je dit kan leren.

Bits
    Betekend nog niet dat hij niks kan, een reseller account om mee te beginnen zou voor hem beter zijn gezien hij dit nog niet weet.
    Dan kan hij in de tussentijd alles over servers en het beveiligen hiervan leren om zo vervolgens een eigen platform op te zetten.
    Het is waarschijnlijk een passie voor hem waar hij zelf nog niet zo heel veel vanaf weet, dat betekend niet dat hij dit niet kan leren.

Maar ik zou wimmpie aanraden om met een reseller account te beginnen, dan heb je deze zorgen niet en kan je rustig zoeken wat een VPS wel of niet kan.

M.Martens
    Een BTW nummer krijg je tijdens je inschrijving, in Nederland is dit je BSN (Burgerservice nummer), hoe dit in België zit durf ik niet te zeggen.

En een boekhoudpakket is afhankelijk of je het zelf wil gaan doen of een boekhouder neemt, zou je aanraden een boekhouder te zoeken die kennen de regels op hun duim.
    Mijn boekhouder maakt gebruik van Twinfield dus daar zit mijn systeem ook op aangesloten, bespaard me niet alleen kosten maar het is ook makkelijker voor hem.
    Voordat je deze keuze maakt moet jij jezelf dus afvragen wie jou boekhouding gaat doen, dan is de keuze makkelijker voor jezelf om te maken.

WeFact
    Een gratis systeem zou ik niet voor kiezen, met WeFact is mijn ervaring dat het geautomatiseerd is en je vele mogelijkheden geeft tot opzetten van een hostingbedrijf.
    Hierbij heb ik bijna geen onderhoud aan me klanten aangezien het systeem alles automatisch doorvoert voor mijn klanten, bestellingen zijn met 2 min. actief bijvoorbeeld.

WHMCS
    WHMCS heb ik heel even geprobeerd, nadeel hiervan is dat alles Engels is, dus als je een Nederlands/Belgisch bedrijf wordt zal je vertalingen moeten zoeken.
    Voor de back-end bestaat dit voor WHMCS dacht ik nog niet, wel is dat heel simpel om zelf te doen je zal alleen elk woordje moeten vertalen binnen het systeem.

Zelf ben ik ooit begonnen met Factuursturen.nl, deze geeft je ook inzicht in financiële status zoals belastingen enzovoort, het is alleen niet volledig gratis.

Hosting
    Ook bedacht wat voor soort hosting je wilt starten, dus welk beheerpaneel of welke OS (Linux/Windows) ?
    Wie doet de onderhoud aan de server, en wie behandelt alle storingen indien aanwezig, of wordt hij managed ?

Een hosting is zo opgezet maar je moet je ook bedenken dat als er 20 websites offline gaan om 3:00 in de nacht jij hier wel verantwoordelijk voor bent.
    En reken er maar op dat je klanten jou het verantwoordelijk nemen dat de server offline is geweest, zorg dus voor een goed beschermde Voorwaarde.

Als je wijs bent schrijf je eerst heel je plan op papier, zorg ervoor dat je elk detail bedenkt, wat zou jij als klant doen als??
    Op die manier krijg je zelf al een heel duidelijk beeld over wat je precies wil doen en wat je doel hierin is.

Goedemiddag,

Voor een WordPress plugin die ik ga vrijgeven ben ik opzoek naar wat mensen die kunnen testen voor mij.
    Om te kunnen testen heb je het volgende:

1. Een actief Mollie account die gebruik maakt van de nieuwe API.
    2. Een WordPress installatie (EN of NL maakt niet uit).

Het is slechts een beta dus veel valt er nu nog niet te zien, deze wordt in de loop van de tijd uitgebreid naar extra mogelijkheden.

Bij interesse stuur mij even een PM met je skype adres, dan vertel ik je meer.

Edit 1 (Release 0.0.1):
    Wat vrienden van mij hebben hem getest, hij lijkt goed te werken.
    De eerste release is hier te downloaden

Edit 2 (Update 0.0.2):
    Er is met jQuery een pagina navigatie gemaakt, hiermee kan je zelf bepalen hoeveel resultaten.
    Ook kan je zoeken op trefwoorden, deze worden gezocht in de tabel welke verbonden staat.
    De update is voorzien van volledige code en is hier te downloaden

Alle fouten die gevonden worden graag even naar me mailen, dan los ik deze op.
    E-mail: [email protected]

Citaat

hij zat echt op zijn PC en kon in mappen bladeren enzo.

Neem aan dat je dit niet zomaar kan doen, dus hij heeft blijkbaar in de PC zelf gezeten.

@L.Velthuis
    Ik heb hier zakelijk schade door geleden, hier is dus een schadevergoeding voor gevraagd.
    En aangezien het hier om een DOS aanval ging en geen DDOS was het makkelijk de persoon te zoeken.

Hier zat een bedrijf achter welke niet een van de meest slimme was, met eigen netwerk aanvallen is nou niet echt slim.
    Verder bezit de persoon een BTW nummer welke eigenlijk je BSN nummer is, dus de persoon was met gegevens en al gevonden.

M.Martens
    Er is een regeling voor getroffen klanten, de domeinen kunnen ze kosteloos verhuizen naar hun nieuwe leverancier, was dacht ik Versio.
    Hosting zou binnen 12 uur weer online moeten zijn, er is een nog onbekend bedrijf die de NL en BE tak heeft overgenomen.

Veel klanten hebben belangrijke data staan bij Hostdeal dus ze kunnen niet zomaar 1,2,3 een nieuwe hoster zoeken, ze willen hun data eerst veilig stellen.

Vind het maar een merkwaardig verhaal, creditcard fraude lijkt me nou niet echt iets waar je meteen aan denkt dat alle servers ineens direct offline zijn.
    Veel klanten hebben geen toegang meer tot hun Dedicated en/of VPS server, dit lijkt eerder dat de leverancier de stekker eruit getrokken heeft.
    Het gerucht over het niet betalen van hun rekening lijkt mij logischer?

Beweer verder niets hoor, weet natuurlijk niet wat er echt aan de hand is.

M.Martens
    Het feit dat er met creditcards gefraudeerd is zou dit dus wel mogelijk kunnen zijn.
    Met een geautomatiseerd systeem kan dit dus makkelijk gebeuren, daar doet mijn leverancier anders over.

Op het moment dat er ineens +10 aanvragen komen in een korte tijd krijg ik eerst bericht of het überhaupt wel klopt, zo niet wordt de registratie gestaakt.

@L.Velthuis
    Het is strafbaar volgens de wetboek, dus het is hun plicht dit te behandelen.
    In het verleden heb ik ook een DOS aanval gehad, dit heeft mij geld opgeleverd door er iets aan te doen en aangifte bij de politie te doen.

Typ in je zoekveld: logboek

Dit is een logboek van gebeurtenissen, wellicht kan je hier iets interessants in vinden.

Maar zonder kennis raad ik je aan naar de politie te gaan en de pc van internet te houden tot hij onderzocht is.
    Zei kunnen alles vinden binnen je computer en wellicht ook degene die erin gezeten heeft.

@dees040
    Ik heb even een voorbeeld voor je online gezet, zo kan iedereen zien wat er gebeurd.

Demo: http://84.105.129.190/demo/print_r.php

Code:

Maak er vaak een functie van, scheelt wat programmeer werk en is makkelijker te onthouden voor gebruik.

PHP
    <?php echo '<pre>'.print_r($array, 1).'</pre>'; ?>

Zo krijg je een duidelijker beeld in de levels van de array's, als dat is wat je bedoelt althans..