Posts by Tim

Hallo,

Via commandline.
    meestal werk ik via Putty.

Als je dat niet weet, raad ik je aan om te wachten met het bestellen van een VPS en eerst de basis van Linux te leren kennen.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Topic gaat om wel heel duidelijke redenen dicht.
    Nog een keer zoiets en consequenties zullen optreden.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Fils, het gaat het hem erom dat het goedkoper is ;)
    Just spit it out DitisMenno, is een goed genoege reden.

Bij Neostrada, zorg voor een Cpanel. Dan schijnt je server managed te zijn. Al vermoed ik dat dat gelimiteerd zal zijn.
    Daarom, stel het afnemen van een VPS even twee manden uit. Download iets als Oracle Virtualbox en probeer eens Debian en CentOS uit en zet zelf daar eens een webserver op.

@Velthuis; VPS omdat je anders geen service kan bieden en altijd duurder uit bent voor de klant.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Reden waarom ik reseller afraad is omdat je je niet kan onderscheiden. Je kan geen support of service bieden. Je kan dan altijd beter bij de hosting zitten waar jij zit.

Mvg,
    Tim

Dat klopt dus kan iemand een lijstje maken wat je precies moet hebben want ik heb nu dit:
    -cpanel
    -whm
    -vps

En dan moet alles werken?

Hallo,

Nogmaals, voeg daarbij Linux kennis en hosting kennis toe ;)
    Of neem een managed server of laat iemand het beheren.

Heb zelf al vaak genoeg wat aan mijn server moeten aanpassen. Als een klant een vraag heeft kun je niet komen met dat je het niet weet of begrijpt.

Mvg,
    Tim

Als ik bijvoorbeeld cpanel installeer met whm dan kan ik al paketten aanmaken enzo maar krijg je dan ook al een standaard site mee geleverd die al werkt?
    Zo ja ftp logins en alles word automatisch aan gemaakt?
    En hoe zit het dan met de email servers van de klanten?

Hallo,

Ja, dan is dat er allemaal.
    Email, dacht dat het al bij Cpanel zat. Anders moet je deze even installeren.

Nogmaals, leer eerst wat. En neem voor de zekerheid een managed VPS, dan wordt het voor je geregeld.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Simpelse is een reseller. Enkel kun je dan geen service aan je klanten bieden aangezien je volledig afhankelijk bent van je provider.

Beter zou een VPS zijn. Dan kan je zelf dingen instellen. Indien je dit zelf niet kan moet je een managed VPS nemen. Dan zal het hosting bedrijf dingen voor je regelen.

Maar, voordat je al begint, probeer eerst is wat te weten over hosting. Als ik al jou berichten hier zo zien heb je nog niet veel kennis op dat gebied. Dat is wel belangrijk.

Mvg,
    Tim

het is inderdaad vergelijkbara met dutchleader

Hallo,

In dat geval zou ik er niet veel voor geven:

50 mensen banner laten zien: 1 cent
    50 personen site zien: 10 cent
    Hoe lang: 60 sec
    1000 mensen mail lezen: 50 cent

Mvg,
    Tim

Hallo,

Gaat het om mensen die aan zo'n programma meedoen waarbij ze mail moeten lezen en dingen vergelijkbaar op Dutchleader?

Mvg,
    Tim

Hallo,

Zelf lees ik het blad genaamd "Computer Idee", hier hadden ze het eens over precies dit als ik het mij goed herinner. Misschien even is naar kijken.
    Is wel van een tijd geleden.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Om even in te haken als voorstander, maar wel iemand die graag onpartijdig objectief dingen bekijkt zegt ik het volgende, los van mijn status als crewlid;

Hoe er voor zorgen dat men zicht gedraagd:
    Ik zie zelf daar geen probleem in. Hetzelfde heb je met het forum. Zorg voor een log en voila, we kunnen teruglezen en eventueel (harder) straffen.
    Online zal ik zeker veel zijn. Ik hou van een chat. Bot zal ik ook ziezo maken zodat die me evt. kan waarschuwen zover als kan. Ook kunnen we idd een server modificeren.
    Excl. moet je niet doen, er zullen waarschijnlijk weinig mensen komen. Als je het excl. maakt helemaal. Ik verwacht al dode of lege kanalen.

Ook denk ik dat leeftijd geen probleem is. Al kunnen sommige leden wel kinderachtig zijn, maar vind dat leeftijd daar niet altijd bij gemoeid is.

Enkel, waar ik wel voor vrees is dat door de chat het forum inactiever wordt. Dat zal zoiezo invloed hebben op SEO. (kan verminderd worden door niet secret/private channels te publiceren)

Ben dus zeer voor een IRC server met een ajax client (en evt eigen client).

Maar al bij al, besslissing zal waarschijnlijk moeten genomen worden door de top van de crew. Die zal alles in overweging nemen.
    Ik raad daarbij aan om hier een volwassen discussie van te maken met zoveel als mogelijk suggesties en oplossing en (negatieve!) discussies te vermijden.

Mvg,
    Tim

Als er gegevens gefilterd moeten worden, is het misschien dan niet een idee om zelf een chat server / client te ontwerpen d.m.v. bijvoorbeeld NodeJS met Socket.IO? Kan je best leuke dingen mee doen.

Hallo,

Dat kost veel moeite :)
    Dan kan je beter een bot gebruiken, welke ik al in mijn bezit heb ;)

Mvg,
    Tim

Hallo,

Persoonlijke mening is ook voor, al lange tijd. Van ver voordat ik in de crew toetrad.

Ik heb een IRC server draaiende en zou hem per direct kunnen inzetten. Ik weet enkel dat Koen enkele redenen had dacht ik om het niet te doen.

Mvg,
    Tim

Probleem is dat de rest uit de functies gewoon werkt met de mysqli->

Hallo,

Dat is waarschijnlijk omdat de rest niet binnen een functie is.
    Functie herkent $mysqli niet omdat het niet geinitialiseerd is.

Moet je dus aanmaken of gebruiken van elders.

Mvg,
    Tim