Posts by jopitan

Waarom je laptop zo traag is?
    - Je hebt een single core op 2.3GHz draaien. Deze CPU komt uit 2010.
    - Je hebt de drivers niet goed geinstalleerd?

6 GB geheugen heeft niks uit te staan met hoe snel je laptop gaat. 6 GB geheugen is alleen handig als je veel tabs en dat soort dingen open hebt staan (Photoshop, Videobewerking enz.), maar dan moet ook nog maar eens je CPU al die tabs kunnen hebben draaien.

Dus 6 GB tegenover een Single Core CPU -> Nutteloos.

Je GPU (Onboard) zal wel wat wegsnoepen van je geheugen ;) Dit zie je vaak met goedkope laptops die geen eigen videokaart hebben. En zelfs nog met een losse videokaart in een laptop wil deze nog wel eens wat wegsnoepen van je geheugen. Dus wat die persoon vermoed kan best kloppen.

Wat jij zoekt is een combinatie van Jquery, Ajax en PHP.

Met jquery vang je de submit op. Dus dat zou bijvoorbeeld

Code
    $("body").on("submit", "#idattribuutvanformelement", function() {

}

Om de refresh te cancelen die hij normaal doet. Plaats je return false in de submit.

Code
    return false;
    }

Dan daarin bouw je een ajax request. In combinatie zal dat iets zijn als:

Code
    $elements = $(this).serialize(); //Input velden enzovoort omzetten naar een string
    $.ajax({type: 'POST',url: 'mijnvalidatie.php',
    data: $elements,dataType: 'json',success: function(xhr) {//doe hier wat je wilt doen}});
    return false;
    }

Zo heb ik je een beetje op weg geholpen. De rest moet je natuurlijk zien te regelen ;)

Offtopic
    Bij het aanpassen van een bericht worden de enters ook uit de code gescoopt.

En wat nou als iemand dezelfde slogan heeft? Jouw systeem zou alleen werken als er inderdaad NOOIT dezelfde insteek zal komen bij een andere user.

Beter dat je het ID er gewoon achter plakt zoals: 'jouw-slogan-hier-1' hierbij is 1 het ID van de user.
    Wat jij probeert met jouw-slogan-hier is alleen maar nuttig voor indexering. Als google niet bij die pagina zou kunnen komen als hij niet is ingelogd is het een beetje nutteloos nietwaar?

Wat hierboven wordt gezegd is volgens mij niet van toepassing aangezien het hier over een VPS gaat. Dus ik neem aan dat hij al bij de domeinhouder de DNS instelt. Maar inderdaad, mocht je ooit plannen om zelf alles te gaan hosten dan is een nameserver wel van toepassing als je DirectAdmin gebruikt.

In de TS zijn geval is het puur een record toevoegen aan de DNS toevoegen (of dit nou DirectAdmin is of zoiets als Versio), httpd.conf aanpassen met een ServerAlias en de correcte htaccess maken.

Het kan mogelijk ook zijn dat het inplaats van * , *.JOUWDOMEIN.nl moet zijn. Dit hangt soms af van je server configuratie.
    Kijk ook even naar ServerAlias *.JOUWDOMEIN.nl in je HTTPD.conf, deze moet ook ingesteld staan ;)

Mogelijk dat ik je via Skype of Teamspeak beter kan helpen.

Ik heb even hieronder een voorbeeld van wat ik heb om te krijgen wat jij wilt (alleen het laatste achterste heb ik nog niet bij de htaccess staan, dit haalt alleen de gebruiker op)

Apache Configuration
    RewriteEngine onRewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?([^\.]+)\.mijnlsbs\.nl$ [NC]RewriteCond %{REQUEST_URI} !^www\.RewriteRule (.*) index.php?page=%2 [QSA]

(Kak forum maakt er één lijn van, wat best irritant is)

Hiervoor hoefde ik alleen maar in de httpd.conf een ServerAlias *.mijnlsbs.nl aan te maken en een DNS record *.mijnlsbs.nl. -> A -> HOSTIP

Als je het wilt testen:
    [url]JOUWINVULLING.mijnlsbs.nl

Laat ik bijvoorbeeld die website gebruiken als voorbeeld die jij hebt opgegeven in je FP.

Website domein: radiostation.nl
    IP website: 62.116.181.25 (Dit kun je ophalen doormiddel van een ping in cmd)

Dan moet je een record extra aanmaken met:
    Naam: *
    Type: A
    Waarde: 62.116.181.25

Het IP dat je ziet moet je dus vervangen met het IP dat achter jouw domeinnaam zit.
    Laat het maar even weten als je het geprobeerd hebt.

Het kan zijn dat het nog een ServerAlias vereist en dit is alleen maar door de beheerder van jouw hosting in te stellen.
    Mogelijk dat je je hosting daarover kunt contacteren ;)

Heb je toegang tot je DNS settings? Zo ja, maak een A record aan in je DNS met het IP waar je andere record van het hoofddomein ook heen gaat.

1. Is de bestandsnaam .htaccess?
    2. Is je DNS zo ingesteld dat alle subdomeinen met een wildcard worden doorgestuurd naar je hoofddomein?
    3. Had je de typfout al verbeterd in je Rewriterule (radiostaton naar radiostation)

Je hebt in principe twee opties.

De eerste optie is: Een webapplicatie maken die als icoontje op je iDevice kan worden geplaatst. Dit zou je dan in HTML5 moeten scripten. Mogelijk dat je bijvoorbeeld naar SENCHA kunt kijken hiervoor. Dit is een JAVASCRIPT based applicatie die voor jou de HTML opmaak kan maken. Het kost wel wat tijd om het onder de knie te krijgen, maar is daarna wel uitermate handig. Het voordeel van een webapplicatie oplossing is dat je het ook op andere mobieltjes meteen werkend kunt krijgen.

De tweede optie is: Een mac aanschaffen (of een virtual disk) en het programma XCode gebruiken. (Dit kan gratis gedownload worden in Le App Store) Overigens om je programma openbaar beschikbaar, en in de appstore te krijgen, zal je voor iOS 99$ per jaar moeten neertellen.

Ik denk dat het handig is om een overzicht te maken met wat je denkt te kunnen verdienen met de App. En aan de hand daarvan te kiezen voor een webapplicatie of een App te gaan.
    SENCHA geeft overigens ook cursussen in Nederland, nou zijn deze mogelijk op het eerste gezicht aardig prijzig en dat kan ook best kloppen als je het als particulier/eenmansbedrijf zou volgen.

Overigens zul je naar mijn mening alleen maar problemen krijgen met het gebruik van Windows tools als het aankomt op App Development.

Sencha website: http://www.sencha.com/
    Sencha voorbeelden: http://dev.sencha.com/deploy/t…s/production/kitchensink/
    Andere voorbeelden: http://dev.sencha.com/deploy/t…1.0.0/examples/EnergyApp/

You will never be able to accomplish this quest.

Give up.

+1

Het is nagenoeg onmogelijk om iets te maken als de source van de android app niet beschikbaar is. Nou heb ik hier zelf niet naar gezocht.

Wat ik je wel kan vertellen, net zoals BT al heeft gezegd: Give up.
    Minecraft overnieuw laten scripten is nagezegd onmogelijk als eenmans taak en ben je ook niet echt klaar mee voor minder dan een paar 100en euro's.

Inplaats van moeite en geld in het herbouwen van een zogenoemd programma (zonder enige sources of informatie) is het beter om gewoon een telefoon te kopen die het WEL ondersteunt. Waar je gewoon vanuit de appstore Minecraft kunt downloaden.

Het ziet er goed uit! Ik merkte alleen wel bij het inloggen dat ik akkoord moest gaan met de Algemene Voorwaarden en dit zorgde ervoor dat het linker menu, content en rechter menu onder elkaar kwamen te staan (verkeerde breedte misschien?)

Voor de rest is het een beetje uitvogelen hoe alles werkt, het is namelijk niet zo dat nou een bepaald punt op deze website mijn aandacht trekt.

En ligt het aan mij of is het logo (het grijze deel) lastig te zien om een grijze achtergrond. Dus dat je goed moet kijken voordat je ziet wat er staat.

Voor de rest ziet de website er puik uit :thumbup:

Ik denk dat je geheugendimmetjes dat niet zo leuk zullen vinden als je ze overclockt van 1600 naar 2000MHz. Dan mag je wel een goeie koeling erop hebben. Probeer je videokaart maar eens meer dan 200MHz te overclocken met het geheugen zonder waterkoeling. Dan zou je in theorie je verwarming uit kunnen zetten en je PC kunnen gebruiken als verwarming.

Daarnaast een verschil van 2000 en 1600MHz merk je niet echt met je geheugen. Want het hangt erg van je chipset af of ie uberhaupt de volle snelheid van je geheugen gebruikt.

Dus dan de vraag:
    Wat is je PC setup? (Hardware)