Posts by Tim

    Ik ben van plan om De Sims 4 te kopen. Iemand die hem al heeft en zijn ervaringen wilt delen?


    Hallo,


    Heb deze toevallig vandaag gekocht (voor 33 Euro)! Ik zal je laten weten hoe deze is zodra ik deze heb gespeeld. Mogelijk dat ik het dit weekend ga spelen met mijn vriendin.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Er is blijkbaar weinig animo voor zulke topics dus zal ik dit kort houden:
    Uiteindelijk is de berentemmer vrijgesproken doordat de wet exclusief is. Ook al was het de juiste intentie van de agent, deze mag geen eigen wetten maken. Als gevolg hiervan is er uiteraard wel een wet gekomen die zulke dingen in de toekomst onmogelijk maakte.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Dan moet je in de while loop niet direct een echo doen. View(HTML) gescheiden houden van je Controllers. HIerdoor kan je de errors opvangen en echo'en wanneer jij wilt en toch de hele while loop uitprinten.


    Mvg,
    Tim

    Ik heb een korte stage bij TomTom gedaan. Het was een soort snuffelstage en we hebben daar 1 week lang elke dag met een andere afdeling meegelopen. Was erg leuk! Het is wel hier in Amsterdam, maar er spreken vrij weinig mensen echt vloeiend Nederlands. Misschien iets voor je?


    Waar bij TomTom? Heb zelf namelijk ook een halfjaar stage gelopen bij TomTom :)


    @TS, wat wil je weten? Ik heb zelf geen buitenlandse stage gedaan maar wou dit wel graag. Misschien dat ik je daarom wel wat kan vertellen. Ook omdat ik bij TomTom stage heb gelopen. Welke een internationaal bedrijf is. Communicatie dient daar dan ook in het Engels te geschieden.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Gewoon heel anders:


    Indien het probleem zich voordoet van geen internet en dus een foutieve pagina krijgt, dan moet je dit gewoon binnen javascript opvangen. Javascript kan de status van een webpagina ontvangen, ook als de pagina offline is. In dat geval kan je de exceptie afhandelen naar eigen inziens.


    jQuery Ajax error handling, show custom exception messages - Stack Overflow
    .ajaxError() | jQuery API Documentation
    jQuery.ajax() | jQuery API Documentation


    Mvg,
    Tim

    Hoi iedereen,


    Mijn moederbord is stuk (geluid werkt niet meer, RMA is gedaan maar valt buiten garantie) en ik moet dus een vervanging vinden.


    Wat zal ik doen?


    Twee vraagstukken:


    1. Zal ik het opgestuurde moederbord terug laten sturen voor 6 Euro. Hij werkt nog wel maar geen geluid.


    2. Zal ik een moederbord kopen met de oudere 1155 socket die past bij mijn huidige CPU. Een Intel I7 2600K. Of zal ik een nieuwere kopen waarbij ik dan dus ook meteen een nieuwe (goede!) CPU moet kopen.


    Wat zouden jullie doen?


    Mvg,
    Tim

    Hallo iedereen,



    Nu ik meteen je aandacht heb wil ik jullie het volgende vraagstuk voorleggen. Is een beer een hond? (foto is uit een college aan de Rijksuniversiteit van Groningen)


    Sinds afgelopen week ben ik jurist te Rijksuniversiteit van Groningen. Inhoudend dat ik daar rechtsgeleerdheid studeer.
    Aangezien ik wat juridische activiteit wil kweken op ICTS leg ik jullie mijn vraagstuk voor die werd behandeld tijdens mijn eerste college over algemene rechtswetenschappen.


    Dit is het verhaal:
    In Groningen was (en is) het verboden, mogelijkerwijs wegens veiligheid, om een hond ongelijnd te laten lopen. Nu deed het zich voor dat er een Roemeense berentemmer op bezoek was. Dit was in de tijd van dat net de Berlijnse muur gevallen was.
    Deze Roemeen liep met de beer ongelijnd over straat. Vanzelfsprekend kwam er een agent om in te grijpen. Maar, het probleem deed zich voor dat hij niet wist waarvoor hij de Roemeen moest aanhouden. Uiteindelijk heeft hij dit gedaan onder de wet welke betrof dat honden niet ongelijnd over straat mogen, met de gedachtegang dat een beer dan vanzelfsprekend ook niet zou mogen aangezien deze veel gevaarlijker is. De Roemeen was het hier niet mee eens en stapte naar de rechter.


    De rechter heeft dit conflict beslecht. Aan jullie, wat denken jullie dat de uitspraak van de rechter was en wat denken jullie wat de gevolgen van deze uitspraak waren?


    Te meer interesse in dit vraagstuk, te vollediger mijn antwoord zal zijn op dit vraagstuk.


    Met vriendelijke groet,
    Tim

    Hall,


    Vind zelf de challange maar onzin. Wel grappig dat je ICTS hierbij betrekt :P


    Wat ik mooier vind is de tuin waar je in staat :D


    Ik neem aan dat je niet de enige hier bent die heeft meegedaan?


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Je hebt er een probleem mee. Maar wat is het probleem? Wat is de error? Zonder dit is het erg moeilijk te raden wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen is.


    Waarschijnlijk is er een error die zegt dat ereg verouderd is. Des te meer reden om dan over te stappen op preg_. Let hierbij wel op dat je dit niet één op één kan overnemen en dat je de regex dus even zal moeten aanpassen.


    Mvg,
    Tim

    Exact en deze schrijf je vaak ook niet in de IK vorm omdat I am, I have etc. gewoon stom staat.


    Edit
    Probeer eens op de volgende punten te letten:

    1. Weet welke punten je duidelijk wilt maken
    2. Stel een vast stramien op (inleiding, content slot bijv.)
    3. Probeer Aandacht, Interesse, Behoefte en Acties te creëren (AIDA-formule)
    4. Humor - Kan soms waardering opleveren en toch formeel zijn (optioneel)
    5. Opsommen
    6. Onderzoek wie jouw teksten leest en speel daar op in
    7. Probeer ondanks het formeel is een verhaal te vertellen, zeker wanneer je ervaringen gaat delen.
    8. Geef praktische voorbeelden
    9. En misschien de belangrijkste als laatst, SCHRIJVEN = SCHRAPPEN! :P


    Hoi,


    Ik denk dat ik hier weinig aan kan toevoegen. Je huidige tekst is momenteel nogal onprofessioneel/informeel.


    Je moet je bedenken dat sommigen misschien in 30 seconden je tekst gescand willen hebben. Lettende op de taalgebruik, kernwoorden, structuur en kennis.
    Herschrijf daarom eerst je tekst in het Nederlands en daarna naar het Engels. Maar bedenk je vooral dat Engels een andere taal is. Direct vertalen kan, maar is niet professioneel. Personen goed in Engels hebben dit zo door.


    Wat ik vaak doe als ik Engels moet schrijven is dat ik de Nederlandse zin opschrijf, met zo net mogelijke woorden. Vervolgens kijk ik of er voor bepaalde woorden een netter/formeler alternatief is in het Engels.


    Nog een laatste tip aansluitend op Michael, voorkom herhaling of herhalende woorden ;)


    Oftewel, herschrijf je tekst in het Nederlands. Vertaal rustig en beknopt naar het Engels (niet NL Engels) en probeer alternatieve woorden te vinden.


    Mvg,
    Tim

    Hoi iedereen,


    Afgelopen jaar heb ik mijn HBO opleiding informatica afgerond. Maar ik ga verder studeren, ik ga nu WO rechtsgeleerdheid doen. Maar niet in Amsterdam zoals bij mijn vorige studie, maar in Groningen. Maar ik wil naast mijn studie actiever worden. Zowel qua sport als politiek/bestuurlijk/commissoriaal.


    Nu wil ik graag jullie meningen over wat jullie denken dat het leukste is. Want bij allen zitten is veel te veel en ik zal keuzes moeten maken.


    Waar ik zat aan te denken:

    • Cursus of vereniging Jiu-Jutsu ( http://www.mattekloppers.nl/ )
      • DIt heb ik nog nooit gedaan maar lijkt me misschien leuk om is te doen. Heb paar jaar op judo gezeten.
    • Paardrijden ( http://www.parafrid.nl/ )
      • Heb 8 jaar lang gereden maar afgelopen jaar gestopt omdat ik het niet meer leuk vond. Misschien met studenten wel leuk.
    • Zwemmen (http://www.golfbreker.org/ )
      • Heb jaren les gekregen en ook les gegeven. Dit wil ik eigenlijk zoiezo wel doen om fit te blijven.


    Politiek gericht:

    • Groninger Studenten Bond ( http://www.groningerstudentenbond.nl/ )
      • Actief studenten helpen mening laten horen.
    • PiratenPartij ( piratenpartij.nl )
      • Heb ik op gestemd afgelopen verkiezingen. Maar, ik wil niet alleen lid worden. Iemand ervaringen?
    • Kalliope ( http://www.gdskalliope.nl/ )
      • Een debat vereniging. Gezellig en handig voor in de toekomst.

    Wat denken jullie? Iemand al ergens ervaringen in of ervaringen over verenigingen?
    Mijn grootste probleem is tijdgebrek. Naast de studie wil ik dus deze verenigingen doen, ICTS en moet ook een baan zien te vinden.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Ben op het moment in Morvan frankrijk :),aankomend weekend weer terug. Lekker al gemountainbiked. Vandaag raften en za paardrijden.


    Eerder deze vakantie was ik met mijn vriendin in Parijs.


    Rest van de vakantie ga ik besteden aan rijlessen voor de auto (1 aug afrijden). Kamer inrichten en verhuizing afmaken. Intro week en niksen. Daarna begint school.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Wat ik allereerst wil vragen is; wat voor Java applicatie betreft het? Één op de computer of één op de server (J2EE)?
    Want indien het één betreft op de computer, dan raad ik aan om via bijv. een REST API te gaan werken om te voorkomen dat men direct bij je mysql database kan.


    Ik zal eens kijken naar hoe ik het eerder eens heb gedaan. Maar dat gaat even duren. Ik ben even op vakantie ;)


    Mvg,
    Tim

    Hoi iedereen,


    Wou even melding dat ik, uiteraard, ook zal trachten te komen. Hangt volledig af bij mij van vooral het rooster van mijn school en een beetje de locatie. Ik zal zelf vanuit Groningen vertrekken.


    Mvg,
    Tim

    Hallo,


    Allereerst wil ik beide partijen verzoeken om persoonlijke kwesties onderling uit te vechten. Zakelijk kan hier uiteraard over gediscussieerd worden en raad kan er ook gegeven worden. Ik zal ook mijn visie over deze zaak vertellen met de huidige kennis die ik bezit over de juridische aspecten die hier spelen. Maar voordat ik dit doe wil ik wel M.Remijn er wel op attenderen dat iemand voor leugenaar uitmaken niet gewenst is en of hij zich daar ook van wil onthouden. Er is namelijk ook geen sprake van zwartmakerij doordat Ferhat er zich (bewust?) van heeft onthouden om de naam van de hosting te plaatsen.


    Dat was dan het moderatie gedeelte, nu inhoudelijk:


    Ik wil beginnen met een punt die M.Remijn aanhaalt, de wet koop op afstand. Indien de overeenkomst na 13 Juni is afgesloten dan geld er een bedenktermijn van geen zeven, maar veertien dagen! Dit kan uitermate belangrijk zijn indien saldo daadwerkelijk als product wordt verkocht en ook wettelijk als dusdanig gekenmerkt wordt.


    Qua support ga ik er niet op in. Dit lijkt mij ook niet van belang in deze zaak. Een hosting kan ieder support laten vallen zolang dit niet in strijd is met hun voorwaarden en zo lang ze niet nalatig hun service aanbieden.


    Dan over de saldo. Er is blijkbaar een optie geweest en ook blijkbaar vermeld in de A.V. (algemene voorwaarden) dat saldo opgenomen kan worden onder bepaalde voorwaarden. Als deze niet stonden opgeschreven dan zijn er geen om aan te houden en zou dit gewoon moeten kunnen. Maar, doordat de A.V. voorwaarden gewijzigd is zijn er twee dingen waar goed gekeken naar moet worden. Allereerst, mag dat zomaar? Is dit opgenomen in de A.V. dat dit zomaar gewijzigd kan worden zonder melding en/of acceptatie. Ten tweede, is deze wijziging wettelijk acceptabel doordat je eigenlijk op die manier mensen hun geld afneemt terwijl dit duidelijk in de overeenkomst wel kon? Dat laatste is waarschijnlijk een kwestie die enkel een rechter kan bepalen.


    Tevens wat een aandachtspunt is, is de wet van dam. Ik ga hier niet te diep op in omdat ik al genoeg gesproken heb en geen zin heb om hier specifiek op in te gaan. Dit mogen Ferhat en M.Remijn zelf doen.


    Tot slot, saldo. Er moet altijd zeer goed opgelet worden op de juridische aspecten van het hebben van een saldo, zeker met een valuta als de Euro. Hier zijn naar mijn weten strenge regels aan verbonden. Worden deze regels wel nageleefd? Ikzelf ken de specificaties hier niet van en kan daar dan ook geen antwoord op geven.


    Hoop jullie beide hiermee geholpen te hebben.


    Mvg,
    Tim