1.
"In welke taal zal ik de RPG schrijven ? ( PHP,PDO,OOP,Mysqli,Etc..)"
PDO is niet echt een taal. (Net als OOP en MySQLi) Het is een class library. PDO heeft natuurlijk weer zijn voordelen en nadelen (zoals met alles eigenlijk)
Als je alleen standaard queries wilt gebruiken, raad ik je aan gewoon de reguliere functies van PHP te gebruiken, aangezien het inladen van PDO ook weer tijd kost.
Natuurlijk kan ik geen andere taal adviseren dan PHP (ben niet bepaald met andere talen wat webserver communicatie betreft bekend)
Als je bereid bent de tijd te nemen, zou ik hem zeker objectgeoriënteerd opbouwen. Voor het geval je er nog niet bekend mee bent, een framework erbij gebruiken kan je tijd besparen, zodat je zelf minder systeembestanden hoeft te programmeren.
Wat betreft (R)DBMS is PostGreSQL een oplossing. Het probleem is, dat deze door niet veel hosting providers ondersteund wordt. Als je voor MySQL gaat, kun je natuurlijk kijken of je MySQLi wilt gebruiken of niet.
2.
Het betaalsysteem op mijn website wordt binnenkort waarschijnlijk ook gewoon TargetPay, aangezien Mollie erg beperkt is tegenwoordig.
3.
Als je zelf geen verstand hebt van SEO, zou ik er een bedrijf voor inhuren die je site optimaliseert. Als je dat zelf kunt, kun je denk ik het beste voor Google Adwords kiezen.
4.
Succes, maak er iets leuks van!