Posts by Tim

Ben van mening dat dit een slechte uitspraak is.

Iedereen heeft recht op privacy. Ik kan me er dan ook wel in vinden dat na een bepaalde tijd informatie moet kunnen(!) verdwijnen indien daar gegronde redenen voor zijn.
    Maar ik vind deze uitspraak slecht om twee redenen:

- Het betreft iets kwalijks wat zeker van belang kan zijn voor een bedrijf wanneer deze zaken met diegene wilt doen. Opdracht geven tot verwijdering van de informatie vind ik nogal een verzwijging of verhulling. Had diegene maar niet onbekwaam moeten handelen.

Maar waar ik mij het meeste aan erger is dat Google hiervoor moet opdraaien. De content bevind zich op een andere website. Google is eigenlijk enkel het doorgeefluik. Als de content verwijderd wordt wordt deze ook verwijderd uit Google. Bepaalde zoektermen "verbieden" vind ik ook een ernstig middel die naar mijn mening grote impact heeft op de vrijheid op het internet. Naar mijn mening neerkomend op censusring. "Oh die informatie staat mij niet aan en gaat over mij, laat ik het censureren".

Hallo,

Dan enkele dagen hoor je niks meer als of het gewoon niks meer te doen valt.
    Weet niet of K.Rens hiervan af weet dat de team sneller,
    wat aan de probleem doet voordat het gewoon dagen voorbij is.

Stuur me gerust een berichtje met waar het over gaat. Het kan zijn dat het misschien al behandeld is maar nog niet teruggekoppeld. Dat is dan een slordigheidje.

En wat is er uit eindelijk gebeurd met die probleem? Is er iemand nog Actief serieus bezig?

Op het moment zijn we bezig om dit te verbeteren. Wij zijn bezig met het opzetten van een beleid binnen het team om te zorgen dat er geen misverstanden kunnen ontstaan binnen en buiten het team. Dit moet er ook voor zorgen dat iedereen goed en gelijk behandeld wordt.

Dit bericht staat er nu al een paar uur, ik zie 2 teamleden online (L.Groot en Tim) maar hebben nog niet gereageerd, er zullen er vast meer online zijn geweest.

Gisteren was ik de hele dag aan het werk. Vervolgens ben ik direct doorgegaan met het reizen naar mijn vriendin waar er meteen bezoek was. Ik heb de hele dag niks kunnen doen behalve dingen heel snel lezen. Zoals je merkt heb ik het druk en heb daarom ook nu pas tijd om hier goed op te reageren.
    Om een indicatie te geven:
    Ik werk 40 uur per week aan mijn afstudeerstage. Vervolgens werk ik 7 uur per week bij mijn part-time baan. Daarnaast heb ik mijn vriendin, sociale leven en eigen projecten. Optreden als moderator kan ik nu zeer slecht, gelukkig ben ik een beheerder waardoor ik nog steeds ICT Scripters kan helpen via een ander tijdschema. Tevens is er een geweldig en zeer actief team die alle reguliere zaken geweldig opvangt.

IK ben hier nog niet zolang lid maar iemand vertelde mij dat dit een actieve community was. Hij is misschien wel een actievere dan de meeste ict comunity's maar echt druk is het hier niet.

Daar willen we graag verandering in brengen! Leuke ideeën?

Ook ik heb het idee dat het team niet veel doet en er maar weinig kennis binnen icts team is. Als ik lees over de vele server problemen die ze hebben gehad, huur dan een managed vps als je zelf de problemen niet te baas kan.

Hoe kom je tot deze mening? Misschien kunnen we dit verbeteren. Op de achtergrond wordt er namelijk hard gewerkt, wat helaas niet altijd zichtbaar is. Er is een erg actief team.

Ik moet wel zeggen dat je statement van weinig kennis wel erg overhaastig geformuleerd is. Omdat één ding niet lekker gaat betekent dit niet direct dat er geen kennis is binnen het team. Sterker nog. De server infrastructuur en de configuratie is aardig complex opgezet zover ik heb begrepen van Koen. Het proberen op te lossen van problemen in een gecompliceerde situatie als deze is dan ook verre van eenvoudig. Verder zijn er verschillende diciplines aanwezig binnen ICTS. Van hosting tot programmeren en van designen tot management en juridische kennis. Voor mezelf geld dat ik, al spreek ik dan voor mezelf, professionele programmeer en ontwikkel kennis bezit. Waarbij ik om mijn juridische vaardigheden op te hogen na mijn afstuderen als HBO software engineer nog een WO rechtsgeleerdheid ga doen.

Ook het feit dat dit op kant en klare software draait en op een design dat iedereen gewoon kan kopen geeft mij niet echt de kundigheid van icts aan. Maar dat is hoe ik er dan over denk.

Dat de onderliggende software kant en klaar is betekent niet dat dit slecht is. Er is zeker nog aan gesleuteld. Er moet ook gekeken naar de kosten en baten. Het zelf ontwikkelen kost veel tijd. TIjd is geld.
    Kijk je ook naar het gebruik van een framework zoals Laravel, dan heb je het ook over "kant en klare" software. Maar gebruik daarvan dient absoluut niet als onkunde ervaren te worden.

Bedankt voor je bericht! Erg fijn om te horen.

Maar ik heb een probleem zoals jullie zeggen gewoon gerapporteerd.
    dat heb ik gedaan en het is in behandeling genomen en daaruit is er niks mee gebeurd
    Want toen ik dat zelf had gedaan kreeg ik een ban?

Ik begrijp de frustratie. Elk rapport nemen we in behandeling, ongeacht van wie of waar het over gaat. Dat de uitkomst mogelijk niet aan je verwachtingen voldoet is een andere zaak. Wij proberen ten alle tijden een zo'n eerlijk mogelijk proces te handhaven. Elke situatie is daarbij anders. Zowel de bewijslasten als de daden zelf. Als je een bericht stuurt kan ik inhoudelijk mogelijk meer over de situatie vertellen.

Ik ben niet boos of ben niet op ruzie uit alleen eerlijkheid

Dan heb je hetzelfde doel als ik! Één van mijn strevens is meer eerlijkheid op het internet. Waarbij vriendjespolitiek een taboe is.

Indien er verdere vragen zijn dan hoor ik deze graag!

Mvg,
    Tim

Hallo,

Je moet in Outlook instellen dat je over TLS/SSL wilt authentiseren. Je moe in de account settings (en daar in server settings iirc) doen.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Ben zelf ook voor om, voor de rest van ICT, de tijden aan te passen.
    Ikzelf kan dan niet komen, ik werk namelijk op zaterdag. Maar als het kan lijkt het me erg leuk! :)

Het team zal kijken of we/Lars dit opnieuw kunnen oppakken.

Mvg,
    Tim

Met een asterix (*) haal je alle resultaten op. Ik zou je zoekcriteria iets beperken.

Daar heb je een punt. Maar in dit opzicht gaat het mischien nog niet eens om een miliseconde verschil.

Is Apache sneller dan nginx i.c.m. pure php content? (i.c.m. php-fpm)?
    Is PDO sneller dan mysqli?
    Is C sneller dan C++?
    Is APC beste object caching?

Hallo,

Volgens mij is het zo dat wanneer het aankomt op HTML & CSS het gaat om zelfgemaakte code, als dat het geval is dan kun je volgens mij niks er tegen aandoen.
    Wat je inderdaad kan doen is website eigenaar contacteren en vriendelijk vragen of diegene naar een andere richting wilt gaan, echter denk ik niet dat je echt grond hebt om op te staan.

Juridische stappen ondernemen zou ik sowieso niet doen, de kosten gaan veel hoger oplopen dan het voor jou kost om een nieuw ontwerp te laten maken. Ik begrijp trouwens wel de irritatie, nadat je veel werk stopt in een project kan iemand makkelijk de HTML en CSS 'rippen'.

Uiteraard kun je wel wat doen bij HTML en CSS. Je blijft er copyright op hebben. Zeker in het geval van een ontwerp. Het is alleen niet eenvoudig om je gelijk hier in te halen omdat je met bewijzen moet komen.

DIt is natuurlijk klinklare onzin. Ik verzoek je ook dringend op je van zulke uitspraken te onthouden. Dit doe je namelijk vaker waarbij er ook vaker is gebleken dat er niks van klopt. Dit is erg vervelend en misleidend.

Je krijgt automatisch auteursrecht op alles wat je maakt. Hier hoef je niks voor te doen. Je hoeft dus geen "copyright te vastleggen". Dit is al automatisch voor je geregeld in de wet. Je hebt enkel en alleen geen copyright wanneer het en/of niet zelf gemaakt is en/of niet overgekocht met de juisten rechten/afspraken. Een juridische procedure kan iedereen altijd en overal starten. Of het zinvol is is een ander verhaal.

Nu meer inhoudelijk:
    Indien het daadwerkelijk allemaal zelf gemaakt is raad ik je aan om de volgende stappen te ondernemen:

• Verzamel bewijzen van eigendom

Dit doe je door alles te verzamelen op je computer en in de historie van het internet en computers (alle data's in de zin van datum en gegevens) wat er op duid dat dit allemaal van jou is. Een .psd is een erg goed voorbeeld.

• Verzamel bewijzen van schending

Verzamel bewijs dat de persoon in kwestie jouw eigendom gestolen heeft. Maak screenshots. Paak who-is gegevens. IP gegevens. Domein gegevens. Historie van de website. En probeer ook externe partijen erbij te betrekken om te laten zien dat je niet met het bewijs materiaal gerommeld hebt.

• Stuur een e-mail naar de eigenaar, volgens who-is en site contact gegevens

Zet hier in dat je de eigenaar twee weken de tijd geeft om de materialen van zijn servers te verwijderen. Indien hij dit doet zie je de consequenties door de vingers. Vermeld hierbij dat indien hij dit niet doet dat er verdere juridische stappen genomen zullen worden en dat je dan een gepaste schadevergoeding eist voor het gebruiken van jouw creaties.

• Persoon gaat er niet op in

Stuur dan een ondertekende brief naar de persoon volgens de who-is gegevens waarbij je de persoon nog twee weken de kans geeft. Breng ook de hosting provider hiervan op de hoogte en vraag of hij de site wilt verwijderen offline brengen.

• Persoon reageerd nog steeds niet

Dan is het zo ver, je zult de persoon moeten dagen voor de rechtbank. HIer kan ik je helaas niet bij helpen.

Hallo,

Zodra je het volgende doet zit je veilig:
    - Verander standaard poort.
    - Blokkeer poort scans.
    - IP-ban een uur na vijf mislukte pogingen.

Hiermee breng je jezelf niet in gevaar en is een brute-force onmogelijk.

Root login eruit halen is veiliger, maar heeft in principe geen extra toegevoegde waarde doordat deze methode al waterdicht is. Ik persoonlijk vind het zelf namelijk vervelend. Enige probleem kan nog bij jou liggen, doordat iemand jouw wachtwoord achterhaald en dan inlogd met root.

Om dat te voorkomen en voor maximale veiligheid kan je gebruik maken van een public/private key authentication. Hier geld wel weer hetzelfde als met een wachtwoord. Zorg dat dit niet in andere hun handen komt!

Edit: Na tip van WMDiensten: let op, als je de private key kwijt raakt kan je er ook niet meer in!

Mvg,
    Tim

of

PHP
    If ( ! function_exists('createDir') ) {

function createDir () {

}

}

Hallo,

Ook een oplossing. Persoonlijk één die ik afraad. Een helper klasse (waar dit om ging gezien de inhoud) hoort maar éénmaal aangeroepen te worden. Doe je dit twee keer, verlies je performance en is blijkbaar de structuur van je website niet in orde.
    Lost uiteraard prima het probleem op, en performance is nihiel.

Tim, thanks inderdaad per ongeluk mijn config 2 keer geinclude, dus probleem opgelost.

Slotje kan er op

Hallo,

Graag gedaan! Om zulke problemen te voorkomen werk ik altijd met include_once voor zulke dingen. Zeker aan aanrader!

Mvg,
    Tim

Hallo,

Topic gaat op slot. De TS heeft de verkoop gestaakt middels het verwijderen van alle content in de topic. Dit is teruggezet wegens het schenden van ons reglement.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Waarom geen framework?

Frenzo heeft getracht een nieuwe versie van OSBanditi te maken. Hier is niks van gekoken. Ik zie dat hij hier ook bij mee helpt. Waarom gaat dit wel afkomen?

Mvg,
    Tim