Posts by WHMCSAddons

Hoezo een berekening?
    Met PHP kan je heel simpel een berekening maken met totaal aan BTW kosten.
    Anders zou elk ander systeem hier ook niet zijn werk in doen, of bedoel je dit anders?
    Verder wordt BTW aangifte door je boekhouder gecontroleerd, althans zo werkt die van mij wel.

@mitchellve
    Daar kan je inderdaad gebruik van maken, ik heb hier toen ook naar gekeken voor een ander onderdeel.
    Ik moest toen een excel schrijven welke een bestelformulier was, is dus ideaal voor een excel schrijven.

Schrijf je facturen altijd naar een database, laat hieruit een PDF genereren die je met de PHP Excel maakt.
    Op die manier kan je makkelijk een berekening maken over de BTW en totaalkosten.

Vind het wel grappig dat iedereen zegt dat je aansprakelijk bent voor alles wat je doet zolang er niks op papier staat zal een rechter nooit kunnen veroordelen dat je iets in dienst van de persoon hebt gedaan. Dit vanwege dat er geen fysiek bewijs aanwezig is.

Iedereen? Er zijn 2 reacties dus wie is iedereen ?
    Doet er verder niet toe, het is ook niet duidelijk of er een offerte aanwezig is ja of nee.
    Kortom het topic is niet volledig dus kunnen we ook niks met zekerheid bieden, dus hierin hebben we tot nu toe allemaal ongelijk?

Edit:
    Ook zeg ik nergens dat hij aansprakelijk is of zie ik iets over het hoofd ?
    Adviseer hem slechts hoe ik normaliter te werk ga tijdens opdrachten.

Het beste is en blijft uiteraard alles op papier zetten, zo dek je jezelf in voor eventuele toekomstige schade wat op jou neer kan komen. Je zou met de klant kunnen afspreken dat jij geen fouten expres in de programmering hebt achtergelaten en dat je voor overige fouten niet aansprakelijk bent.

Uiteraard moet je klant wel akkoord hiermee zijn, anders heb je een waardeloos contract wat niks indekt.
    Hoe het qua wetgeving in elkaar zit durf ik niet te zeggen, ik werk zelf ten alle tijden met contracten om beide partijen in te dekken.

Volgensmij kun je geen rechtzaak starten met enkel bewijs een Whatsapp vinkje :). Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je zoiets misschien wel als extra kunt gebruiken en dat de rechter het meeneemt, dat lijkt me wel logisch.

Techniek is nooit waterdicht en daarom lijkt me dat een rechter nooit een uitspraak kan baseren op alleen elektronisch bewijs, en al helemaal niet als het bewijs komt van een derde (commerciële) partij die ook nog eens niet in Nederland is gevestigd.

En daar komt bij, wie heeft het bericht gelezen?
    Dit kan natuurlijk iedereen zijn en valt niet te bewijzen.

@K.Rens
    Bedankt voor je antwoord, het gaat hier om afbeeldingen die in de database opgeslagen staan.
    Met die records weet ik de exacte locatie van alle afbeeldingen en zo roep ik ze dan ook aan.

Aangezien dit een éénmalige opdracht wordt ga ik de verwerkingstijd opschroeven en nginx tijdelijk uitschakelen.
    Via die manier kan ik iets meer uitvoeren dan normaal gesproken de bedoeling is, hopelijk lukt het hier wel mee.

Ik heb inmiddels via de query wat vertragingen gemaakt, dat hij per onderdeel gaat, dit zijn echter nog steeds 1.500 records per onderdeel.
    Hij stopt na ongeveer 1.100 records omdat hierbij de nginx bescherming ingeschakeld word, die ga ik denk maar even uitzetten voor deze opdracht.

Goedemorgen,

Ik moet een groot aantal records aanpassen (bijsnijden van afbeeldingen), gaat hier om ongeveer 4.000 records.
    Deze moeten wel allemaal bijgewerkt worden, het tijdelijk bijwerken van de server werkt niet echt, mis hierbij een groot aantal zonder foutmelding.

Nu wil ik met de sleep() functie van PHP een loop maken die na bijvoorbeeld elke 50e record een 10 seconden rust houd en daarna weer verder gaat.
    Is er eventueel een andere oplossing waarvan jullie weten, de sleep functie stopt al na de eerste keer en stelt een 10 seconde rust in zonder verder te gaan.

Ik hoef geen voorbeeld codes, een uitleg via website of een functie die geschikt is moet voldoende zijn om het verder uit te kunnen werken.

Alvast bedankt!

Gewoon je errors laten staan zal je het wel merken als er tables of fields ontbreken.

Uiteraard wel alleen in debug omgeving gebruiken en niet op een live omgeving, deze fouten moet een webmaster oplossen en niet je bezoeker.
    Voor een nette oplossing zou je kunnen denken aan een Exception, op die manier kan je nog vriendelijke foutmeldingen weergeven aan je bezoeker.

@A.Ruter
    Ik denk inderdaad dat dit door ieder ander weer anders geplaatst wordt, maar eigen code zal je niet snel online zien in een forum.
    Mensen zoeken sneller een oplossing voor een probleem, als dit probleem gevonden is delen ze vaak alleen hoe en laten ze niet veel meer zien.

Maar een verplichting naar gevonden antwoord vind ik persoonlijk wel een goed idee, dit is voor andere leden ook weer handig mochten ze hetzelfde ervaren.
    Code is hierbij niet verplicht maar ze zouden gerust kunnen vermelden hoe ze dit opgelost hebben, of je het kan programmeren of niet is dan weer een ander probleem.

Ik deel soms de oplossing alleen in tekst omdat ik vaak geen code geef.
    Maar ben van mening dat een code plaatsen niet altijd verplicht is, puur om je eigen werk ook te beschermen.

Wanneer je iets vraagt zonder (of gedeeltelijk) een code te plaatsen, heeft een antwoord met code ook niet altijd evenveel zin.
    Vaak zijn het kleine dingen waarbij een volledige code eigenlijk overbodig is, het stukje met een eventuele oplossing kan ik me wel in vinden.

Het topic waar jij naar doelt (vermoed ik) hoeft dit ook niet te doen in mijn ogen.
    Hij vraagt om een oplossing voor een probleem waarbij gedeeltelijke code geplaatst is.
    Hij geeft aan dat het met opslaan naar een database gelukt is, een code heeft weinig zin hierin lijkt me.

Ik gebruik al jaren SkyDrive (nu OneDrive) en ik heb Office 365, dus ik heb 1TB opslag en kan dit zowel op mn laptop, desktop en smartphone gesynchroniseerd hebben staan ;). Werkt voor mij super en vertrouwd, en kostte me slechts €79,- voor 4 jaar (studenten aanbieding). En ondanks dat het betalend is, is het echt een aanrader en zeker het geld waard.

Aan gratis zit altijd een risico, zeker omdat je dan vaak geen goede overeenkomst hebt en het wel belangrijke bestanden zijn die je bij hun onderbrengt. Daarnaast heb je dan vaak irritante reclame, dat is niet professioneel en stoort tijdens de werkzaamheden. Irriteert me ook bij Google Drive o.a. wat wij eigenlijk verplicht op school moeten gebruiken. Toch gebruik ik het zo min mogelijk en als het kan graag helemaal niet.

Nooit reclame gezien bij Google Drive, gebruik deze als opslag voor documenten maar heb nog nooit reclame gehad hiermee.
    Waar zie jij precies reclame als ik vragen mag?

Wat zijn quarantaine domeinnamen juist?

Als een domeinnaam volgens de WHOIS-informatie de status ' Quarantine ', ' Quarantaine ' of 'redemptionPeriod ' heeft, dan is deze kortgeleden door de provider opgeheven. Over het algemeen komt dit voor wanneer de domeinnaam door de eigenaar/beheerder is opgezegd.

Goedemiddag,

Voor een opdracht waar ik openbaar niet teveel over mag vertellen zoek ik iemand die voor mij kan slicen/omzetten.
    Het betreft hier een WordPresss thema welke zelf ingebouwd zal worden, ik zoek dus alleen de HTML/CSS/JavaScript hiervoor.

Wat zoek ik:
    Iemand die responsive en netjes kan omzetten, het moet volgens HTML5 & CSS3 worden gedaan.
    Het thema moet worden voorzien van bootstrap, als slicer/omzetter weet je dus wat dit is.
    Werkervaring is mooi mee genomen zodat ik kan zien of je dit kan ja of nee.

Prijs:
    Dit hoor ik graag vooraf zodat ik niet met verassingen kom te staan, gaat om 7 .PSD ontwerpen welke niet veel afwijken.
    Graag ontvang ik aanbiedingen per privé bericht of via me profiel bekende contactgegevens.

Let op!!
    Alle informatie wordt pas vrij gegeven na het tekenen van een contract, vooraf kan ik geen inzicht geven hierin.

EDIT:
    Ik heb iemand gevonden die het voor me gaat regelen, bedankt voor alle interesse.

Vond het best interessant om te lezen hoor tim. Maar ik heb er zelf geen verstand van. Dus vandaar dat ik niet gereageerd heb. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gehandeld als de politieman.

Heb je ook het filmpje gezien ?
    Hierop is te zien dat de agent zelf struikelt, schiet een waarschuwingsschot af waarbij de honden weg liepen (als ik me niet vergis).
    De honden liepen een stukje verder waar een van de 2 beschoten werd door de agent, ik vond het dus niet terecht wat de agent gedaan had.

Zijn inschatting was slecht (kan gebeuren), de hond werd vermoedelijk beschoten omdat het een bekend ras is (staffort).
    Een hond wordt niet vals geboren, een hond wordt vals gemaakt, neemt niet weg dat je mensen/kinderen moet beschermen.

Pak een keer de eigenaren aan die hun honden zo maken, er woont hierachter iemand met een Pitbull.
    Iedereen vindt dit ras gewelddadig en gevaarlijk voor de samenleving, die hond speelt met kleine kinderen, gromt niet eens naar ze.
    Mensen hebben hun oordeel al klaar voordat ze de hond daadwerkelijk kennen, dat is ook wat hier gebeurd is met de agent.