Hallo,
Om even in te haken als voorstander, maar wel iemand die graag onpartijdig objectief dingen bekijkt zegt ik het volgende, los van mijn status als crewlid;
Hoe er voor zorgen dat men zicht gedraagd:
Ik zie zelf daar geen probleem in. Hetzelfde heb je met het forum. Zorg voor een log en voila, we kunnen teruglezen en eventueel (harder) straffen.
Online zal ik zeker veel zijn. Ik hou van een chat. Bot zal ik ook ziezo maken zodat die me evt. kan waarschuwen zover als kan. Ook kunnen we idd een server modificeren.
Excl. moet je niet doen, er zullen waarschijnlijk weinig mensen komen. Als je het excl. maakt helemaal. Ik verwacht al dode of lege kanalen.
Ook denk ik dat leeftijd geen probleem is. Al kunnen sommige leden wel kinderachtig zijn, maar vind dat leeftijd daar niet altijd bij gemoeid is.
Enkel, waar ik wel voor vrees is dat door de chat het forum inactiever wordt. Dat zal zoiezo invloed hebben op SEO. (kan verminderd worden door niet secret/private channels te publiceren)
Ben dus zeer voor een IRC server met een ajax client (en evt eigen client).
Maar al bij al, besslissing zal waarschijnlijk moeten genomen worden door de top van de crew. Die zal alles in overweging nemen.
Ik raad daarbij aan om hier een volwassen discussie van te maken met zoveel als mogelijk suggesties en oplossing en (negatieve!) discussies te vermijden.
Mvg,
Tim