Posts by Tim

Hallo iedereen,

Momenteel heb ik een IRC bot. Werkt mooi en doet alles wat ik wil.

Nu wil ik enkel nog meer functionaliteiten inbouwen. Maar daarvoor heb ik een database nodig.

Nu zit ik met de vraag, wat is beter?
    Een constante connectie met de databse gedurende de sessie (24 uur lang, restart meteen weer).
    Of zodra er een query uitgevoerd wordt een database connectie maken, query uitvoeren en sluiten?
    Of een connectie maken, open houden tot er 1(?) minuut lang niet gepraat is en dan deze sluiten?

Of iets anders?

Groeten,
    Tim

@Stijn,
    HTML, CSS, XML geen programmeer talen? Wat zijn het dan? Stukjes tekst voor in een boek?
    En zoals Killing zei kan een IDE getters en setters automatisch maken. Neem bijv. is een kijkje bij Netbeans.
    En ook zoals Killing zei kan php harstikke 99.9% OO zijn. (behalve dus dat ene lijntje die de main klasse moet aanroepen).

@Killing,
    Zie mijn edit over die unittests.

Over het ontwerp. In de vragenlijst stond niet grafisch. Een class diagram is een grafisch ontwerp? (UML neem ik aan?)

Ik ga mogelijk in de toekomst dingen als UML, RIPPLE of FCO-IM gebruiken. Maar voor nu bedenk ik in mijn hoofd wat de requirements zijn. Dus welke functies er ongeveer komen. Dat vertaal ik in een database. Ik structureer meteen dus de database van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. De structuur van de database bepaalt hoe ik te werk ga. Maar in de toekomst zal dat niet meer bepalend zijn.

Heb mijn bericht overigens bewerkt om het overzichtelijker te maken en toe te lichten soms.

PHP:

Ik schrijf scripts/applicaties in PHP.
    Ja
    Ik heb wel eens een complete PHP applicatie geschreven.
    Ja
    Bij het schrijven van PHP code maak ik eigen functies.
    Ja
    Bij het schrijven van PHP code maak ik gebruik van classes.
    Ja
    Ik programmeer in PHP geheel object georiënteerd (uitgangspunt: er is maar één regel PHP buiten de classes te vinden, en eventueel wat configuratie).
    Ja, maar net mee begonnen. Heb voor een project van school CakePHP gebruikt. Is dus volledig OO
    Ik denk na over het ontwerp van de applicatie (technisch ontwerp, niet grafisch).
    Ja
    Ik test mijn applicatie met behulp van unittests.
    Geen idee wat het moet voorstellen dus nee.
    Ik kijk bewust naar de testcoverage van de applicatie.
    Geen idee wat dit moet voorstellen dus nee.
    Ik maak gebruik van een build script (bijvoorbeeld met Ant) als ik in PHP programmeer.
    Nee
    Javascript:

Ik schrijf scripts/applicaties in Javascript.
    Ja
    Bij het schrijven van Javascript maak ik eigen functies.
    Ja
    Ik maak gebruik van een framework in Javascript, bijvoorbeeld jQuery.
    jQuery
    Ik maak gebruik van functies alsof het classes/objecten zijn, om zodoende een aparte scope te creëren.
    Één keer gedaan.
    Ik maak gebruik van prototyping.
    Wat moet dat voorstellen?
    Ik denk na over het ontwerp van de applicatie (technisch ontwerp, niet grafisch).
    Ja
    Ik test mijn Javascript code met behulp van unittests.
    Ik dacht dat hier iets als Firebug bedoeld mee werd, niet dus?
    Ik kijk bewust naar de testcoverage.
    Geen idee wat dit moet voorstellen
    Overig:

Ik programmeer actief in nog meer talen, namelijk:
    SQL, Java, mirc, XML, CSS, HTML
    Binnekort J2EE

Ik volg een opleiding in de IT, namelijk:
    Informatica met als richting Software Engineer

Zover ik weet moet je honderd, al niet honderden, euros uitgeven per maand voor de snelheid die normaal wordt aangeboden.

Althans, dat is zover ik het uit mijn geheugen haal.

Hmmm, ik denk dat internet alleen al een probleem zal worden. Aangezien een standaard internet snelheid niet zal voldoen aan de eisen.

Of je moet ergens je servers plaatsen. En dan niet thuis, want ik denk dat de prijzen je zullen verbazen, voor internet alleen.

Klopt ook niet. Er bestaat geen IP dat precies "*.251" is. Misschien wel 198.168.111.251, maar niet dat. Mogelijk wil je naar de substr functie kijken. Overigens moet het $server[] != '' || $server[] != '' worden. $server moet er bij de tweede weer in.

Bedankt nogmaals voor de reacties.
    Willem, het ziet er inderdaad mooi uit maar omdat ik DA erbij wil nemen wordt dat daar iets te duur vind ik. Zeker met de btw.

Ik heb gezien dat hostslim en vpsslim van dezelfde person(en?) is(zijn?). Maar de VPSen zijn anders. Kan iemand dat verklaren/uitleggen?

Citaat van Linkforsoad

Ikzelf doe mee in de VPS-pilot van TransIP, als het goed is komen zij zeer snel met VPSjes, en dat is helemaal top. Goede, snelle VPS, goede support, eigen netwerk en datacenter (samen met NXS, DCG in A'dam), eigen platform en eigen apparatuur (c)

Klinkt mooi, maar denk je dat ze dat binnen 2 weken doen?

Citaat van iSilverStar

@joyeria, startpost veranderd

En hoe bevalt de base64 methode? :)
    Is natuurlijk wel zo te kraken voor een hacker. Beste wat je kan doen denk ik is je eigen encryptie te maken.

Het zit mij meer in dat de hoster iedere maand even een beveiligings update doet en mogelijk een software/OS update.

Ik geloof dat bijna elke hoster wel bijv. even helpt met een kleine instalatie.

En nogmaals, bedankt voor de reacties!

Kijk in het script wanneer je eigenaarsrechten krijgt?