Posts by blackboss

Hallo allemaal,

Weet iemand een goede site voor een gratis domein naam? Het hoeft geen .nl ofzo maar gewoon een makkelijk te onthouden domein naam.

Het liefst zonder reclame.

Met vriendelijke groet,
    Blackboss

NielsB: Er komt niets vanuit de database. De teksten die in het tekstveld komen die worden op de pagina zelf aangemaakt. Via javascript, na een bepaald aantal seconden komen er vanzelf steeds meer teksten.

NielsB: Bedankt voor je uitleg, Maar hij haalt alleen het eerste bericht uit de database. De rest word allemaal langzaam in de pagina opgebouwd.

Ook is me tijd niet werkend. Ik krijg steeds de tijd van wanneer ik de pagina lade en niet van wanneer het bericht tevoorschijn kwam.

Beste CPers,

Ik heb een probleem met mijn koop script.

Hoe kan ik dit het beste oplossen:

Hij doet de array niet goed omdat je er eigenlijk maar 1 tegelijk kan.

Met vriendelijke groet,
    Blackboss

Stukje script:

@ webbasing: Jah, dat zal ik er dan wel van maken. Maar weet jij toenvallig ook hoe ik elke keer de tijd kan posten? Want als ik de functie date("d-m-Y H:i:s") gebruik dan krijg ik de tijd wanneer ik de pagina opende. En ik wil juist steeds de huidige tijd erbij.

Lancer: Helaas heb ik geen online voorbeeld. Ik zal het even nog een keer proberen uit te leggen.

Ik heb met javascript gemaakt dat er na een bepaalde tijd steeds een regel bij komt te staan in een textarea. Maar als er meer regels komen als dat het textarea frame hoog is dan krijg je een scrolbar. Deze scrolbar blijft boven aan de textarea staan. Maar eigenlijk wil ik dat deze elke keer als er een nieuwe regel komt weer helemaal beneden komt te staan. Dus eigenlijk net als een chatbox. (elke keer dat iemand anders of jij wat zegt dan gaat het venster waar alle tekst staat mee naar benden.)

Weet jij misschien hoe ik dit kan doen?

Met vriendelijke groet,
    Blackboss

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem..
    Bij het onderstaande script wil ik de politie voertuigen laten zien.
    Alleen werkt het op de een of andere manier niet goed.
    De tabellen uitruk kosten en voertuig naam gaan goed. Maar bij de rest gaat het fout.

Wat gaat er nou fout:
    Het eerste voertuig klopt, de 2e ook. Alleen daarna zijn alle volgende voertuigen het zelfde als de 2e. (Op de uitrukkosten en voertuig naam na dan.)

Hoe kan ik dit oplossen?

Script:

Beste CPers,

Ik heb een script waarbij ik een textarea gebruik. In de textarea komt via een javascript steets meer tekst te staan. Nu wil ik alleen dat de textarea automatisch mee scrolt naar beneden. (Dus dat je altijd de nieuwste tekst (onderaan) gelijk kan zien staan en niet eerst zelf naar beneden hoeft te scrollen.)

Weet iemand hoe ik dit kan maken?

P.S. Ik heb ook nog een klein vraagje over de tijd.
    Ik gebruik de volgende code:

PHP
    document.form.tekstvak.value = document.form.tekstvak.value + '<?PHP echo '['.date("d-m-Y H:i:s").'] '.$aalarm.''; ?>\n'

Alleen is de tijd steeds de tijd van wanneer je de pagina lade. Ik wil daar de tijd hebben van wanneer het bericht erbij kwam. Hoe kan ik dit goed krijgen?

Met vriendelijke groet,
    Blackboss

NielsB, Ik heb het aangepast maar het geeft nog geen verschil. Zou je ook willen uitleggen wat ik met javascript fout heb gedaan? Want het is eigenlijk een van de eerste keren dat ik javascript gebruik.

EDIT:
    Heb het ondertussen al opgelost.;) Bedankt allemaal.;)

NielsB: Zou je alsnog even de fouten willen uitleggen om fouten in de toekomst te vorkomen.

Met vriendelijke groet,
    Blackboss

@Killingdevil: Bij mijn eerste probleem was dit niet de oplossing die ik bedoelde. Ik zal het nog even proberen uit te leggen:

Ik wil eigenlijk dat der een tijd gaat lopen, bijvoorbeeld die 500 seconde. Dat deze verder gaat tellen naar 800. Dan is de bedoeling dat je dit ziet tellen of dat je een balkje ziet met een percentage hoe ver die is.
    Die getallen 500 en 800 haal ik dan uit de co?naten van een kaartje dat je ook op de site ziet. Dus eigenlijk dat die gaat doen alsof je onderweg bent van punt A naar punt B. Maar dan dat de wachtijden ongeveer kloppen met de afstand tussen punt A en punt B.

Aan de uitleg van me 2e probleem heb ik heel veel gehad. Heel erg bedankt.

Alvast bedankt,
    Blackboss

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 14.02.11 22:52:06:
    Ik heb tot nu toe al een stuk gemaakt alleen blijf ik nu even hangen. Op de een of andere manier geeft die nu bij alle regels steeds dezelfde naam. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Alvast bedankt,
    Blackboss

Ik zoek een manier waarmee ik dat gene kan doen dat ik omschreven heb. Het liefst PHP, maar volgens mij kan dat aftellen alleen met javascript.
    Maar zijn er speciale manieren om een van de bovenstaande uitleggen op te lossen of weet iemand een omweg om een van de uitleggen op te lossen?

Met vriendelijke groet,
    Blackboss

Beste CPers,

Ik ben opzoek naar 2 functies maar ik weet niet hoe ze heten en ik weet eigenlijk ook niet of ze bestaan.

1:
    Een functie die aan de hand van getallen gaat aftellen.
    Ik heb bijvoorbeeld 2 getallen 800 en 500, dan is het de bedoeling dat die 800 gaat aftellen tot hij ook 500 is. Weet iemand of daar een functie voor bestaat?
    (Ik heb het nodig om een afstand op de kaart van google maps te bereken. Maar dan niet de afstand daar tussen maar gewoon hoe lang je er ongeveer over zou doen en dan dat die die tijd gaat aftellen.)

2: Opgelost!
    Een functie die er voor zorgt dat als de tijd verstreken is dat er automatisch nog een extra stuk tekst bij komt. Dus bijvoorbeeld in mijn geval:
    na 10 seconde: De brandweer is aangekomen.
    na 14 seconde: De politie is aangekomen.

En dan dat die zo steeds meer tekensten laat zien..

Alvast bedankt,
    Blackboss

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een spel waarbij ik een google maps kaartje gebruik..

Nu wil ik alleen dat er een plaats is waar gewoon normaal een melding binnen komt.. Maar ook dat er iets is dat er vast staat (in mijn geval een politie bureau) met dan als icoon het politie logo. Maar ik krijg de logo's niet veranderd.

Tot nu toe heb ik dit:

Ik heb in het script even en uitlegje getypt.

Alvast bedankt,
    Blackboss

Beste CPers,

Ik heb een vraag. Ik ben bezig met een stukje script voor mijn game maar ik kom er niet uit.

Ik heb een selectie vlak waar meerder selecties zijn toegestaan. Maar nu wil ik dat dit in de database word opgeslagen.
    Selectie1 in tabel: meldingen > brandweer1
    Selectie2 in tabel: meldingen > brandweer2
    Selectie3 in tabel: meldingen > brandweer3

Maar dan wel allemaal waar gebruikersid is $own[id].

Ik heb dit stukje script als formulier:

Hoe kan ik dit verwerken in:

PHP
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS `meldingen` (
      `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
      `gebruikersid` varchar(255) NOT NULL,
      `brandweer1` varchar(255) NOT NULL default '0',
      `brandweer2` varchar(255) NOT NULL default '0',
      PRIMARY KEY  (`id`)
    ) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=428 ;

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt,
    Blackboss

@Riicky: Het probleem is dat alle voertuigen in een tabel staan waar ze niet aan leden zijn toegekent. Daar staan gewoon alle beschikbare voertuigen met de kosten erbij. En dan heb ik een andere tabel en als daar dan iets staat dan is er schade aan.

Beste CPers,

Ik heb een probleem.. Ik heb een script waar je voertuigen kan uitkiezen om naar een melding te sturen.

Nu heb ik gemaakt dat als de voertuigen schade hebben dat ze in de tabel 'schade' komen te staan. En als ze geen schade hebben zijn ze daar weer weg.
    Alle voertuigen staan in de tebel 'voertuigen'.

Het stukje script dat ik heb is:

Hoe kan ik dit zo aanpassen zodat je de voertuigen met schade (dus de voertuigen die in de tabel 'schade' staan) niet ziet.

Kan iemand mij hierbij helpen?
    Ik heb al van alles geprobeert maar niets lukte.