Posts by Tim

Hallo,

Vanaf nu on-topic en enkel over de verkoop praten. Dit is een marktplaats topic en zo dient er ook gereageerd te worden.

Een applicatie (met enig omvang) is nooit bugloos. De standaard zegt dat bij een daadwerkelijk professioneel programma (lees: voor grote bedrijven) er ongeveer 3 fouten zitten per 1000 regels code.
    Sommige meer dan andere. Blijkbaar zitten hier nog wat fouten. Maar tot dusver is nog geen spelbrekend fout ontdekt.

Als je een fout ziet, meld dit aan de TS.

Reacties die geen betrekking hebben tot de verkoop zullen worden verwijderd met een mogelijke waarschuwing van dien.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Allereerst, gniffel gniffel. Weet precies waar dit over gaat :p
    Meteen een grote tip, zeer snel beginnen met programmeren!!!

Bij een ander team zijn de docenten en ik namelijk van mening dat ze achter lopen en dat ze deze week een demo hadden moeten laten zien, gezien ook wat ze vorige keer deden.
    Daarbij komt, dit allemaal zo voor de eerste keer doen zal je vies tegenvallen. Zal redelijk wat gedoe worden in het begin.

De library heb je toegevoegd via Maven of toegevoegd via je IDE (Netbeans?) aan het project? Voor de anderen misschien handig en ook voor mezelf om mijn geheugen op te frissen.

Tot slot, als je Jasper ziet, doe em de groeten ;) (Als je hem ziet, let niet al teveel op hem, hij zit eigenlijk ergens anders. Weet dat dit code taal is, maar je zult zeer waarschijnlijk wel zien :p)

Mvg,
    Tim

Hallo,

En met toeval, meteen opgelost.
    Heb er dagen aan gezeten, maar eindelijk gevonden.

mod_pagespeed ("plugin" voor Apache) zorgde voor dit probleem doordat deze automatisch images voor mij verbeterde.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik het probleem op mijn blog dat bepaalde plaatjes niet altijd laden.
    Nu geld dit bijvoorbeeld voor de homepage: Klikje.

Via de console zie ik het volgende:

Deze zegt mij niks over wat er fout gaat.

Noch doen de headers dit:

De website gebruikt Wordpress. Ik heb al geprobeerd alle plugins uit te zetten, maar tervergeefs. Dit heeft geen invloed.

Mvg,
    Tim

Wanneer gaan de lessen van start?

Hallo,

Zo spoedig als mogelijk! :)

Moet eerst mijn eigen blog even goed hebben (één fout en paar dingen schrijven) waarna ik vervolgens de eerste les zou kunnen maken.
    Naar mijn mening is er namelijk genoeg animo om te kunnen beginnen.

Binnenkort zal hier meer over verschijnen. Dan zal er bekend worden gemaakt welke les en hoe je je hiervoor kan aanmelden.

Omtrent vragen stellen. Zoals Koen zei, vragen stellen is uiteraard prima! Vandaar dat de opdrachten ook hier komen te staan. Dan kun je aan mij en anderen hulp vragen in de topic zelf.
    Maar nogmaals, het is wel iets wat je zelf moet doen. Als er dingen langskomen waarbij geen onderzoek gedaan is of waarbij anderen jouw werk moeten klaren, dan zal dat niet door de beugel gaan omtrent de les.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Blijkbaar gaat

Code
    '\'\'

Daar iets niet goed. Dit komt omdat er dingen zitten die er niet horen. Waarschijnlijk door een beveiliging neergezet.

Kijk eens naar de basis SQL syntax met voorbeelden over het maken van tables. Dan kun je zien hoe het moet.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Laten we beginnen bij basis computer gebruik.
    Als je kopieert, kopieer enkel het deel wat je ook daadwerkelijk dient te kopiëren.

Als je SQL code van Pastebin kopieert, zorg er dan voor dat je enkel de code kopieert en niet de tekst van de Pastebin website zelf.
    Nu zie ik zelf allemaal menu items.

Verder is het nogal raar om iets wat je enkel hebt gekopieerd en geplakt om hulp over te vragen.
    Dit is tevens ook het nadeel van dingen vlekkeloos kopiëren zonder enig weet te hebben wat het eigenlijk doet of is.

Mvg,
    Tim

Maikel nee totaal geen beeld.

Rick op een ander beeldscherm heeft ook geen nut. Verder blaast alleen de ventilator heel hard (niet normaal) en gaat de hele computer na +- 1 minuut uit. Er branden ook geen lampjes (op de power button, vga switch button en de accu/voedinglampjes na).

Hallo,

Dit klinkt dan als een hardware matig probleem.
    Je kunt:

BIOS resetten
    Stof blazen
    Kijken voor bolle elco's (laptop open maken)
    RAM sticks eruit halen (om en om) om te kijken of het hier aan ligt.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Doe allereerst wat Rick zegt.
    Vervolgens kun je proberen de BIOS te resetten. (batterij eruit en aantal keer op aan drukken, niet aan voeding op dat moment)

Hou oud is je laptop?

Mvg,
    Tim

Hallo,

Allereerst, je post is nogal in tegenspraak met zichzelf. Je geeft aan dat je nooit met mensen van hier zou willen werken. Terwijl je op hetzelfde moment zegt dat als iemand toch interesse heeft jou hiervoor kan contacteren.
    Vervolgens zeg jij dat de mensen hier erg negatief zijn terwijl ze enkel vragen naar vergoedingen. Wat zeer normaal is voor een ervaren iemand. Anders moet je niet iemand zoeken die hier ervaren in is. Zo werkt de markt nu eenmaal.

Dat mensen om geld vragen voor iets wat veel leertijd en moeite moet jij niet gaan opvatten als iets negatiefs omdat jij het gratis wilt. Het is namelijk eerder beledigend dat er zo wordt gereageerd naar mensen die tijd en moeite erin hebben gestopt om dit te kunnen.

Tot slot zal ik jou dan ook het recht ontnemen om marktplaats topics aan te maken wegens onrespectloos gedrag en negatieve uitingen over ICT Scripters en haar leden welke tegen ons reglement zijn.
    Wil je hier tegen in beroep gaan, dan dien je eerst dit met mij te bespreken waarna dit eventueel vervolgens nog met een beheerder besproken kan worden.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Zelf heb ik ideeën voor enkele projecten, maar heb er de tijd niet voor om aan deze te kunnen beginnen maar wil dit wel zeer graag doen.
    Bij interesse voor één van de projecten kun je me gerust aanspreken op Skype hierover.

Project één:
    Gratis Chat project. Layout/logo is er en chat pagina. Er is een demo maar dat is oude code. Nieuwe gaat met iets aangepast pagina (responsive voor bijv mobiel) en veel betere performance.
    Zal een zeer uniek verdieningsmodel hebben. Zover ik weet nog nooit geprobeerd.

Project twee:
    Een game community waarbij de basis de extran functionaliteiten zal zijn. Game statistieken en game signatures (met statistieken van spelers in). Basis van het systeem staat er met een ontwerp en logo.

Project drie:
    Plek waar men spelletjes kan beginnen voor henzelf. Enkel een vaag idee.

Project vier:
    Huizen verkoop / verhuur website. Er is nog niks.

Project vijf:
    Staat er al, maar moet even opgepoetst worden en advertentie bij: ighevj.nl
    Verder moet er promotie gedaan worden.

Project zes:
    Een plek waar kinderen hun tekeningen of andere artistieke bezigheden kunnen laten zien aan elkaar. Er is nog niks en het idee moet nog uitgebreid worden.

Project zeven:
    Plek voor allerlei recepten.

Project acht:
    Content over mysqli.

Project negen:
    maffia [*] spel [*] .net
    Iets mee doen of ik maak het open source (eindelijk eens)

Dat waren ze zo'n beetje :)
    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de projecten één, twee en zes.

Mvg,
    Tim

Werkt daar ook niet mee.

Hallo,

Dan doe je iets verkeerd. Misschien dus even jquery of javascript leren.
    Verder hebben wij niet veel aan "het doet het niet". Wat heb je geprobeerd? Hoezo werkt het niet? Wat is de foutmelding? Heb je in de console gekeken?

Mvg,
    Tim

Hallo,

Persoonlijk raad ik je ten zeerste af om hier uberhaubt mee te beginnen.
    Je geeft namelijk aan geen technische kennis te hebben over het beheren van een dynamische website.
    Indien er zich dus problemen voordoen of andere gekkigheden, dan sta je voor een probleem. Een probleem die je misschien niet altijd kan vragen aan anderen. Of juist dat je teveel moet vragen.

Daarom adviseer ik je dringend, alvorens te beginnen, eerst kennis op te doen.
    Een goede mogelijkheid om dit te doen is door mee te doen met de programmeerlessen (ICTs Programmeerlessen) die georganiseerd zijn.

Mvg,
    Tim

Ik vind het iig een goed idee maar nog een vraag. Niemand kan goed helpen zonder veel info, ik weet bijna zeker dat 9 van de tien keer zo'n bericht komt van hij doet het niet en plakt er de code erbij. Daar heb je ook niet veel aan.

Wat ik dus wil zeggen, je hebt er niks aan als mensen dit soort vragen gaan stellen.

Hallo,

De lesstof zal ik altijd proberen zo duidelijk mogelijk te hebben. Eigen initiatief voor onderzoek is uiteraard wel vereist.
    Als men tegen een probleem oploopt kan dit uiteraard gevraagd worden. Maar als het antwoord of via de lesstof te vinden is of via een simpele Google zoekje, dan is het misschien een goed idee om hier wat tegen te doen.
    Ikzelf weet niet wat, maar twee ideeën zouden kunnen zijn; verlaging van cijfer of verwijdering van de post en verbod voor vragen over de huidige opdracht. Ik zeg niet dat dit gebeurd. Ik zou graag jullie mening hierover willen weten.

Mvg,
    Tim