Heb kvk en alle voorwaarden. Heb momenteel al 1 server draaien.
Nieuwe server komt een 2 core in en 2 gb ram. En max 100 klanten komen op de server. En zodra er meer dan 50 klanten zijn bereikt word de server nog weer extra uitgebreid.
Kan dat wel uit? Stel ik host een website bij jou die veel image conversion spul uitvoert dan zal het aantal websites dat je kunt hosten op een systeem drastisch verminderen. Een WP website met 1000 bezoekers is al zo intensief dat ie een hele CPU (1 core) zal benutten.
Ik bedoel dat je beter kunt gaan voor 12 euro per jaar. Dan heb je daar eventueel nog wat winst op en kun je je ook indekken mocht je ineens moeten uitbreiden.
Server kosten: 15? euro p/m, 180 op jaar basis.
Prijs excl btw: 4,13 euro op jaar basis
180 / 4,13 = 44 klanten nodig om breakeven te zijn met de server hosting alleen (ik weet niet je andere uitgaven enzovoort)
Je wilt op het begin zoveel mogelijk terug binnen te harken en als je daarvoor dan minder klanten nodig hebt is dat mooi meegenomen.
Prijs excl btw: 12 euro op jaar basis (14,52 incl)
180/12 = 15 klanten nodig
De kans dat je dan sneller je breakevenpunt haalt is dan groter, want het zal nooit ineens stormlopen bij je hosting. Met 12 euro excl. btw ben je nog steeds een van de goedkoopste hostings. Stel je hebt uiteindelijk 16 klanten in het eerste jaar dan heb je meteen 12 euro winst geboekt. En dit kun je in je bedrijfskas houden mocht je voor onverwachte kosten komen te staan (zij het het uitbreiden van je servers of het inhuren van personeel)