Posts by Tim

    Voeg je eigen custom attribuut toe of voeg de namen van de validaties toe aan de klasse van je input.
    Maak functies in JS voor elke soort validatie.
    Roep de validatie aan aan de hand van de attribuut.
    Geef het antwoord terug aan een standaard functie die het bericht teruggeeft.

    Geweldig! Een lid die goed op lid en op juridisch gebied!


    Eigendom of 'bezit' hebben we inderdaad niet. We hebben enkel het recht om de werken te openbaren en te dupliceren.


    Een site overnemen is voldoende om die werken ook te mogen publiceren/dupliceren tenzij expliciet kenbaar is gemaakt dat deze niet overgedragen konden/mochten worden. Het gehele eigendom/bezit wordt overgedragen aan Koen. Onder dit vallen ook vermogensrechten. Auteursrecht is een vermogensrecht. Wij hebben dus een verzwakte vorm van het auteursrecht.


    Mailen mag inderdaad niet zomaar. Voor reclame dien je toestemming te hebben. Ik weet niet of we dit hebben bij WMCity. Maar dat maakt ook niet uit voor dit geval. Mails van zakelijke aard behoeven geen toestemming. Lijkt mij aardig zakelijk dat WMCity nu ICTS is geworden :)


    Disclaimer: vooral gebaseerd op NL recht.


    Tot slot en geheel vanzelfsprekend:
    Gefeliciteerd met de 10 jaar! Enkel en alleen mogelijk dankzij alle (actieve) leden en de contributies van hen. En natuurlijk dankzij een geweldig team die tijd vrijwillig opzij zet ten behoeve van de leden (al zeg ik het zelf).

    Hallo,


    Dit los je op door middel van javascript. Er zijn genoeg plugins, binnen jQuery of AngularJS bijvoorbeeld, die de javascript al kant en klaar hebben. Dan dien je enkel nog de back-end calls goed te doen en je hebt.


    Wel wil ik je er op wijzen dat CodeIgniter aan het afsterven is en dat men naar Laravel aan het switchen is.

    Ik hou niet van oplossingen als het probleem elders ligt. Waarom moeite doen voor zo'n oplossing als het het daadwerkelijke probleem niet oplost?


    Je kan beter vragen hoe je die dubbele records het beste kan verwijderen.

    oke maar hoe maak ik dan zoon tabel aan weet hoe ik het in de database kan zetten maar weet de code`s en dergelijke niet

    Dit kunnen wij niet vertellen. Dit hangt af van de opmaak en structuur van je website. Het beste benader je diegene van wie je de broncode hebt ontvangen of schakel/huur je iemand in dit het voor je kan maken. Je tabel dient namelijk bepaalde kolommen te bevatten met bepaalde eigenschappen. Deze kunnen wij niet zonder kennis van jouw broncode achterhalen.

    Het is niet verplicht om ingeschreven te staan in de kvk. Voor bepaalde rechtsvormen is wel een akte verplicht. BTW nummer is altijd verplicht (via belastingdienst doen).


    Maar het probleem zit hem in de non-compete. Niet de kvk. Want ook al ben je niet ingeschreven in de kvk, je collega mag het alsnog niet. Deze moet er dus simpelweg volledig los van staan. Hier kun je niet onder uit komen zonder de toestemming van het bedrijf. Als jullie gepakt worden is je collega en mogelijk ook jij de sjaak en kun je een leuk bedrag verwachten.


    Het is dus niet mogelijk om 'legaal' betalingen te ontvangen zonder toestemming van het bedrijf.


    Maar kijk eens naar de voorwaarden ;) Soms gelden er bepaald restricties waar je onderuit kan komen.

    Ik betwijfel of je dat zo kan vinden. Je praat dan over een UX (user experience) deskundige. Google daar maar eens naar. Daar zijn ook studies voor.

    Alles opgelost. Was inderdaad gewoon de mappen chmodden naar 777 en als dat niet ging, de map resetten van owner en nog is chmodden in Direct Admin.

    777 wil je eigenlijk onder geen beding hebben ;) Dit maakt je systeem ernstig kwetsbaar.

    Hallo,


    Je maakt het je moeilijker dan het is doordat je een verkeerde denkwijze gebruikt. Een SQL database is voor het vinden van en opslaan van gestructureerde gegevens.


    Op het moment dat je meerdere gegevens in één row propt verlies je structuur. Je kunt beter zeggen:
    Test1 heeft een deelnemer met ID 1
    Test1 heeft een deelnemder ID 2
    In plaats van:
    Test1 heeft deelnemers met ID 1 en 2.


    Een hele goede manier om hier achter te komen is door de (verouderde) techniek van FCO-IM toe te passen. Ik werd hierdoor geforceerd via de tool (kan ik eventueel opzoeken, vereist wel een licentie) om structuur aan te brengen.

    Wat heb je gevonden op Google? Ik zie namelijk enkel een zoekopdracht.


    Daarbij, wat begrijp je niet? Wat heb je geprobeerd?


    Daarbij zie ik enkel PHP, JS zal hier ook van belang zijn.


    Daarbij, het zou fijn zijn als je je code even zou opschonen, het is namelijk heel erg (extreem) vervelend om deze te lezen. Probeer ook PHP en de output gescheiden te houden.

    Hoi iedereen,


    Even een toelichting gezien dit op mijn server afspeelt.


    Via de standaard webmail (Roundcube) komt bij Gmail en overige alles goed en normaal aan maar bij Hotmail/Outlook.com niet. Als je bij outlook.com de mail als veilig markeert komt deze wel aan.


    Er wordt geen spam verstuurd vanaf het IP. IP is aangemeld bij bij het JMRP programma van Outlook. Bij mijn eigen domein is er zowel een SPF als een DMARC ingesteld.


    Via een reverse DNS wordt het IP terugherleid naar de hostname van de server.


    Als iemand weet waar dit aan zou kunnen liggen, ben benieuwd!


    Mvg,
    Tim

    De link van @DirkZz is naar mijn weten de beste website die er is qua uitleg over Laravel.


    Laraver maakt gebruik van composer. Onderdelen toevoegen/instaleren/updaten gaat dan ook allemaal via composer. Ook de installatie of alle functies gaan via comandline (net zoals Composer).


    Welke script je allemaal krijgt moet je zelf even opzoeken in de documentatie. Die is zeer duidelijk hier in. Verder heb je heel veel "plugins" die je via comper kan toevoegen aan Laravel.


    Laravel is zeer eenvoudig en dynamisch in gebruik. Er is veel meer ruimte voor eigen structuur terwijl bij grotere frameworken zoals CakePHP dit minder het geval is. Deze zijn vaak wel wat "volwassener".