Posts by Tim

Beste leden,

Zoals jullie allemaal weten via dit topic geeft ICTS titels aan haar leden weg om het nieuwe jaar te vieren.
    De nominatieronde is voorbij en dus is het tijd om te stemmen!

Hieronder staan polls voor elke categorie. Stem snel op jouw favoriet, want je hebt maar tijd tot zondag 12 Jan. 12:00! Daarna zal de uitslag officieel worden bekend gemaakt.

Voor de genomineerden:
    Op jezelf stemmen mag niet en resulteert in diskwalificatie!

Je mag men wel uiteraard anderen proberen te overtuigen waarom ze op jouw zou moeten stemmen in dit topic! :thumbup:

Namens de crew, succes iedereen!

Met vriendelijke groet,
    Tim van den Belt
    Namens de ICTScripters Crew

Hallo,

Is er ook ergens een demo waar men kan zien en spelen wat diegene koopt?
    Hoe zit het met de auteursrechten van alle objecten in de game?

Begrijp ik goed dat dit enkel een gebruikslicentie betreft?

Mvg,
    Tim

Hij geeft niks aan als ik mijn luchthaven wil kopen gaan mijn credits er wel af,
    maar hij update de database niet, als ik land en owner zelf in de datebase invoer dat werkt het wel ,

Hallo,

Zou je mijn vragen kunnen beantwoorden?
    Want hier uit maak ik op dat je zelf eigenlijk nog niks hebt geprobeerd in de code.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Wat is exact het probleem?
    Krijg je een error? (zo ja, welke)
    Wat heb je allemaal geprobeerd?
    Wat heb je al gedebugged?
    Welke source gebruik je?
    Veranderd er iets in de DB? Is de query wel goed? (heb je het getest en wat was de query?)

Het zou zijn zijn als je ons deze informatie kan verschaffen. Anders wordt het moeilijk om je te helpen.

Mvg,
    Tim

- Hoe ben jij tot het idee gekomen om PHP te scripten?
    Op school wou ik een maffia spel ontwikkelen :)
    - Waar heb jij de meeste kennis vandaan gehaald?
    Java. Dat heeft me het meeste opweg geholopen om goed te schrijven. Verder, gewoon wat proberen te maken aan de hand van voorbeelden.
    - Hoe ben jij tot een (ervaren) scripter geworden?
    Java en school
    - Handige bronnen die jullie goed hebben geholpen?
    php.net
    - TIps
    Begin met Java :)

De programmeerlessen kunnen binnekort beginnen. Zit vooral nu puntjes op de i ergens te zetten en moet beslissing nemen tussen Java en PHP als eerste les.

ditismenno:
    Als Wes zegt dat je mysqli moet gebruiken "omdat het ook werkt" dan is dat totaal de verkeerde insteek. Mysqli is meer geschikt voor kleinere projecten. Deze is iets sneller. Maar PDO heeft veel meer functionaliteiten. En kan, in tegenstelling tot mysqli, met een ander type database werken!!! Ook het beveiligen met PDO is makkelijker.

Hallo,

Bedankt voor de tip.
    Deze muis hebben we thuis ook gehad. Vond deze "gewoon". Niet fijn en niet ergonomisch.

Ik zoek dus iets wat beter in de hand ligt.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Het nieuwe jaar is begonnen en dat neemt ook een nieuwe levenstijl met zich mee.

Mijn huidige muis is een beetje versleten en vind het tijd worden dat mijn hand zich weer eens anders gaat plaatsen.
    Daarbij wil ik graag een muismat omdat bij mij een muis altijd wat achterlaat op de tafel.

Mijn huidige muis is een Logtech Performance Mouse. Deze vind ik redelijk fijn. Mijn vorige muis vond ik echter stukke fijner, welke een Mionix Naos 5000 was. Echter zat daar een draad en wat niet echt gewild is bij mij.
    Ik heb nog nooit een muismat gehad. Wel heb ik begrepen dat er speed en control is. Nu, ik wil graag soepeler bewegen dan wat ik nu kan op een houten tafel. Maar ik wil niet dat mijn muis eroverheen vliegt. Oftewel, graag iets soeppeler dan wat ik nu op op een houten tafel.

Muis:
    - Graag ergonomisch.
    - Liefst er beetje leuk uitziend :)
    - prijs niet direct een probleem
    - Extra knoppen zeker niet vereist. Absoluut niet een 10 extra knoppen muis.

Muismat:
    - Beetje leuk uitziend
    - Iets meer soepelheid dan op hout.
    - Liefst ergonomisch, hoge prrioriteit.

Alvast bedankt als jullie wat weten!

Mvg,
    Tim

Hallo,

Ook ik zal proberen van de partij te zijn met mogelijk een presentatie op meerdere vlakken van ICT indien gewenst.

Denk hierbij de vlakken die ik had opgegeven bij de lessen.

Programmeertalen. Git. Database. Documentatie. Handige applicaties. Server.

Het is alleen nog onzeker of ik kan. Op dat moment ben ik bezig met mijn afstudeerstage.

Mvg,
    Tim

Hallo,

Het project wekt zeker al interesse bij mij op. Ziet er goed uit.

Namen die ik kon verzinnen:
    Fantasia world / World of Fantasia
    Fantasy Conquest

Verzin zo nog meer. Zit nu in de trein

Mvg,
    Tim

Hallo,

Om zelf ook wat bij te dragen, aangezien ik ook lid ben;

Algemeen beste lid:
    - WMDiensten

Meest leergierige lid:
    - ditismenno

Best adviserende lid:
    - Stefan.J
    - WMDiensten
    - thjeu

Beste programmeur:
    - Stefan.J

Beste webmaster/ondernemer:
    - thjeu
    - Willem

Ik pas dit later mogelijk nog eens aan, wanneer ik meer wakker ben :)

Mvg,
    Tim

Beste leden,

Het eind van het jaar is nabij en dat vraagt uiteraard om iets leuks. Om op een interactieve manier bepaalde leden te bedanken geven we enkele titels weg.
    Aan jullie om te bepalen wie deze titels mogen dragen.

Deze titels en al ingezonden nominaties zijn als volgt:

• Algemeen beste lid.
      - ditismenno
      - WMDiensten
      - K.Rens
      - L.Kok
      - thjeu
    • Gezelligste lid;
      - J.Rijdes
      - Terr0r
      - Tim
      - rickvbeek
    • Meest leergierige lid;
      - ditismenno
    • Best adviserende lid;
      - R.Haentjens
      - Stefan.J
      - WMDiensten
      - thjeu
      - TIm
    • Beste programmeur;
      - Stefan.J
      - WMDiensten
      - Tim
      - Victor
    • Beste designer;
      - M.Jorritsma
      - thjeu
      - Cas
    • Beste webmaster/ondernemer;
      - thjeu
      - Willem
      - WMDiensten
      - L.Groot
    • Beste crewlid;
      - Tim
      - Hamza-R
      - Willem
      - K.Rens
      - L.Groot

Deze titels worden op de volgende manier gegeven:
    Allereerst hebben we een nominatieronde waarbij anderen elkaar kunnen opgeven voor een titel. Als dit allemaal goed verlopen is gaan we over tot de stemmingsronde waarbij jullie de winaar kunnen bepalen.
    De nominatieronde vind plaats vanaf nu tot en met maandag 6 Jan. 20:00. Vervolgens kun je stemmen tot en met vrijdag 10 Jan. 20:00

Hoe gaat de nominatieronde:
    Je kunt in dit topic 3 personen per titel nomineren. Met een maximum aantal van 12 personen per titel. In het geval er meer komen wordt de laatste persoon enkel toegevoegd als iemand anders deze ook opnieuw nomineert, dan gaat de laatste persoon eruit welke er weer in kan bij hernominatie.
    Bij het nomineren, let aub op dat je iemand niet nogmaals nomimeert als dit niet nodig is. Kijk dus even of deze persoon er al tussen staat of al in het topic vermeld is. Je mag uiteraard niet jezelf nomineren.

Veel plezier allen! Moge de beste personen winnen!

Met vriendelijke groet,
    Tim, namens de ICT Scripters crew