• Login
  • Register
  • Zoek
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Filebase Entry
  • More Options

ICTscripters

Dé plek voor IT

Dé plek voor IT

Login

Geavanceerde opties
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Dé plek voor IT - ICTscripters
  2. Leden
  3. Tim

Forum

• Na 15 jaar terug van weggeweest: iCriminals.nl is terug (BETA)!

Syntax 19 januari 2026 om 09:34
  • Developer Gezocht

Mikevdk 10 januari 2026 om 18:57
  • Op zoek naar de legends

Syntax 5 januari 2026 om 13:50
  • [FREE] WeFact Hosting module

Jeroen.G 13 oktober 2025 om 14:09
  • Help testers nodig voor android app Urgent

urgentotservices 26 september 2025 om 10:21
  • Versio vervanger

Jeroen.G 25 augustus 2025 om 15:56
  • Afspraken systeem met planbeperking

Lijno 1 augustus 2025 om 23:04
  • Partner Gezocht om meerdere NFT Collecties op Open Sea te Plaatsen

NFT Art Designer 1 maart 2025 om 14:08

Marktplaats

• Verschillende domeinen

Syntax 8 februari 2026 om 09:57
  • 350 Nieuwe Domeinnamen Januari 2026

shiga 1 februari 2026 om 14:21
  • 321 Nieuwe Domeinnamen December 2025

shiga 1 januari 2026 om 10:26

Posts by Tim

• Google haalt bètalabel van Apache-module mod_pagespeed

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 21:49
    Citaat van K.Rens

Cool, als ik dit weekend tijd heb, ga ik dit eens compileren op onze ICTscripters server.
    Kunnen we direct kijken of het werkt en hoe het werkt.
    Als het lukt schrijf ik er over, hoe je dit ook zelf kan doen :thumbup:

Hallo,

Ben op het moment bezig. Is lastiger dan gedacht. Uitleg is dan ook niet helemaal goed op de website.

Zit momenteel met het probleem dat httpd 2.2 of hoger is vereist. Zit nu op 2.4. Kijken wat nou de oorzaak is...

Citaat

warning: mod-pagespeed-stable_current_x86_64.rpm: Header V4 DSA signature: NOKEY, key ID 7fac5991
    error: Failed dependencies:
    httpd >= 2.2 is needed by mod-pagespeed-stable-1.0.22.7-2005.x86_64

Edit:

Citaat

Server version: Apache/2.2.20 (Unix)

Hmmm...

Mvg,
    Tim

• centos

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 21:21

Hallo,

Kan je een link geven om dit na te kijken? Want naar mijn weten ligt dit niet aan de instellingen van CentOS. CentOS draait apache welke verantwoordelijk is voor je websites. Mogelijk dat daar of bijv. in php.ini iets fout staat.

Maar het zou ook zeer goed kunnen dat er iets is met .htaccess of de php code.

Mvg,
    Tim

• Vraag over Iphone programming

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 21:12

Hallo,

Iemand anders die ik ken gebruikt ook XCode. Heb ook beetje meegekeken. Zeker een aanrader.
    Een native app is eigenlijk altijd beter denk ik dan een HTML5 pagina. Dan kan je ook veel meer.

Let wel op dat je Objective C goed beheerst.

Edit:
    Deze persoon gebruikte ook wat meer middelen met XCode, of plugins. Misschien ook interessant om dat te onderzoeken. Wat weet ik niet meer precies.
    Misschien is een framework ook handig :)

Mvg,
    Tim

• Bekendmaking moderatoren sollicitatieronde

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 21:07

Hallo,

Dit is erg leuk om te horen! :)

Gefeliciteerd aan mijn collega's die ook door zijn en leuk om je te ontmoeten naar mijn collega's die er al waren.

Jammer voor de rest.

Ik zal mijn best doen.

Mvg,
    Tim

• Framework Debug Check

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 21:01
    Citaat van Reza

Ik bedoel hoe de error wordt weergegeven,dus niet echt een andere plaats maar:

Naar:

Oftewel, je wilt het vertaald hebben?

• Framework Debug Check

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 20:47
    Citaat van Reza

Ik vind dit zeer mooi en zeer gebruikersvriendelijk.
    Wellicht dat je de error/foutmelding iets anders kunt weergeven?

Wellicht:
    Er is iets misgegaan in de PHP code:

Wat bedoel je precies? Waar zou die tekst moeten komen? Wat is de toegevoegde waarde?

BEdankt voor de input.

• Google haalt bètalabel van Apache-module mod_pagespeed

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 19:02
    Citaat

Google heeft het bètalabel van de Apache-module mod_pagespeed verwijderd. Met mod_pagespeed worden webpagina's die de Apache-webserver serveert geoptimaliseerd waardoor het laden van webpagina's flink sneller zou gaan.

De optimalisatiemodule werd door Google met een opensource-licentie in november 2010 als bèta uitgebracht. Volgens de zoekgigant bevat mod_pagespeed meer dan veertig verschillende optimalisatiefilters voor webcontent. Zo wordt minification toegepast op javascript- en css-bestanden, kunnen afbeeldingen dynamisch geschaald en gecomprimeerd worden, en de cache lifetime kan per contenttype bepaald worden. Volgens Google zijn snelheidswinsten tot 50 procent mogelijk.

Inmiddels is de module in de ogen van Google na achttien releases voldoende gerijpt en is besloten om het bètalabel van mod_pagespeed te verwijderen. Volgens Google wordt de Apache-module al op meer dan 120.000 websites gebruikt en hebben ook grote hosters als GoDaddy en DreamHost gekozen voor implementatie van mod_pagespeed op hun webservers.

Google wijst er verder op dat de snelheid van een website een belangrijke rol is gaan spelen bij het bepalen van de ranking in zijn zoekmachine. Daarnaast poogt de zoekgigant webontwikkelaars met diverse tools over te halen om hun webservers zo snel mogelijk pagina's te laten serveren. In juli vorig jaar bracht Google ook een eigen content delivery network online. Daarbij worden deels dezelfde technieken gebruikt als die van de module page_speed.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/84900/g…_pagespeed.html

Ikzelf ga dit eens uittesten :)

• Apple kondigt iPad Mini op 23 oktober aan

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 19:00

Apple kondigt naar verluidt op 23 oktober het nieuwste model in zijn iPad-serie aan: de iPad Mini. Er gaan al langere tijd geruchten over de kleinere iPad die waarschijnlijk wordt voorzien van een scherm met een diagonaal van 7,85".

De informatie komt van de website All Things D, die in het verleden vaker geruchten over nieuwe Apple-producten gebracht heeft die achteraf correct bleken te zijn. De website baseert zich op een bericht van een bron die op de hoogte is van Apples plannen. Apple stuurt uitnodigingen voor productintroducties altijd een week van tevoren uit, dus op 16 oktober moeten media een bevestiging van het evenement krijgen. The Wall Street Journal wist in de afgelopen zomer al te melden dat Apple in september wilde beginnen met de massaproductie van de nieuwe tablet.

Over de iPad Mini gaan al vele maanden geruchten, maar in de afgelopen weken zijn deze sterk aangezweld. Er is de laatste tijd veel beeldmateriaal vrijgekomen waarop de behuizing van de iPad Mini te zien zou zijn, het is echter niet duidelijk of het om authentieke foto's gaat of om foto's van mock-ups. De tablet zou een 7,85"-scherm hebben, met vermoedelijk een resolutie van 1024x768 pixels. Welke processor voor de kleine tablet gebruikt gaat worden is nog niet bekend. Bijna zeker is wel dat de kleinere iPad gebruik gaat maken van Apples nieuwe lightning-connector.

• VN: 6 milard mobiele aansluitingen

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 19:00
    Citaat

Eind 2011 waren er zes miljard mobiele aansluitingen, op grofweg zeven miljard aardbewoners. Dat komt neer op 85,7 mobiele aansluitingen per 100 mensen. Wereldwijd hebben er 2,3 miljard mensen toegang tot internet.

De cijfers zijn afkomstig uit een rapport van de International Telecommunication Union, onderdeel van de Verenigde Naties. Van de zes miljard mobiele aansluitingen zijn er grofweg een miljard te vinden in China; de ITU verwacht dat India het aantal van 1 miljard aansluitingen dit jaar zal behalen. In totaal nam het aantal mobiele-telefoonaansluitingen vorig jaar toe met 600 miljoen.

Wereldwijd zijn er twee keer zoveel gebruikers van mobiel breedband dan van vast breedbandinternet: het aantal vaste internetaansluitingen ligt op 600 miljoen, terwijl er wereldwijd 1,1 miljard mobiele breedbandaansluitingen zijn. Dat verschil komt vooral doordat vaak meerdere mensen van één internetaansluiting gebruik maken, terwijl veel mensen een eigen telefoon hebben.

Daarbij verschilt het aantal aansluitingen tussen industrieel ontwikkelde landen en ontwikkelingslanden. In ontwikkelde landen zijn er per 100 inwoners 25 vaste breedbandaansluitingen, tegen 4,9 in ontwikkelingslanden. Het aantal actieve breedbandverbindingen ligt in de ontwikkelde wereld op 51,3 per 100 inwoners, tegen 8 per 100 inwoners in ontwikkelingslanden.

In totaal hadden eind vorig jaar 2,3 miljard mensen toegang tot internet. In industrieel ontwikkelde landen had 70,2 procent van de inwoners toegang tot internet; in ontwikkelingslanden lag dat percentage op 24,4 procent. Het wereldwijde gemiddelde ligt op 32,5 procent. Uit het rapport blijkt verder dat Nederland een van de meest technologisch ontwikkelde landen is: op de ICT Develpment Index neemt Nederland dezesde plaats in. Dat is na landen als Zuid-Korea, Zweden en Denemarken, maar nog voor Japan, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/84926/v…sluitingen.html

• PC valt uit tijdens gamen

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 17:25
    Citaat van sander.bruggers

Voor de GPU zou ik het volgende programma gebruiken aangezien deze ookal standaard de temperatuur laat zien:
    - FurMark (GPU stresser en GPU Temps)

I second this.

Klein verbeteringkje, bij GPU kijken of deze wel draait: sommige hebben passieve koeling zoals je wel weet denk ik.
    In dat geval raad ik de TS aan indien de GPu te heet wordt een andere koeler erop te zetten (actief) indien mogelijk.

@Fils,
    Standaard, zonder aan de BIOS te zitten of iets dergelijks, ging mijn laptop pas uit bij 100 graden. Het is dus ook zoals Jopitan zei, volledig onwaar.
    Bij mijn laptop was overigens de oplossing: stofwegalen (groter probleem bij laptops dan desktops) en nieuwe koelpasta.

• PC valt uit tijdens gamen

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 15:41

Doe een cpu test. Doe dit een paar minuten. Meet de temperatuur. Als deze bij een bepaald iets uitvalt dan is het dat.

In dat geval, koop een betere koeler of check of er wel gekoeld wordt en of de koelpasta niet versleten is.

Voor de videokaart kan je het ook testen.

Ik raad hyperpi aan samen met speedfan.

• [Verkoop] uniek maffiaspelnet + overige

• Tim
    • 12 oktober 2012 om 15:38
    Citaat van J.Hermans

http://puu.sh/1cMD4

Heb je die misschien in een full view?
    Want aan dit stukje heb ik persoonlijk bijna niets.

Hallo,

In de tekst zul je een link vinden die je doorstuurt naar een live demo.

Mvg,
    Tim

• Framework Debug Check

• Tim
    • 11 oktober 2012 om 23:45
    Citaat van jopitan

Daarmee bedoelde ik een microtime benchmark tegenover een standaard error log die je op een pagina krijgt te zien. Ik heb trouwens mijn vorige post aangepast. Heb je trouwens het al ergens openstaan waar het gedownload kan worden? Bijvoorbeeld dat je het in versies released?

Zoiets wat ik er nu in heb gezet bedoel je?

• Framework Debug Check

• Tim
    • 11 oktober 2012 om 23:34
    Citaat van jopitan

Ik vind dit er erg mooi uit zien en is hopelijk ook erg simpel te implementeren. Heb je mogelijk al benchmarks gerunt? Ik ben wel benieuwd of het ook resource zuinig is.

Simpel probeer ik het zo veel als mogelijk te houden.

Heb geen ervaring met benchmarks etc. Ken je een goede? Heb het zoveel als mogelijk geoptimaliseerd naar mijn weten. Maar met zoiets kan dit meer worden (en leer ik meer, aangezien ik het nooit op zo'n manier heb gedaan).

• Framework Debug Check

• Tim
    • 11 oktober 2012 om 23:26

Hallo,

Om ervoor te zorgen dat het framework gebruiksvriendelijk is en fijn werkt zou ik graag wat feedback willen ontvangen.

Ik wil het leven van een simpele PHP programmeur makkelijker te maken zonder teveel poespas door een open source framework te maken. Dit gaat de goede kant op.
    Ik ben bezig met een debug classe. Momenteel worden fatal errors en exceptions daarmee opgevangen.

En dat ziet er zo uit:
    http://icts.brokentrack.com/

Hierbij worden logs bijgehouden in een text bestand. Een e-mail indien gewenst bij exception of fatal error (in te stellen) en in te stellen of je regels code laat zien of niet.

Wat vinden jullie hier van?

Mvg,
    Tim

• Favorieten, logo en dubbel accounts

• Tim
    • 11 oktober 2012 om 22:31
    Citaat van Hamza-R

Broken, de kans bestaat dat Koen dit geheim wilt houden.
    Stel je voor dat iedereen zou weten hoe het in elkaar zat, dan gaan mensen zoeken naar omwegen. Wanneer dit niet het geval is is het moeilijker.

Als hij het geheim wil houden zou het fijn zijn als hij dit verteld wanneer ik het vraag ;)

Maar, daarom zei ik ook eventueel via privé berricht. Aangezien ik dat al in gedachte nam.

• Favorieten, logo en dubbel accounts

• Tim
    • 11 oktober 2012 om 19:07
    Citaat van K.Rens

Update:
    Zonet even de mysql database geherstart om een nieuwe mysql configuratie in te laden.
    We gebruikten nodeloos Memory te veel in onze mysql server.
    Dit is nu beschikbaar voor apache, waardoor de website nog sneller kan laden.
    De komende dagen blijf ik regelmatig mysql optimaliseren, dus kleine hikjes zijn altijd mogelijk.
    Maar goed, we worden er sneller van :thumbup:

Bedankt voor jullie begrip.
    Koen

Toon Meer
    Citaat van Tim

Ben benieuwd naar punt vijf, hoe je dit wil "achieven".

Zou je je plan van aanpak kunnen vertellen (eventueel via privé berricht)?

• Mozilla haalt Firefox 16 offline vanwege beveiligingsprobleem

• Tim
    • 11 oktober 2012 om 17:32
    Citaat

Mozilla heeft de dinsdag geïntroduceerde nieuwe versie van Firefox alweer offline gehaald, vanwege een beveiligingsprobleem. De browsermaker belooft donderdag een gepatchte versie te uploaden. De Android-versie is al gepatcht.

De kwetsbaarheid die Mozilla heeft doen besluiten om Firefox 16 offline te halen, maakte het mogelijk voor kwaadwillende sites om te achterhalen welke url's zijn bezocht. Bovendien kunnen kwaadwillenden 'toegang krijgen tot de url en de url-parameters', schrijft de beveiligingscoördinator van Mozilla. Wat daarmee precies wordt bedoeld, is onduidelijk.

Huidige gebruikers van Firefox 16 worden niet automatisch gedowngraded, maar kunnen dat desgewenst wel handmatig doen. Bovendien krijgen ze automatisch een gepatchte versie zodra die beschikbaar is. Firefox hoopt die versie donderdag nog te kunnen uitrollen. Overigens is Firefox 16 nog wel te downloaden op een pagina met gelokaliseerde Firefox-versies. De Android-versie van Firefox was ook getroffen, maar is inmiddels al voorzien van een update.

Firefox 16 werd dinsdag uitgerold en biedt onder andere betere developertools en de mogelijkheid om webapps te 'installeren'. De Android-versie heeft daarnaast een leesbaarheidsmodus gekregen, waarbij onnodige interface-elementen van websites worden weggehaald, waardoor de tekst beter leesbaar is.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/84885/m…gsprobleem.html

• WIndows 8 Marketplace zal geen 18+-games aanbieden

• Tim
    • 11 oktober 2012 om 17:30
    Citaat

Microsoft zal in de Windows Marketplace, onderdeel van Windows 8, geen games toelaten die een PEGI 18+-rating hebben ontvangen. Hierdoor zou een aantal populaire games niet aangeboden mogen worden in de Marketplace-omgeving.

In sectie 6.2 van de voorwaarden van de Windows App guidelines is te lezen dat applicaties met een leeftijdskeuring boven de Europese PEGI 16-norm of apps die een Amerikaanse Esrb Mature hebben gekregen, niet worden toegelaten. Microsoft heeft aan Kotaku bevestigd dat deze voorwaarde voor Windows 8-applicaties ook voor games van toepassing is.

De strenge eisen aan de PEGI-rating kunnen grote gevolgen hebben voor spelaanbieders die met name de Europese markt willen bedienen via de Windows Store. Zo hebben titels als The Elder Scrolls V: Skyrim, Max Payne 3 en Call of Duty: Modern Warfare 3 een PEGI-leeftijdskeuring van 18+ gekregen en zouden ze dus volgens de huidige voorwaarden niet in de Windows Marketplace worden toegelaten. Daarmee wordt aan dergelijke titels een potentieel belangrijk verkoopplatform onthouden.

In de VS zou het probleem minder groot zijn, omdat slechts een gering aantal games de beoordeling 'mature' heeft ontvangen. Daarnaast kunnen klanten in de desktopversie van Windows 8 ook spellen buiten de Windows-winkel om installeren, maar op tablets met Windows RT komen 'games voor volwassenen' dus niet beschikbaar. Overigens heeft Microsoft op het Xbox 360-platform minder moeite met 18+-games.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/84897/w…-aanbieden.html

• Webdesign - verbeterpunten/toevoegen of waarde

• Tim
    • 10 oktober 2012 om 21:35

Hetzelfde als ik ergens anders zei.
    Less is more, en dat laat je hiermee blijken :)

ICT Nieuws

• Fijne feestdagen

tcbhome 28 december 2025 om 13:55
  • Kritieke update voor Really Simple Security-plug-in

K.Rens 16 november 2024 om 16:12
  • ING Nederland streeft naar ondersteuning van Google Pay tegen eind februari

K.Rens 2 november 2024 om 16:09

Blogs

• Functioneel ontwerp

Dees 28 december 2014 om 12:38
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 1/2

FangorN 28 december 2018 om 12:35
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 2/2

FangorN 29 december 2018 om 12:37
  1. Marktplaats
  2. Design
  3. Voorwaarden
  4. Ons team
  5. Leden
  6. Geschiedenis
  7. Regels
  8. Links
  9. Privacy Policy
ICTscripters ©2005 - 2026 , goedkope hosting door DiMoWeb.com, BE0558.915.582
Sponsors: Beste kattenhotel provincie Antwerpen | Beste Zetes eid kaartlezer webshop
Style: Nexus by cls-design
Stylename
Nexus
Manufacturer
cls-design
Licence
Commercial styles
Help
Supportforum
Visit cls-design