Posts by Tim

Met php kan je browser gegevens te weten komen, dus welke versie enzo. Met javascript kan je bijv. de resolutie weten en ik dacht ook OS en nog wat dingen.

Dat van === klopt. Maar voor het geven van een waarde blijf je nog steeds een enkele = gebruiken. === is voor vergelijkingen.

Verder moet je niet vergeten om bij de rest ook $this te gebruiken, anders zeg je dat enkel $connectionTrue true is binnen de functie en niet binnen de klasse.

$connectionTrue moet natuurlijk zonder die quotes neem ik aan.
    Verder ben je eigenlijk ??n false vergeten te veranderen naar kleine letters.

Overigens, waarom maak je hem static? Verder doe je normalitair "function" achteraan en public/private/etc als eerst.

Ook zeg je op het laatst, $connectionTrue === true. ??n isje is voldoende lijkt mij.

@Killing, ik heb nog nooit van PHPDoc gehoord. In wat voor opzicht verschilt dat met JavaDoc?

Misschien een Javadoc eraan toevoegen?

Overigens vind ik het zelf altijd erg vervelend als de waardes true en false met hoofdletters geschreven worden, maar dat is iets persoonlijks.

Verder mis ik bij dbData haakjes. En waarom initialiseer je ze via een functie? Je maakt de variabelen al in het begin aan maar doet en geeft geen waarde eraan.

Ook snap ik niet dat je parameters aan de connectie functie geeft. Je kan alles al ophalen via this neem ik aan.

Edit:
    Misschien de namen public en final toevoegen aan een functie.

Citaat van R.Jipping

Je kunt ook een virtual machine van maken? VMware is een veel gebruikt programma op het werk, hier draait me eigen server ook op naast een installatie van windows 7

VMware is helees legaal wel alleen betaald te verkrijgen.

Of je krijgt deze legaal van school.

Je kan ook iets als VirtualBox gebruiken, deze wordt ook veel gebruikt.

Ik snap niet hoe het moeilijk kan zijn om logs bij te houden of door de logs te zoeken.

Ik heb zelf een chat log van 260.000 records in een database. En in een andere database een chat log van 100.000 records. Zoek functie is zo gemaakt.

Één van de databases is een webchat en de ander is een IRC chat. Is allemaal dus mogelijk.

Citaat van sukel

@Broken

Geen IRC, dat is allerlei gedoe. Gewoon een simpele chat ;)

Hoezo veel gedoe? Je kan het zo instaleren of je gebruikt een andere server.
    Ik log in 10 seconden automatisch in op een server. Dit gebeurt zelfs wanneer ik mijn pc start.

Nee. Mysql bijvoorbeeld bied de mogelijkheid aan om een column als uniek te kenmerken. Dit betekent dat zodra je een waarde in die column probeert in te voeren die al bestaat dat je een error krijgt.

Geen dubbele namen? Dit kan je door de database laten doen. Maak de veld uniek en je database zal waarschijnlijk een error terugsturen indien deze dubbel wordt.

Citaat

HOW TO USE
    PART 1 - SETUP
    Lightbox 2 uses the Prototype Framework and Scriptaculous Effects Library. You will need to include these three Javascript files in your header (in this order).

Ik denk niet dat ze allebei met jQuery werken :) Één van de twee.