Posts by Tim

Klinklare onzin.

Had eens een feedbacktopic gemaakt gericht naar de crew. Niet om zwart te maken maar gewoon keiharde feedback met voorbeelden.

Mocht niet publiekelijk gebeuren of zoiets, valt terug te vinden. Er heerst dus gewoon een vorm van censuur, anders dan in 1986.

Er wordt gezegt dat $r_leden een boolean is. Dat kan.

Echter wilt mysql_num_rows geen boolean maar een recourse. Maar je geeft hem dus een boolean.

Het aanpassen van de if statement zal daarom niet helpen, het gaat om de variabele.

Ervaring:
    Heb geprobeerd de Beta in een VM te draaien, dit lukte niet. Windows wou niet verder dan de installatie.

Iemand anders probeerde dit ook en kreeg gezijk met het surround system of iets dergelijke.

Ik zou gewoon wachten tot alles naar behoren is gemaakt ;) Vergeet niet dat het een Operating System is dat je hardware aanstuurt. Deze kan er dus voor zorgen dat je hardware stuk gaat.

Citaat van Dein

Ik ben geen held in Java maar volgens mij als ik het script goed bekijk gaat hij altijd false terugsturen i.p.v true of false?

Zodra de methode een return vind stop hij daar. Net zoals bij php.

@Killing, ik heb zelf de output herschreven. Omdat hij bij nu werkt. heb natuurlijk geen zin om het kapot te schrijven.

Citaat van Patrick

Oke dat snap ik dus echt niet :P wat je nu zegt, ik snap wel van de +ao het shizzle, (geef mij alleen maar +o en +v maar goed.. :P) maar als je alleen de nick opslaat waarom compare je dan 2 nicks en niet gewoon 1?

Bot zit in meerdere kanalen. Eerst keek ik of een persoon een admin was op basis van de host. Echter, sommige personen verwisselden steeds van host en was dus onbetrouwbaar. Ook vhosts veranderen soms.

Daarom ben ik gestapt naar een basis van waarbij een admin een admin is zodra deze person +ao rechten heeft in een bepaalde kanaal. Ik zal daarom door alle gebruikers in de kanaal moeten zoeken en zodra ik de person vind iets returnen.

Citaat van Patrick

Maar je voegt ieder zoals ik het zie telkens een * of ! toe om het te controleren? Wat in mijn oogzicht dan weer niet klopt?

Dat komt erbij omdat wanneer een admin joint, en deze +ao stauts krijgt en dus admin wordt. Is het voor de gebruiker met ! Maar de bot haalt deze automisch weg en slaat op dat deze persoon +ao rechten heeft.

Hij hoort idd !admin als admin te accepteren, echter dit gebeurd dus niet.

isOp is een functie binnen het framework wat gewoon werkt.

Er staat nergens dat isAdmin gelijk staat aan regularUser.

Edit:
    Oeps, heb verkeerde output neergezet :$

Indien het is zoals Joyeria zegt, dan kan je niet voorspellen wanneer deze stijgt of daalt.

Echter, wanneer je het hebt zoals scarface, dus dat er en een aglomaritme achter zit, dan is dit wel mogelijk. Maar dan moet je eerste aglomaritme weten :)

http://puu.sh/iRkm

Voorbeeld output:

PHP
    !isAdmin compared to regularUser
    !isAdmin compared to !admin
    !isAdmin compared to @operator
    !isAdmin compared to isAlsoOperator
    !isAdmin compared to isAlsoAdmin
    !isAdmin compared to !isAdmin
    !isAdmin compared to normalMember

In alle gevallen is er geen admin aanwezig. Weet iemand waarom? Weet iemand hoe je dit oplost (kun je de code geven?)

Ikzelf weet het al, maar ben een tijdje bezig geweest met debuggen om dat te moeten ontdekken.

Enige kennis die je mogelijk nodig hebt:
    ! voor een naam betekent dat de persoon +ao rechten heeft op IRC. Dus zowel OP als admin rechten.
    @ betekent +o rechten, dus operator.
    Als een bot binnenkomt dan ziet hij de admins aan met een ! voor de naam. Komt een admin binnen nadag de bot binnen is gekomen dan krijgt deze geen ! voor de naam in de bot.

Als je antwoord weet, stuur het graag per PM. Dan zeg ik of het goed is. Hier kunnen vragen gesteld worden om erachter proberen te komen :)

Dit betreft overigens Java.

Aan de hand van de wisselkoers vermoed ik. Ik zou wel even zeker nakijken wat paypal doet. Dit moet te vinden zijn of via Google of via Paypal zelf. Mogelijk dat ze kleine kosten rekenen voor het omzetten. Of één cent per gewisselde euro doen bijv.

Citaat van zwpgangster

@Brokentrack,

Waarom kan jij niet eens een keer normaal reageren.. je hebt overal wel wat op te zeuren.. pff wordt moe van jouw!

Definieer normaal ;) Dit is de zoveelste topic van meneer waarin wordt gevraagd om eigenlijk iets te maken. Om eens te helpen. Ok, maar constant vragen en het opgelost willen hebben zonder zelf ook maar een klein beetje moeite te doen om het te leren?

Nee :)

Overigens, ik verwacht dat zowel jouw reactie als die van mij snel verwijderd worden, CP kennende :) Zal mogelijk mijn eerste reactie weer worden verwijderd onder het moraal van offtopic, terwijl dit weer degelijk is over het topic gaat ~
    Professionaliteit is moeilijk te vinden. Een goeie moderator zou een goeie reden kunnen verzinnen ipv een smoesje wat niet klopt. Ben benieuwd wanneer Willen dat is gaat leren.

Citaat

De reactie die de moderator meegaf was:

Zulk soort dingen bijv. :)

Een goed iemand laat zich niet verleiden door een lid om zich minderwaardig te gaan gedragen ;)

Er is een verschil tussen iets negatiefs zeggen en ook daadwerkelijk smaad over het bedrijf loslaten.

Dat is een verschil tussen professioneel zijn en niet professioneel.

Ik ben bereid om de rest van de regels na te kijken indien ik wijzigingen zie.

Lodewijk, betreffende 1.4
    Er is naar mijn weten al een forum om dit soort problemen op te lossen hier. Namelijk JUR. Echter CP kennende zal dat niet toegelaten zijn. Omdat iets negatiefs, moge dit terrecht zijn of onterrecht, hier niet toegelaten is. Wat dus onder censuur valt. Dat je het via prive berichten kan versturen neemt nog niet het feit weg dat het censuur is. Censuur wordt namelijk toegepast op de publieke kanalen, niet de prive kanalen. Je kan geen censuur plegen op iets prive.

Citaat

1.1 Behandel iedereen met respect.

Mee eens, maar is misschien iets te globaal ;) Zo'n globaal iets valt moeilijk te definieren. Zo kan ik vinden dat de crew de leden niet met respect handeld and dus zo zelf regels overtreed. Ook zal dit verschillen per crewlid waardoor je verschillen krijgt binnen het team zelf.

Citaat

1.2 Pleeg geen inbreuk op auteursrechten.

Dit staat in de wet, niet nodig om dat hier ook te plaatsen. Je kan beter zeggen dat men auteursrechtelijk beschermde niet mag plaatsen hier.

Citaat

1.3 Discussies over illegaal verkregen software, hardware en broncodes worden niet getolereerd.

Netjes

Citaat

1.4 Plaats geen lasterlijke berichten over een (conflict met een) ander. Los deze zaken buiten CP om op. Maak, indien nodig, melding van oplichting bij een teamlid van CP door middel van een privebericht.

Zaken die via CP omgaan moeten buiten CP om geregeld worden indien het iets negatiefs betreft?

Citaat

1.5 Laat het modereren van CP aan het team over. Spreek elkaar op fouten aan via PB, maar niet publiekelijk op de website. Maak gebruik van de rapporteer-functie.

Foute zinsopbouw. Hoe wil men nu fouten in een code aanwijzen als dit verboden is? Op die manier staat het daar nu.

Citaat

1.7 Houd je ongenoegen over CP voor je. Houd de eer aan jezelf en vertrek. Het geven van feedback kan via PB/email aan de projectleider.

Hier ben ik gestopt met lezen. Deze zin is ten zeerste onprofessioneel. Je vertelt niet je eigen leden om op te stappen. In geen enkele situatie tenzij deze de regels hebben overtreden.

Overigens betekent dit dat CP geen kritiek toelaat in het publiek. Oftewel, censuur. Smaad is iets anders dan kritiek of ongenoegen uiten. Dit valt dus linea recta onder censuur.

De rest heb ik dus nog niet gelezen :)

Edit: Zin veranderd naar correct Nederlands en code omgezet in quote.

Citaat van Killingdevil

Wat jij wilt gaat niet lukken (zonder een frame), omdat de server wel moet weten wat jij wilt, en dat doe je doorgaans door de URL aan te passen.

Wat is je motivatie om dit zo te willen doen?

Kan best lukken dmv een omweg.

Ik open ALLES via mijn index.php, ongeachht wat de link is. Met als uitzondering de javascript en image mapjes etc etc.

Dit doe ik via htaccess. Verder regel ik natuurlijk ook wat via de code.

Edit:
    Indien je wilt dat je ook de pagina niet refresht EN je geen variabelen in de url (GET) wilt, dan heb je dat wat Killing zegt.