Posts by WHMCSAddons

Ziet er inderdaad goed uit.
    Super dat je het al gevonden hebt en hier deelt :)

Vergeet zeker niet je input te beveiligen, de variabele $get wordt nergens gefilterd in het deel van je code dat je hier deelt.

Bedankt, de inputs worden standaard bij mij gecontroleerd, laat vaak alleen niet zien hoe (risico).

Goedemiddag,

Omdat het een gesloten project is en ik geen voorbeeld kan en mag laten zien (contract), probeer ik zo duidelijk als mogelijk te zijn.
    Het vragen naar een online voorbeeld is dus uitgesloten, in het contract staat een boete opgesteld als ik dit doe, dus vragen is geen antwoord krijgen.

De vraag:
    De klant upload een afbeelding via een ontwikkelde plugin, hierbij heeft de afbeelding een vaste naam die vrijwel uniek is.

Voorbeeld: {categorie}_{afbeelding}.ext

Wat willen we bereiken?
    Wanneer de klant de afbeelding instelt wordt gekeken naar de naam en categorie, hierbij hoeft de klant dus niks meer op te geven maar alleen te controleren.
    Als iets niet klopt moeten ze dit kunnen wijzigen, maar dit moet geen probleem zijn.
    Via de link haal ik de gegevens van de afbeelding op, deze wordt met standaard opmaak opgegeven (is vooraf besproken).

Nu wil ik met jQuery de categorie instellen, het probleem is alleen dat deze een naam heeft en de option value een id.
    Ik heb kort gezocht en zag dat je ook een name kon geven aan de option, maar weet niet zo goed of dit ook gelezen kan worden.
    Het idee is dat jQuery met een gegeven waarde kan kijken of hij overeenkomt met de lijst namen.

Voorbeeld: Categorie_Afbeelding.jpeg

De select lijst moet dan de "Categorie" als selected zetten, dit kan overigens elke naam zijn dit is alleen een voorbeeld.
    Onderstaande stukje had ik gevonden om hiermee te proberen een gelijkwaardige waarde te krijgen.

JavaScript
    $('select[name="category"] option[name="Categorie"]').attr('selected', 'selected');

Hoe hebben wij de categorie:
    De categorieën worden zelf aangemaakt via een back-end systeem, hierbij hebben ze zelf controle over de lijst.
    Er wordt hierop een lijst gemaakt met alle categorieën, dus is een select (dropdown) met alle categorieën.
    De dropdown (select) wordt op onderstaande manier gedaan zodat hier een lijst voor gemaakt wordt.

select
    => {catID} => {catValue}

We maken dus een volledige lijst met als option value de categorie ID, en daarin de naam zodat hij voor de klant leesbaar is.

Iemand enig idee of dit op deze manier mogelijk is, en hoe ik dit eventueel anders zou kunnen aanpakken ?
    Een makkelijker voorbeeld zou via PHP zijn aangezien ik zelf geen held ben in jQuery ontwikkeling, weet wel enkele basis dingen hiervan.

Nog andere vragen buiten een live voorbeeld? Stel ze gerust probeer duidelijk te antwoorden.

Alvast bedankt!

EDIT:
    Heb het inmiddels al voor elkaar gekregen, zal onderstaande proberen uit te leggen:

JavaScript
    $(document).ready(function() {                                                    
        var get_category = $('input[name="get_category"]').val();                                                

if ( get_category != ""){ 
            $("select#category option").each(function() { this.selected = (this.text == get_category); });
        } else {
            alert("Could not find category on image name, please select one on the category list.");
        }                                                
    });

PHP
    $get = explode("_", $_GET['image_name']);
    $cat = $get[0]; //First value on GET

HTML
    <input type="hidden" name="get_category" value="<?=$cat?>">

Sinds 1 januari 2013 is in de Telecommunicatiewet het onderwerp Netneutraliteit opgenomen.
    Gezien een mail adres bij een telecommunicatie ook onder die wetgeving valt spreken wij hier ook van netneutraliteit.

Gezien het kan zijn wegens spam valt het onder artikel 7.4A van de telecommunicatiewet

Nogmaals, door zijn instellingen kan het zijn dat zijn e-mails niet eens aankomen of als spam aangemerkt worden.
    Heb zelf in het verleden op een Exchange account mijn e-mail gehad die verschrikkelijk streng stond.
    Een simpele mail() functie kon daar zonder juiste headers niet naar verzonden worden omdat de filter dit niet toe laat.

Het is zijn probleem welke hij met SPF records kan oplossen en dus daarna zonder problemen kan mailen.
    Ik heb zelf deze problemen ook gehad dus ik weet waar @Willem het probleem in heeft momenteel.

Zal hem zelf ook via Skype benaderen om te kijken wat hij gedaan heeft en waar het probleem in verschuilt is dan reply ik weer.
    Om iemand nu aansprakelijk te stellen is veel te ver gezocht en slaat volkomen nergens op, je bedoelt het vast goed maar dat moet hij dus niet doen.

Edit:
    SPF records staan niet goed, vandaar dat bepaalde ontvangers het niet krijgen.

Ook kan het liggen aan een blacklist voor bepaalde domeinnamen.
    Hier kan dan het beste contact op worden genomen met de beheerder van de ontvang dienst.

Zoals je aangeeft is Ziggo een van de mail providers die een probleem heeft.
    Hiervoor raad ik dan aan met hun contact op te nemen of hun in gebreke te stellen. Ik meende dat ergens een wetsartikel hiervoor was maar weet ik niet zeker. Dit moet ik anders nog even nazoeken.

Hij heeft denk ik zijn IP gecontroleerd waar het om gaat, dus als die aangeeft geen blacklist te hebben dan zal dit geen domein issue zijn.

Verder heeft de wet hier weinig mee te maken, de server instellingen staan niet goed of er is in het verleden misbruik gemaakt op het IP adres.
    Dus je kan mailen en in gebreke stellen wat je wilt ze lachen je er nog om uit ook omdat het onzin is hun hiervoor aansprakelijk te stellen.

Zoals eerder aangeven door meerdere personen moet hij zijn SPF records nakijken of die wel goed staan, dit is in 2008 in het leven geroepen om spam aan te vechten.

heb je al gekeken naar spf (Sender Policy Framework)

SPF: Project Overview
    SPF Wizard - SPF Generator DNS tool

Daar legt volgens mij ook het probleem, meestal worden door verkeerd of onjuiste SPF records de mail als spam aangemerkt.
    Je kan de SPF records van Google gebruiken die zijn best goed, SPF-records configureren om te werken met Google Apps - Google Apps Administrator Help

De reden dat dit er standaard niet in zit, is omdat men er vanuit gaat dat men een blog maar 1x wil lezen.
    Het is een blog, geen topic.
    Zit ergens wel iets in...
    Maar toch vind ik het jammer.

En wat als je wil weten of er nieuwe reacties op de blog zijn van jou of die van een ander?
    Zou op dat moment wel een goede toevoeging zijn zodat men weet dat er iets gebeurd is in een bepaalde blog sinds het laatste bezoek.

Maakt als we naar de wet gaan kijken dan @Wmdiensten valt het dan onder hacken en hacken is bij wet verboden. Bij wet is het computervredebreuk.

Als we het wettelijk gaan bekijken handelt de NSA onrechtmatig. Maar wat is er te beginnen tegen de overheid.

Misbruik van fouten in software is volgens mij geen hack, meer misbruik op fouten.
    Zodra hun de gegevens opslaan zonder toestemming zullen ze wel uitzondering op hebben.

Ik behoud koste wat kost gewoon Telfort hoor, ik ga niet met grote Amerikaanse bedrijven in zee, zeker niet voor dit soort dingen. Zeker niet met het oog op afluisteren, NSA en noem maar op. Want jullie vergeten waarschijnlijk dat we ook VoIP hebben en Google en VoIP ga ik nooit van mn lang zal ze leven doen.

Ik heb zakelijk weinig te verbergen, heb wel een VoIP lijn al 3 jaar maar nooit nagedacht over afluisteren.
    Zo boeiend zijn die gesprekken namelijk niet eens.

Nederland zou ook een nieuwe wetgeving hebben over afluisteren, deze beschermd de consument wat beter.
    Maar dit is alleen als Nederland iets aan afluisteren doet, of het door gaat is vraag 2 natuurlijk.

Bron: 'Aanpassing wetgeving afluisteren noodzakelijk' | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Qua internet verbindingen vind ik België ook niet vooruit lopen, iemand die met ons nog wel eens BF3/4 speelt zegt dit ook.
    Wij hebben voor een degelijke prijs verbindingen van 100+Mb terwijl je in België daar redelijk veel voor moet betalen.

Ook had hij het over een verouderde en onveilige protocol van IPV4 dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Dreamweaver, werk hier al een aantal jaar met veel plezier mee.
    Kan zelf niet aan andere editors wennen aangezien ik alles heb in Dreamweaver.

Is dit dan niet misschien gewoon iets waar je aan moet wennen? Want wat jij logisch vindt, kan een ander weer onlogisch vinden. ;)

Nee sorry vind het persoonlijk niet mooi staan op deze manier, had dit ook @K.Rens vermeld.
    Hij gaf al aan te kijken wat hij eraan kan doen, maar ik zal ongetwijfeld niet de enigste zijn die het niet mooi vind staan.

@Wmdiensten Bij blogs en downloads heb je aan de rechterkant extra informatie, zodat je sneller kan navigeren naar meer van dezelfde gebruiker (bijvoorbeeld). Wat vind je vervelend aan de nieuwe indeling? Misschien kunnen we daar dan een oplossing voor verzinnen! :)

Klinkt heel hard maar je kan beter vragen wat niet, er zit hier totaal geen logica in.
    Links staat alles door elkaar waarbij je dus moet opletten wat je doet, was hiervoor niet.

In de vorige versie had je links en rechts logica zitten wat een stuk lekkerder navigeerde, dit mis ik nu.

Krijgen we straks wel de oude indeling terug (links & rechts)?

Zoals Ferhat zegt kan je er ook een zelf maken.
    Een ding weet je dan zeker. Kwaliteit is er zeker.
    Maar waarom heeft ICTS dat nodig vraag ik mij af?

En waarop baseer je dat bestaande systemen niet goed zijn?
    Dit is vaak goedkoper in mijn ogen, als je 80 uur aan een systeem werkt die je ook nog eens zelf moet onderhouden ben je vaak duurder uit.