Posts by ismail123

2 opties.
    1:
    Als je wilt dat je website met een fixed(vaste) resolutie goed wordt weergegeven op verschillende schermen, dan zou ik 1024x768 aanhouden.
    Dan maakt het niet uit wat voor scherm je gebruikt maar je website blijft die resolutie aanhouden.

2:
    Voor deze optie maak je je site responsive, oftewel je website past zich aan, aan de resolutie. Dan probeer je alle images zo te maken zodat het op vele formaten past.

Succes met je webdesign :)

Het is altijd wel handig, maar er bestaan al zo veel goede tutorials en websites waar je gewoon leert programmeren van A tot Z dat de bijdrage hiervan bijna niet merkbaar gaat zijn denk ik.

Als je ook degelijk de opdrachten die de leden maken nakijkt en verbeterd, dan is dat een totaal andere zaak en is dit zeker handig!

Ikzelf wil ook altijd een klein lessen pakketje Python of C++ in elkaar flansen als dat nodig zou zijn :)

Het profijt dat de tutorials in het nederlands is brengt je toch wel sneller op weg dan wanneer het in het engels is. Alhoewel het voor sommige bijna een 2e moeder taal is, zal nederlandse uitleg waarschijnlijk toch wel de vragen die je van engelse tutorials hebt antwoorden.

Ik vind dat javascript ook erg van belang zal zijn als je je wilt verdiepen in html5 en css3.
    Ik kan je wel op weg helpen met een aantal aspecten qua programmeren en bedrijf starten :)

Succes met je (toekomstige) bedrijf!

Bedankt voor je snelle antwoord!

Motivatie, haal je dat uit externe beloningen (geld, status etc) of meer intern zoals passie, complimenten etc?
    Interesse in games?

Is je doel van het project werken naar een winstgevend eind (dan spreken we over geld)?

Wat heb jij de project werkers te bieden, waar liggen je specialiteiten?

Heb je voorbeelden van voorgaande projecten, die je volledig hebt afgerond?

Ik heb misschien wel iets voor je :)

Ps. Antwoorden kan/mag ook via pm

Zie je ;) Onthou dat wanneer je iets algemeen maakt we je niet sneller specifieke oplossingen kunnen geven, maar als je het verder uitlegt dan hoogstwaarschijnlijk wel!

Leuk idee btw! Komt er ook een mobiele versie?

Wat me ook handig lijkt een checkbox geven bij elke youtube filmpje, en wanneer je een andere zoekt de gecheckte filmpjes blijven, en als je dan na een paar gekozen filmpjes op volgende klikt je dan ze allemaal achter elkaar kan downloaden
    scheelt wat tijd voor me :p

Ken je het need for speed autolog systeem?

Daarbij kunnen racers zien wat de records zijn van hun vrienden,
    waar hun hoger op staan, en welke records ze kunnen verbreken.

Wat je hieruit kunt pikken is het idee om een soort autolog systeem te ontwikkelen om te laten zien hoe ver hun vrienden zijn, in welke rang je staat vergeleken met je vrienden, welke gebouw hoger of beter of weet ik veel wat is.

Zou misschien wel iets zijn?

Zijn het allemaal local files en worden ze ook local opgelezen?
    Zoja:
    Dan kan je met .htaccess aangeven dat je de pagina wilt weigeren voor allen, maar dit neemt je niet het recht af om met php of een andere programmeer taal de data in te lezen.
    Dus dan heb je de bestand bereikbaar voor je programma's maar niet online op het net.

Voorbeeld:
    Ik gebruik de onderstaande bestanden.
    .htaccess:

Code
    <Files verborgen.html>
      order allow,deny
      deny from all
    </Files>

verborgen.html:

PHP
    <html><body>wat informatie hier </body></html>

laadpagina.php:

PHP
    <?php
    echo file_get_contents("verborgen.html");

Resultaat als ik naar http://www.jousite.nl/verborgen.html ga:

Code
    403 forbidden error

Resultaat als ik naar http://www.jousite.nl/laadpagina.php ga:

PHP
    <html><body>wat informatie hier </body></html>

Er zijn wel degelijk mensen met programmeer ervaring.
    Maar ik, waarschijnlijk ook anderen weten niet wat precies de bedoeling is of wat je wilt hebben.

Over welk systeem gaat het? Wat probeer je te realiseren? Toon wat voorbeelden?

Of de mobiel het ondersteunt is afhankelijk van welke browser diegene gebruikt, en de versie ervan.

Op de website:
    http://caniuse.com/
    Kan je bekijken of een bepaalde browser compatible is met datgene wat je zoekt.
    Meestal heb je dan ook een lijst met browsers zoals:
    IE Firefox Chrome Safari Opera iOS Safari Opera Mini Android Browser Blackberry Browser IE Mobile
    etc.

Maak gebruik van polyfills. Een script dat het toch mogelijk maakt om een bepaalde element toch functionerend te maken in een (bepaalde) browser.

Gebruik een virtuele mobiele machine om je code te testen. Bijvoorbeeld: Bluestacks app player.
    Download meest bekende browsers en test het uit :)

Pas je useragent aan. Moderne browsers hebben de optie om hun useragent aan te passen, zodat je bijvoorbeeld een mobiele browser kunt simuleren. Dit kan ook gerealiseerd worden met browser plugins.
    Grotendeels worden dezelfde browser engines gebruikt voor mobiel als voor computer.

Succes :thumbup:

Heel en dan ook heel erg bedankt ik ga nu zeker PDO leren zijn er ook enige tips waar ik dit het beste kan doen?

No problem, ik deel graag m'n kennis :)

Ik kan je niet refereren naar een link van een tutorial aangezien je al voorkennis hebt, dit zorgt alleen voor het (her)kennen van de basis van database communicaties.
    Je kan het leren door te doen!

Maak voor jezelf een php pagina en geef jezelf de opdracht om in PDO een:
    - database connectie te maken en errors op te vangen.
    - met een loop data uit je database te halen
    - een kolom uit de database te halen
    - te kunnen tellen hoeveel row's je hebt
    - de bind functie te gebruiken
    etc etc.

Maak een checklist voor jezelf wat je begrijpt en wat niet. Gebruik php.net om meer uitleg op te zoeken. Bijvoorbeeld over de "bind" functie, hoe je dat implementeert, of hoe je output genereert.

Vragen,opmerkingen en/of problemen kan je kwijt bij ictscripters.com of stuur me gerust een pm :)

Goodluck :thumbup:

enkele tips die ik je kan geven voor het beveiligen:

Gebruik de PDO class voor database communicatie.
    Voordelen:
    - Universeel (makkelijk over te schakelen van mysql, naar mssql,sqllite,oracle etc).
    - Beveiligd (indien je de bind class-functie gebruikt van PDO zal hij het beveiligings voorwerk voor je doen, ook kan je bij parameters invullen welke datatype variabel je wilt hebben (bijv alleen integers) en wat de max length van je variabel is)
    - Errors zijn goed opvangbaar (try,catch,finall)
    - Herbruikbaar, etc..
    Gebruik de http refferer
    - dit om ervoor te zorgen dat je code hoogstwaarschijnlijk alleen van jou site afkomt, dit zorgt ervoor dat iemand niet zelf een form kan maken en dat naar je site kan sturen.
    maar let op! Headers kunnen aangepast worden waardoor refferer gefaked kan worden. Ook kan je door middel van browsers met de webkit engine je clientside code aanpassen en letterlijk uitvoeren na de aanpassing.
    maak je client-side code lelijk
    - zorg ervoor dat iemand niet gemakkelijk je code kan lezen, gebruik voor je production js code bijvoorbeeld uglyfyJS. Maar let op! Met simpele pretty code websites / scripts kunnen ze je ugly code pretty maken wat het iets wat leesbaarder maakt als je hem minified.
    Gebruik de laatste versies.
    - van php, mysql en zeker! Apache. Dit zorgt ervoor dat eerdere beveiligingslekken grotendeels opgelost zijn. Bijvoorbeeld apache versies onder de 2.2 zijn gemakkelijk te DDOSen
    Gebruik tokens
    - Maak gebruik van security tokens voor het verzenden en laden van je ajax scripts, iedere keer wanneer je de pagina laad heb je weer een unieke token. Deze token gebruik je beide als variabel bij verzenden en als cookie.
    Maak gebruik van sessions
    - zorg voor checks of diegene is ingelogged, rechten ervoor heeft etc etc. Sessions worden op je server bewaard, het enige wat de gebruiker kan zien is de phpsession id. (wat session hijacking wel mogelijk maakt...).
    Beveilig van 2 kanten
    - Beveilig nooit je code alleen client side, het is een essentie om het serverside ook te beveiligen
    Research
    - gebruik zoekmachines zoals google om verdere veiligheid mogelijkheden te bekijken.

Succes :thumbup:

Bij google heb je inmiddels al een nieuwe update. De zwarte balk bovenaan verdwijnt en tijdens het zoeken onderaan kan je naar de menu gaan.
    Nu is het zo onhandig dat ik dus bij google zoeken vertalen moet klikken voordat ik bij google vertalen kom.

Hoe kan ik dit terug zetten of makkelijker maken in google?