Heel veel sterkte, Willem. We hopen je gauw weer terug te zien!
Posts by Rahl
-
-
Een raam inslaan.
Wat zou je doen als je vandaag van school gestuurd wordt / ontslagen wordt
-
Citaat van Killingdevil
Rahl: Eigenlijk niet. Private properties zijn private omdat niet iedereen er zomaar bij mag kunnen. Als je vervolgens een magic getter maakt kun je net zo goed geen visibility gebruiken. Daarbij kun je aan een gewone getter de return type defineren waardoor je IDE ook nog snapt wat je aan het doen bent. Daarbij wordt ook nog eens niet je hele code afhankelijk van de namen van de properties.
Kortom: de magic getter is niet voor niets iets wat in heel weinig programmeertalen mogelijk is. Het is leuk bedacht, maar in de meeste gevallen niet zinvol. Alleen wanneer je datawrappers en weet ik het wel niet allemaal gaat maken, kun je hier je voordeel uithalen.
Ik dacht dat het met getters juist de bedoeling was de variabelen 'read-only' te maken... -
Die underscore heb ik gedaan zodat je niet bij het wachtwoord kunt. Het is niet heel erg om getNickname te gebruiken, maar als je 10 properties van een gebruiker hebt die je public wilt kunnen aanroepen, wordt je code heel wat overzichtelijker door al dat soort methoden in één get methode te zetten.
-
-
Waarom noem je je class niet gewoon "User"? Dat is veel generieker dan Login.
En waarom gebruik je niet in plaats van getNickname() de magic method __get()?[offtopic]Oops, sorry voor het ervan uitgaan dat het logisch voor je lijkt, lees nu net pas dat je net begonnen was[/offtopic]
-
Het kleurenschema heb ik gekozen uit een van de professionele standaard kleurenschema's die op internet te vinden is. Daarover hoeven jullie je dus niet uit te laten
Tips om het functioneler te maken zouden meer dan welkom zijn!
-
Hey,
Ik was van plan om mijn CMS (KOCMS) die ik aan het bouwen ben, onder een BSD licentie vrij te geven. De voorkant van het systeem werkt inmiddels, maar ik ben nu bezig met het admin gedeelte. Ik heb mijn aandacht vooral gericht op het ontwerpen van een functioneel, eenvoudig ontwerp waardoor je gemakkelijk alle segmenten kunt beheren. Baseer daar je feedback op alsjeblieft.
Als je zelf denkt iets beters te kunnen ontwerpen, be my guest. Ik ga aan ontwikkeling echter geen geld uitgeven. Wel krijg je volledige credit voor een aangeleverd design.
Thanks!
-
INSERT INTO users (username, password, email, activation) VALUES('username', MD5('password'), 'email', 'activation');
-
Wanneer leer je nou eens de <?html tag te gebruiken boven aan je pagina. Die is bijna net zo belangrijk als de <%asp tag!
PHP
Toon Meer<html> <head> <title>Over de bergen en door het woud</title> <style type="text/css"> div a { color: #ff0000; } div.ap a { color: #000; text-decoration: none; } div.ap a:hover { text-decoration: underline; } </style> </head> <body> <div> <a href="#">Door het woud</a> </div> <div class="ap"> <a href="#">Over de bergen</a> </div> </body> </html>
Volgens mij bedoelde je zoiets, maar natuurlijk kan ik dat niet ruiken als je zo weinig en slecht informatie geeft.
-
Wat ik ook heb in mijn maffia spel waar ik mee bezig ben, is een uniek profielsticker systeem.
Gebruikers kunnen voor aangekochte credits stickers kopen die door zogenaamde sticker designers worden gemaakt. Deze sticker designers kunnen een eigen designers marktplaats opzetten van stickers die zij maken en zijn goedgekeurd door het beheer. Daar mogen ze een prijs aan vastknopen, en iedere keer dat hun sticker gekocht wordt, krijgt de designer van de sticker het gevraagde bedrag aan credits.De koper kan die sticker dan uit de sticker prullenbak slepen en op zijn profiel zetten met een drag&drop functionaliteit. Zodra de 'drop' wordt aangeroepen, maakt de sticker als het ware een ajax request die de x en de y coordinaten opgeeft waardoor het opgeslagen wordt in de database.
Zo kan je ook een maximum aantal stickers aangeven, die je kunt verhogen door er credits aan uit te geven. Als mensen op hun maximum zitten, hebben ze 2 mogelijkheden: De sticker verscheuren, of de sticker op de kopers marktplaats zetten om te verkopen voor 75% van het aangekochte bedrag.
-
Als je via e-mail een overeenkomst hebt afgesloten, is dat ook rechtsgeldig, is die oplichter dus strafbaar.
-
PHP
Toon Meer<?php function getHighestArrayKeyFrequence($arr) { $frequence = array_count_values($arr); natsort($frequence); $duplicated = array_count_values($frequence); natsort($duplicated); return $duplicated[max($frequence)] > 1 ? null : array_pop(array_keys($frequence)); } if(isset($_POST['textarea'])) { $names = explode("\\r\\n", htmlspecialchars($_POST['textarea'])); $mostFrequentName = getHighestArrayKeyFrequence($names); if($mostFrequentName != null) echo 'The most frequent used name is ' . $mostFrequentName; else echo 'I\\'m sorry, I\\'ve tried every workaround, even tried to convince people to change their surname, but unfortunately there is no surname that is actually used the most.'; } ?> <br /> <form method="post"> <textarea name="textarea" cols="70" rows="15"><?php if(isset($_POST['textarea'])) echo $_POST['textarea']; ?></textarea><br /> <input type="submit" value="Verwerken" /> </form>
-
Erm, dat heb ik niet hoor... Zou jij dus ook niet kunnen hebben als je niks hebt aangepast.
CitaatThe most frequent used name is 4
-
Nee, had zelf ook even gekeken. Foutje van mijzelf, sorry:
PHP
Toon Meer<?php function getHighestArrayKeyFrequence($arr) { $frequence = array_count_values($arr); natsort($frequence); $duplicated = array_count_values($frequence); natsort($duplicated); return $duplicated[max($frequence)] > 1 ? null : array_pop(array_keys($frequence)); } $names = array( 'Jack' => 'Johnson', 'Mary' => 'Flint', 'Sarah' => 'Stones', 'Harry' => 'Potter', 'James' => 'Johnson', 'Hermione' => 'Granger', 'Ron' => 'Weasley', 'Draco' => 'Malfoy',); $mostFrequentName = getHighestArrayKeyFrequence($names); if($mostFrequentName != null) echo 'The most frequent used name is ' . $mostFrequentName; else echo 'I\\'m sorry, I\\'ve tried every workaround, even tried to convince people to change their surname, but unfortunately there is no surname that is actually used the most.';
Moet wel zeggen dat wat je probeert te doen, geen eitje is voor iemand die nog niet zo goed overweg kan met PHP (in elk geval niet om het netjes te doen)
-
Die code die je nu gebruikt is eigenlijk best wel super slordig...
Probeer dit eens
PHP
Toon Meer<?php function getHighestArrayKeyFrequence($arr) { $frequence = array_count_values($arr); natsort($frequence); $duplicated = array_count_values($frequence); natsort($duplicated); return $duplicated[max($frequence)] > 1 ? null : current(array_keys(array_reverse($frequence))); } $names = array( 'Jack' => 'Johnson', 'Mary' => 'Flint', 'Sarah' => 'Stones', 'Harry' => 'Potter', 'James' => 'Johnson', 'Hermione' => 'Granger', 'Ron' => 'Weasley', 'Draco' => 'Malfoy',); $mostFrequentName = getHighestArrayKeyFrequence($names); if($mostFrequentName != null) echo 'The most frequent used name is ' . $mostFrequentName; else echo 'I\\'m sorry, I\\'ve tried every workaround, even tried to convince people to change their surname, but unfortunately there is no surname that is actually used the most.';
-
Citaat van Willem
proberen bij http://www.criminals-hosting.nl/ dacht ik uit me hoofd
Daarmee oppassen: het is geen serieus bedrijf, en is dus fraude gevoeliger. Volgens mij is de eigenaar trouwens ook zo'n kind van CP. Ik maak geen beschuldigingen, maar ik zou wel voorzichtig zijn. -
PHP
Toon Meer<?php if(isset($_POST['change'])) { $fout = array(); if(md5($_POST['currentpass']) != $own['pass']) { $fout[] = "- Het wachtwoord dat je opgaf als je huidige wachtwoord komt niet overeen."; } if($_POST['pass'] != $_POST['pass_repeat']) { $fout[] = "- Je gaf twee verschillende wachtwoorden op."; } if(strlen($_POST['pass']) < 6) { $fout[] = "- Je wachtwoord moet uit minstens 6 tekens bestaan."; } if(strlen($_POST['pass']) > 18) { $fout[] = "- Je wachtwoord mag niet meer dan 18 tekens bevatten"; } if(empty($fout[0])) { mysql_query("UPDATE users SET pass = '" . md5($_POST['pass']) . "' WHERE id = '" . $own['id'] . "'"); echo "<div class=\"dark\"><font color=\"green\" style=\"font-weight: bold\">Je wachtwoord is aangepast.</font></div>"; } else { foreach($fout as $tekst) { @$foutje .= "rn" . $tekst; } echo "<div class=\"dark\"><font color=\"red\" style=\"font-weight: bold\">De volgende dingen gingen verkeerd:</font>" . $foutje . "</div>"; } } echo' <form method="post"> <table width="100%"> <tr> <td>Huidige wachtwoord:</td> <td><input type="password" name="currentpass" class="input"></td> </tr> <tr> <td>Nieuw wachtwoord:</td> <td><input type="password" name="pass" class="input"></td> </tr> <tr> <td>Herhaal wachtwoord:</td> <td><input type="password" name="pass_repeat" class="input"></td> </tr> <tr> <td> </td> <td><input type="submit" name="change" value="bevestigen" class="submit"></td> </tr> </table> </form>'; ?>
-
Citaat van sloosmedia
Facebook/Twitter gaan eraan.
Leugenaar... -