Posts by jessewillem

MyBB gebruikt toch nog altijd LGPL, waardoor je niet verplicht bent om alles vrij te geven met een open source licentie.

Verder kan hij ook een eigen licentie opstellen.

Verder vind ik dat je best een mening over MyBBhulp mag hebben, maar onderbouw dat dan goed. Nu vind ik het echt geen kritiek.

Volgens mij mag je toch echt wel veel geld op tafel leggen voor unbugged source van een webmasters community. Dit gaan we echt niet doen inruil voor een maffia, die zijn er al genoeg.

En dan vooral het uren werk zal de kosten laten oplopen.

@Lars, dat zal vast een probleem zijn met de software op de laptop. Verder is Packard Bell/Pak en bel een prijsvechter als het op computers neerkomt.

En verder over smaken en ervaringen valt niet te twisten:cheer:.

Daar kan ik idd over mee praten. Had eerst altijd een oude 2600+ AMD XP als server, die werdt heet met 57 graden idle. Toen had ik het geprobeerd met een Celeron D, die werd 60 idle. En de daarop volgende server met een Pentium 4 2 GHZ gaat maar tot max 35 graden, overigens is die nu nog steeds server. Er zitten gewoon veel verschillen in kwa temperatuur. Ook bij dezelfde serie.

AMD is nou niet bepaald zuinig, als we in de atom klasse komen. Maar eigenlijk vond ik AMD allround altijd het beste, let op dat vind ik. Ze bieden een goede prijs voor goede prestaties. Maar de hoogste X4/X6 is nog steeds goedkoper dan het topmodel van Intel, daar zijn de prestaties ook naar. Verder gaan ze niet snel kapot als je er goed mee om gaat. Ik draai hier een oud HP bak met een Athlon 3500+ erin uit 2005, werk nog steeds lekker met Windows 7, ook worden ze niet trager.

En dat AMD een prijsvechter is klopt, ze moeten wel. Anders was dat bedrijf al lang opgedoekt/failliet. Ze hadden vroeger vaak financiele problemen. Dus wat heb je liever als bedrijf zijnde, dure processors voor winst die een paar mensen kopen of goedkopere processors die meerdere mensen kopen. Ik tik dit bericht ook op een Phenom II, en die doet zijn werk gewoon snel en goed hier.

Robin, vooral de Athlon 64 konden zichzelf goed koel houden, hier draait een, zoals eerder gezegd, een 3500 die vaak in de 20 graden is.

Dan moet een Athlon II wel genoeg zijn voor diegene die een nieuwe PC wil, niet te sloom en niet te duur. Let op dat er een grote kans is dat veel vervangen moet worden, denk aan moederbord, geheugen en videokaart. Harde schijf hoeft niet als het al een sata is, als het een pata (breede kabels) dan is het vervangen, vaak omdat mensen zonodig twee optische stations willen, die vaak nog pata zijn. Verder zijn alle pata schijven inmiddels al verouderd op een paar nieuwe na, maar upgraden naar sata raad ik toch aan.

Verder doet een AMD echt niet onder van een Intel. Het is maar welke type en processor je kiest van een merk. Evenzoveel mhz hoeft niet te betekenen dat beide even snel zijn.

Misschien Willem even een persoonlijk bericht sturen, sinds eergisteren zijn de uploads sites uitgebandt hier.

Willem heeft namelijk nu een aparte server voor de downloads, die hij beschikbaar stelde voor CP. (Nogmaals bedankt Willem:cheer:)

@lars bedoel je niet een switch?

Maar dan gaat het bij mij eerst via Wireless naar een oude Compaq Deskpro, die DHCP, routing en dergelijke doet. En dan naar een acess point/switch, waar alles fysiek/draadloos op aangesloten zit. Werkt prima, en ook lekker snel. Al moet ik straks toch echt naar 1 Gbit. Helaas dat we al de snelste ADSL hebben(8/1), maar gelukkig wel een statisch IP erbij dat maakt het wel weer goed.

Ik kan even geen foto maken, maar probeer het toch in woorden uit te leggen.

Ik heb hier 2 computers staan met allebei 2 schermen (17" 1280x1024), met twee oudere computers als ontwikkelserver en als router, DHCP en dergelijke. Verder met wat netwerk kabels door de kamer + wireless netwerk, doe ik hier al mijn dingen.

Het werkt op deze manier wel prima, op een computer ontwikkelen en/of games. En op de ander wat internetten en muziek luisteren.

En in de zomer, helaas voorbij, lekker in de tuin zitten, en via het wireless netwerk verder werken aan mijn sites. Gaat lekker snel, ook al zit er een dikke 25 meter tussen laptop en access point.

Alleen jammer dat het met al die kabels zo rommelig wordt. :cheer: