Posts by Tim

Citaat van jgdonleach

Ja er zullen wel wat aanvallen op cp komen door de concurrentie vermoed ik.

Was het wel een aanval? ;)

Citaat van Perrytje11

Bij mij was hij vanochtend pas weer online?

Hier hetzelfde.
    Begon rond 22:00 of 23:00 naar mijn weten.
    Ik ging rond 02:30 of later naar bed.

Citaat van Daan1987

Ik kon ook geen verbinding krijgen, maar wat maakt het uit voor een avondje. Er is ook nog leven buiten CP. Kijk naar buiten, het is mooi weer.

Ik zie 's nachts zo laat niet veel meer buiten ;)

PHP
    $stijging = 120;
    $nodig = 150;
    echo 'array(';
    for($i=0; $i < 100; $i++) {
    echo $nodig . ',';
    $nodig += $stijging;
    }
    echo ');';

Zoiets? Niet vergeten de laatste komma dan weg te halen.

Edit: haha @ Perry.

Citaat van Bever

Ik merkte het ook. Kwam net thuis van vakantie, even CP kijken en ja hoor offline :( vond het wel jammer. Uurtje of anderhalf na der rand was hij weer online :).

"Na der rand"? Rond welke tijd was dat? Ikzelf denk namelijk dat het naar schatting rond de 3 a 5 uur offline was.

Hallo,

Aangezien er geen mededeling is gemaakt noch nieuws erover en het denk ik toch wel iets publiekelijk is maak ik hier een topic over het feit dat CP gisteravond voor geruime tijd offline was.

Wat was de oorzaak? Wie merkten dit (en vonden het vervelend)?

Ikzelf verveelde me een beetje gisteravond dus vond het wel een beetje jammer :hmm:

Citaat van Killingdevil

Een kleine opmerking: De quotes zijn in de array niet nodig, en het is zelfs beter om ze achterwegen te laten. Daarnaast zijn de dubbele quotes op regel twee ook overbodig, het zou me zelfs niet verbazen als deze ervoor zorgen dat de code niet meer correct werkt...

En nu voel ik me slecht voor het vergeten van die quotes in de array ._.

Citaat van arendjee

oehhw thnx :D

dan ga ik daar mee verder:)

:slotje::slotje:

PHP
    $henk = array(150,330,680,1290);
    $nodig = $henk[$player['level']];

Om het even iets netter te maken :)

Edit:
    Na KD zijn post de code aangepast. Quotes verwijderd in de array,

Dat geeft al opheldering. Echter zit er geen enkele vraagteken in zijn post dus er hoort geen vraag te zijn.

Maar over de videokaart. Ik raad aan om er meer geld aan uit te geven. Dan gaat het een stuk langer mee plus dan heb je betere kwaliteit. De vraag van de scherm heb ik dacht ik uitgelegd. Een dual GPU werkt als ik mij niet vergis hetzelfde als een dual CPU. (dus meerdere cores)

Je kan dus dacht ik wel de oude GPU gebruiken, maar dan moet alles wel matchen. Dus moederboord moet het kunnen, etc etc (Daar heb ik geen verstand van)

[offtopic]@Ismail, ik weet wat ps betekend. Enkel de inhoud ervan begreep ik niet.[/offtopic]

Ik begrijp het niet.
    Eerst zeg je dat niet goed kan inbouwen. Daarna zeg je dat het wel lukt?
    Vervolgens zeg je

Citaat

Dus, moet ik nog dingen bijkopen, zijn er betere rond de 100 euro.

Wat bijkopen? Wat kan misschien beter rond de 100 Euro?

Wat bedoel je met die ps? Wat wil je van ons?

Zoals je kunt lezen heb ik nogal moeite om je te begrijpen. Mede dankzij de slechte grammatica die ik zie. Zou je je post daarom even kunnen herschrijven?

Verder heb je volgens mij geen 2de videokaart nodig om met twee verschillende schermen te werken op 1 computer.

Dat script hoort niet eens te werken.
    Er mist overal een ;
    Er wordt dus ergens anders een cron uitgevoerd.

Edit: Ik zie dat het enkel clan gedeelte is. Dat kan het dus verklaren.

Verder, als je de cron via een fatsoenlijke manier uitvoert (dus daadwerkelijk via een timer en niet via een php script) dan krijg je een lokale mail (dus op de server) met een error.

PHP
    public function message($message) {
    		$return  = self::topHeader();
    		$return .=  self::menu();
    		$return .=  self::contentStart();
    		$return .=  $message;
    		$return .=  self::contentEnd();
    		$return .=  self::footer();
    		return $return;
    	}

Is enkel output. Kan dus geen fout bevatten.
    Verder gebruik ik dit voor constanten:

PHP
    define('DOMAIN','XXXXX');
     define('TITLE','XXXXX');

Niet mee eens.
    Tot zover gebruik ik het voor de volgende functies:
    Variabelen defineren die constant zijn. Denk aan naam of API ID's.
    Een initializer functie die alle functies uitvoert die uitgevoerd moeten worden in de config.
    Daarbij word er de database klasse ge?mporteerd die connect en standaard functies heeft om verkort bijv een mysql_query_assoc te doen met error.
    Daarna heb ik een security klasse in de config die onder andere bestaat uit een sessie starten en beveiligen tegen eeh eventuele hijack. Een functie om waardes te beveiligen. Een priv? functie. ??n die een constante maakt van de GETS en deze beveiligd. Daarnast ??ntje die alle posts doorgaat en beveiligd. Een encryptie functie. Een een beveiligde e-mail functie. Als laatste worden de functies aangeroepen die nodig zijn voor die pagina. Dus bij registratie regstratie. Bij login login. etc etc. Als laatste de Template klasse. Dus enkel de output. Elke functie die nodig was is daarvoor uitgevoerd. Bij een error worden alle functies stopgezet en komt er enkel nog de error via de Template klasse.

PHP
    public function error($message) {
    		die(Template::message('Error: '.$message));
    	}

Dat is dus wel wat meer dan enkel variabelen en constanten. En dan heb ik dus nog niet eens het login gedeelte gemaakt.

Edit: beetje chaotisch uitgelegd zie ik:P

Oké even heel simpel. Indien een "hacker" (ik noem het geen hacken maar scammen, zo simpel dat het is) de gebruiksnaam en wachtwoord heeft kan deze persoon de af- en bij-schrijvingen zien. Bij registratie voor paypal wordt er een bepaald bedrag overgemaakt naar de rekenening en jij moet weten welk bedrag om te checken of jij wel de rechtmatige eigenaar bent. Een hacker kan dat doen aangezien hij de af en bij-schrijvingen kan inlezen. Dan heeft hij dus een paypal account waarmee hij het geld kan doorsluizen.

En dan zijn er nog meer diensten dan Paypal dacht ik wat op deze manier werkt.

Citaat van L.Groot

@Brokentrack,
    Maar als de gedupeerde nou geen PayPal etc. heeft ;).

Dat kan een hacker dus dan aanmaken. ;)

Ik heb volgens mij net uitgelegd dat een hacker geen TAN code nodig heeft noch mobiel van de persoon in kwestie?

De checkbox moet standaard niet gecheckt zijn als ik me niet vergis.

Verder zou ik nog even de voorwaarden op orde stellen aangezien deze allereerst rommelig is, grammaticaal incorrect en volgens mij kan deze ook nog is nietig verklaard worden (dat vermoeden heb ik, kan ik moeilijk uitleggen).