Posts by Tim

Beste leden,

Omdat wij iets leuks voor jullie willen doen met Sinterklaas hebben we besloten om een geweldige actie samen met Sinterklaas te doen.

Voordat ik de exacte details vertel willen jullie natuurlijk weten wat er te winnen valt. Nou, als jullie Sinterklaas kennen dan weten jullie dat dit uiteraard een verassing is!
    De zwarte pieten K.Rens en L.Groot hebben verassingen voor één deelnemer.

Deze verassingen zullen worden opgestuurd naar de winnaars per post.

Nu, om hier kans op te maken dien je twee uitdagingen te voltooien.

Allereerst dien je alle elf de verschillen te vinden.
    Vervolgens bedenk je een geweldige slogan voor ICTS.

Als je deze uitdagingen volbracht hebt dien je beide antwoorden naar mij op te sturen.

Op basis van het aantal gevonden verschillen en de kwaliteit van de slogans zal Sinterklaas op 5 december de winnaar bekend maken!
    Om onze goedheiligman niet te overspannen dienen de antwoorden opgestuurd te zijn voor 4 december.

Edit: Tip:
    Onderste plaatje is afgesneden en iets lichter. Dit is opzettelijk om valsspelen te voorkomen! Dit zijn geen verschillen!

Succes allen!

Met vriendelijke groet,
    Tim
    Namens de crew en Sinterklaas

Hallo,

Het topic is geleegd.

De vraag van Terr0r is harstikke valide. Enkel niet goed geformuleerd.
    De vraag is meer, bij aankoop, werkt deze direct met de Banditi source?

Mvg,
    Tim

Hallo,

Bij sommige domeinen zijn er mogelijk in het korte verleden bezoekers op geland in bepaalde aantallen. Dit soort statistieken zijn interesant voor mensen. Bovendien kan het ook zo zijn dat een domein misschien uit nature bezoekers krijgt.

Hoe dan ook, veel mensen intereseren zich in de huidige aantal bezoekers per dag of per maand en wat de zoek volume is aan de hand van het woord of woorden van het domein.

Het is dus niet meer dan normaal om dit te vragen. Het kan uiteraard zo zijn dat deze niet aanwezig is. Hier kan de TS dan gewoon antwoord opgeven.

Mvg,
    Tim

Juist maar ik wil dit juist op een pc hebben zodat als ik op kantoor ben dit ook kan invoeren en dat ik het thuis meteen terug kan halen en daarin ook meteen me E-mail's binnen komen

Google Agenda kan overal. Zolang je internet hebt op je laptop. Mobiel werkt ook offline.
    Offline op een pc? Dan moet je een programma downloaden van Google.

het zelf schrijven is dus juist niet wat ik wil :) ik wil leren bouwen op een andere redelijke code. Zodat ik ook voor andere website's straks kan gaan schrijven in de zelfde stijl als die codes

Hallo,

"ik wil leren bouwen op een andere redelijke code"
    Dan moet je dus geen criminal source nemen, want deze bestaan allemaal uit "onredelijke" code.
    Je moet ook nooit maar ook echt nooit in die stijl willen gaan coderen.

Om deze reden is het dus wijs om het of zelf te gaan scripten of een ander project nemen.
    Wat je ook uiteraard kunt doen is een source kopen die wel redelijke code heeft.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Los van dat dit topic op de verkeerde plek staat (hoort bij de marktplaats), kan je niet iets verkopen wat je nog niet hebt of waar je de rechten over bezit.
    Om deze reden gaat het topic ook dicht.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Dat betekent dus dat je het moet gaan leren.
    Vragen kan je hier altijd, maar als het antwoord telkens zo te vinden is dan gaat er iet mis. Zo nu ook met de templates, dit was zo te vinden.

Anderen moeten niet jouw zoek en leerwerk gaan uitvoeren.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Het gaat hier niet om een persoonlijk adres. Meer om een algemeen adres voor ICT SCripters zelf in dit geval.
    Verder, wat bedoel je precies met "Niet slecht bedoeld maar kan beter via ICT waar iedereen kan kijken wat er gebeurd"?

Succes aan de mensen die solliciteren. Ik wilde meedoen maar helaas,
    Door een misverstand heb ik een strafpunt. en dit kan niet ongedaan gemaakt worden ( wat ik versta natuurlijk )

Mvg, Aaron

Zelf zie ik niet direct een strafpunt. Je zult het waarschijnlijk hebben over een verlopen strafpunt.
    Je kunt het altijd proberen zie ook "- Je hebt niet teveel straffen op je gebruikersnaam staan, en zeker geen oplichting gerelateerde zaken;", zeker als het van een lange tijd geleden is. Indien het recent is kan dit wel een probleem vormen.
    Maar niet geschoten is altijd mis. ;)

Hallo allemaal,

Leuk voor de leden die graag nieuwe vlakken van development willen leren kennen, echter is het niet wat makkelijk gezegd dat het meedoen met een cursus een status kan opleveren?

Ik denk dat je deze statussen beter als een soort elite-groep kunt houden zodat je zeker weet dat mensen in deze groepen ook daadwerkelijk de taal (bijna) compleet beheersen.

Misschien is het tevens leuk om de groepen / statussen uit te breiden met bepaalde andere skillsets zoals content management systems als Wordpress, Magento en Joomla? Tevens zit ik niet te wachten om een cursus te volgen over PHP, jQuery & Databases aangezien ik al relatief veel weet over deze groepen, echter ben ik wel bereid leden te helpen met vraagstukken betreffende PHP, jQuery & Databases.

Dit is zeker niet makkelijk gezegd. Dit wordt namelijk allemaal gecontroleerd. Is het werk niet voldoende, dan krijg je aan het eind ook geen status. Het is en blijft dus een soort elite status.
    Enkel is dit momenteel de enige mogelijkheid om dit te verkrijgen.

Jouw voorstel klinkt aardig. Zal dit eens is gaan bespreken met het team.

Hulp is uiteraard altijd welkom! :)

Het is altijd wel handig, maar er bestaan al zo veel goede tutorials en websites waar je gewoon leert programmeren van A tot Z dat de bijdrage hiervan bijna niet merkbaar gaat zijn denk ik.

Als je ook degelijk de opdrachten die de leden maken nakijkt en verbeterd, dan is dat een totaal andere zaak en is dit zeker handig!

Ikzelf wil ook altijd een klein lessen pakketje Python of C++ in elkaar flansen als dat nodig zou zijn :)

Het grote verschil zit hem inderdaad in dat het werk ook wordt nagekeken en daar waar nodig ook feedback wordt gegeven. Zowel gebruikers specifiek als globaal.
    Verder heeft ieder zijn manier van uitleggen. Die van mij zal anders zijn dan die van iemand anders. Ik doe dit ook voor mezelf.

Hulp is altijd welkom!

Wanneer gaan de eerste lessen van start Tim?

Zodra alles klaar is. Ik moet eerst mijn website goed in orde hebben. Er zit nu nog één fout in en daarna kan ik de teksten aanpassen en kan ik de lessen voorbereiden.

Ik dacht dat het lessen pakket al gemaakt was ?
    Of is er nu toch besloten om het te gaan vertalen naar nederlands ?

De lessen moeten nog gemaakt worden. Dit wou ik pas doen zodra er genoeg animo was, welke er nu is.
    De opdrachten die hier komen te staan zullen in het Nederlands zijn. De lesstof zal in het Engels zijn aangezien ik op mijn website in het Engels communiceer.

Mvg,
    Tim

jopitan, zijn / haar script was al veilig door in de connect.php te kijken of er magic_quotes zijn ja / nee. Hier wordt ook gelijk alle $_GETs, $_POSTs, etc. opgevangen en gaat er een mysql_real_escape_string om deze GLOBAL variabelen heen. Als de server magic_quotes aan heeft staan gaat er eerst stripslashes overheen.
    Voor de veiligheid is het natuurlijk wel slimmer om te escapeën en daarbij een hash over password is het veiliger! Nog slimmer is het gebruik van pdo of mysqli i.c.m. de database.

@topicstarter, jouw probleem kan als nog bestaan. Heb je een admin map en daarin nog een connect.php staan? Dan heb je kans dat je daar ook even je database gegevens in moet aanpasen.

Hallo,

Magic qupotes en mysql_real_escape_string zijn over het algemeen niet veilig genoeg heb ik geleerd ;)
    Binnenkort een post hierover.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Het topic heb ik weer geopend.

Reden hiertoe is omdat dat bedrag niet het bedrag is wat wordt afgeschreven. Gewone lokale kosten (gewoon bellen) komt er ook nog bij.

Verder sluit ik nooit topics om de reden hierboven, omdat er altijd nog andere antwoorden mogelijk zijn.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Jasper is een error message. :p Je zult hem zeer waarschijnlijk wel tegenkomen.
    Error message zegt eigenlijk niks. En zal om verschillende redenen komen. Maar laat (uit mijn herinneringen) wel zien waar de fout zit. De fout zelf moet je dan enkel nog wel uitzoeken. Dat is van wat ik mij herinner.

Betreffende je probleem, dit weet ik niet zo snel. Zou ik er voor moeten zitten en even Googlen.
    Als ik zo snel kijk wilt hij paar beans niet vinden. Maar meer kan ik niet zeggen op het moment.
    Ik vermoed dan dat er iets in de configuratie iets fout is, van het project. Niet de configuratie die jij liet zien.

Mvg,
    Tim