Posts by jopitan

Wat voor kostensysteem is het? Hotel overnachtingen?

Even voor je op een rijtje gezet.

Heb je bijvoorbeeld Directadmin? Zo ja, heb je het vanuit DirectAdmin CHMOD en wat staat er onder UID en GID?

Heb je eventueel ook het stukje code dat je kunt plaatsen?

De gegevens bevatten toch geen adres gegevens of telefoon gegevens?

Dat hangt voornamelijk af van wat voor keuzes je maakt in de comboboxen. Als je gaat zitten zenuwpezen over adresgegevens en telefoongegevens bij Microsoft, dan kun je net zo goed je internet afsluiten. (Just my 2 cents)

Mag ik hieruit opmaken dat het aardig lukt in het programma?
    Wat was je eerste reactie van het programma?

Ik vind het opzich aardig overzichtelijk en heeft een relatief dezelfde indeling als Netbeans of Eclipse. Het is natuurlijk altijd even wennen met een programma, maar ik ben hier opzich snel aan gewend geraakt.

Wat ik wel mis is de handig ctrl + click op methodes, variabelen enzovoort dat hij niet makkelijk naar deze dingen toe navigeert. Ook wanneer er een dependency mist en deze moet worden toegevoegd, moet je erg precies richten om een popupje te krijgen om hem automatisch te laten toevoegen.

Je moet je eigen mening maar even vellen. Je kunt hem gratis downloaden (trial van 30 dagen) daarna moet je een account hebben (outlook) en dan gewoon even wat dingetjes invullen. Uiteindelijk krijg je de key gratis. Ik gebruik Netbeans dan weer voor Java en Webdevelopment.

Ikzelf gebruik Visual Studio Express 2012 van Microsoft (is gratis) voor C# en C++ overigens kun je ook VB programmeren en met de Visual Studio Express 2012 for Windows 8 kun je zelfs Windows App Stores maken. (Rot applicaties tot nu toe)

Vaak is het ook de interesse van een persoon die wel bij computers moet liggen. Okay, we gebruiken allemaal tegenwoordig de computer wel, maar dat betekend niet dat iedereen hun interesse daar ligt. De gemiddelde gebruiker gebruikt het voor Facebook, Google, DigiD, online aankopen en wat boekhouding, maar daar blijft het ook bij.
    Als mensen geïnteresseerd zijn in computers gaan ze zelf wel experimenteren met computers en daar hoeft de overheid naar mijn mening niet bij te helpen.

Ik merkte in het eerste jaar van mijn HBO Informatica opleiding dat ongeveer de helft die de opleiding had gekozen, nog nooit kaas had gegeten van wat meer de "kern" van computers. Ik kan mij nog herinneren dat we met 500 man het jaar in waren gegaan en dat we het jaar zijn geëindigd met 150 man. Sommigen wisten niet eens hoe ze een programmatje moesten gebruiken in de command prompt.

Ik merkte hoe groot mijn irritatie was aan de lack aan kennis van die mensen waar ik dan een groepje mee moest vormen om een opdracht voor een heel semester te maken.

Als ze vanuit de overheid de keuze voor een Informatica willen stimuleren, zal dit alleen maar ervoor zorgen dat veel mensen de opleiding doen omdat ze óf niet weten wat ze moeten doen als vervolgstudie óf het gewoon doen omdat het ze 'wel' leuk lijkt maar ze verder nog nooit iets gedaan hebben met computers.

Alle mensen die al veel met computers doen en ook nu al op jonge leeftijd zijn begonnen met programmeren, verwelkom ik met mijn grootste genoegen op de opleiding Informatica. Maar deze mensen vinden deze opleiding zelf wel, zonder dat er een stimulans nodig is.

Waarom zou je zoiets maken? Vaak kan het toch worden omzeilt. Gebruik gewoon goed óf de mysql escape functie óf PDO prepared statements.

Daarnaast gaat deze loop alle $array elementen bij langs en voert hij standaard uit wat er binnen de foreach loop staat want er zit verder geen check op of iets overeenkomt of niet.

Nouja alle mensen die HAVO hebben gehaald, snel HBO Informatica gaan doen want jullie moeten de 85.000 senioren die met pensioen gaan (jaarlijks) opvangen. Want de alle scholen in Nederland produceren jaarlijks maar weer ~40.000 HBO ICT studenten. Dat is een gat van maar liefst 45.000 ICTers! Dus banen zat! :D

Eenmanszaak
    - Aansprakelijk voor zowel prive als bedrijfseigendom
    - Inkomstenbelasting. Onder voorwaarden mkb-winstvrijstelling en ondernemersaftrek.
    - Geen recht op werknemersverzekeringen.
    - Geen kapitaalinbreng

BV
    - € 0,01 minimum startkapitaal
    - Aansprakelijk alleen met bedrijfseigendom
    - Op de loonlijst voor 42000 euro in het jaar
    - Vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting over salaris en dividend.
    - Geen werknemersverzekeringen
    - Oprichting gaat met een akte van de notaris

In dit geval hoeft isset niet gebruikt te worden. De query-string wordt namelijk (op een hele verkeerde manier) van de string afgehaald met een string replace. Als de query string leeg is, vervang je een lege string met een lege string, niets aan de hand dus.

Ik keek net nog even naar de code maar er staat REQUEST_QUERY inplaats van QUERY_STRING. Says enough I guess. Dus de isset is inderdaad niet nodig. Alleen maar het woordje vervangen en klaar.

Lekker blind van mij ook dat ik dat niet eerder zag trouwens.

Handig om te weten hoe je isset moet gebruiken en dat het een boolean returned.

QUERY_STRING = wat er achter het vraagteken staat in de url.

http://dummyurl.nl/?kans=loos&koekje=lekker

QUERY_STRING: kans=loos&koekje=lekker

Als je geen ? met de parameters erachter hebt staan dan wordt de QUERY_STRING überhaupt niet eens geset

Dus:

Code
    if(isset($_SERVER['QUERY_STRING']))
    $parts = explode('/', str_replace($_SERVER['REQUEST_QUERY'], '', $_SERVER['REQUEST_URI']));

of

Code
    $parts = explode('/', str_replace((isset($_SERVER['REQUEST_QUERY']) ? $_SERVER['REQUEST_QUERY'] : ''), '', $_SERVER['REQUEST_URI']));

zodat $parts wel gedefined wordt.

Simpel, zet safe mode uit in php.ini.

http://us2.php.net/manual/en/features.safe-mode.php

Zoals je leest is PHP zelf er ook geen fan meer van ;)

Als in PHP.ini al wel safe_mode = Off staat en je hebt nog steeds hetzelfde probleem. Log dan in op je directadmin als een admin en ga naar Extra Features -> PHP Safemode Configuration -> Selecteer jouw domeinnaam -> Druk op de knop "Disable safe mode"