Posts by jopitan

Citaat van zwemmer

Moet je dan als Belg, die een site heeft op een belgische server, vragen aan de nederlandse bezoekers of ze dit willen?

Het lijkt me niet logisch dat grote bedrijven van bv Amerika, dat die gaan na gaan of er toevallig een bezoeker is van Nederland en het daarom vragen.

Weet niet in welke landen zo'n coockiewet al is, dus Amerika is gewoon een voorbeeld.
    Geld er in belgie ook al zo'n wet?

Ja. Websites die in Nederland gehost worden of websites die hun diensten willen leveren in Nederland moeten zich aan deze wet houden. Dus ja, een hopeloze wet.

Het is digitaal allemaal heel makkelijk een wet te bedenken, maar ze werken het nooit maar dan ook nooit goed uit en voeren deze wetten ook in zonder enige kennis van een computer.

Voor belgie: http://www.zoekmachine-marketi…weldra-ook-in-belgie.html

Cookies die bepalend zijn voor het functioneren van de websites zijn toegestaan. Dus de inlogcookies zijn toegestaan.
    Stel je hebt Google Analytics op je website draaien, dan moet je expliciet toestemming vragen van de gebruiker of hij de cookies wil toestaan of niet.

Ik ga me momenteel niet aan de nieuwe cookie wet houden en wacht wel tot ze contact überhaupt opnemen.

De volgende websites zijn tot nu toe de enige die de cookiewet (deels) naleven:
    - fok.nl
    - telegraaf.nl

De andere grote websites lappen de regels momenteel ook aan hun laars, waar ik het ook gewoon mee eens ben. (bijvoorbeeld google, facebook, tweakers enzovoort)

Citaat van eeyk

Ik had vroeger wel een script die door 80% van alle proxys kon kijken dus het echte ip kon achterhalen ik moet deze alleen wel even zoeken want hij staat in een oud project van mij.

Ronduit: Bullshit.

Als een persoon via een proxy zit zal zijn IP vervangen worden door de server waarmee deze persoon is geconnect. Hier via kun je niet het IP achterhalen dat erachter zit tenzij jij toegang hebt tot die proxy server en de logs uit kunt lezen.

Misschien dat je dacht dat het het echte IP was, maar schijn bedriegt. Probeer maar eens een tiental websites van http://www.proxy.org ga dan eerst even naar myip.nl en even kijken of de proxy wel werkt zoals het hoort (soms heb je van die kak proxy's er tussen zitten, die geen proxies zijn).

Veel mensen denken dat HTTP_X_FORWARDED_FOR, HTTP_X_FORWARDED, HTTP_FORWARDED_FOR en HTTP_VIA altijd het echte ip mee geeft. Dit is verre van waar. Deze headers vallen makkelijk te spoofen en worden bij de meeste proxy's niet eens mee gegeven.

Je kunt mogelijk alleen de meest slechtste proxies blokkeren, maar deze verdwijnen de laatste tijd als sneeuw voor de zon. Je zult om proxies te blokkeren alle IPs moeten blokkeren die proxies zijn naar jouw mening.

Bijvoorbeeld deze website: http://www.ip-adress.com/Proxy_Checker/
    Deze richt zich op Proxies maar kan nog niet eens het IP van HideMyAss zien als Proxy.

Paar dingen:
    - Je kunt proxies niet blokkeren via een script (tenzij het echt de meest slechte proxies zijn en als je de IPs handmatig invult)
    - Je kunt het IP achter een proxy niet ophalen. (tenzij, zoals eerder gezegd, de proxy ronduit kak is en dus het eigen IP mee stuurt in de headers of wanneer jij fysiek toegang hebt tot de proxy waar de gebruiker gebruik van maakt)

Scarface je code zou om de volgende redenen niet werken:
    - In je if statement impliceer dat de $_SERVER variabelen allemaal moeten ingevuld zijn en geset zijn terwijl dit vaak niet het geval is. (ook met proxies niet)
    - Je probeert een verbinding te leggen met poort 80. Stel nou dat die persoon een apache server op zijn PC heeft draaien en een poort 80 naar zijn pc heeft geforward dan returned dit true. (Ik heb dit zelf ook)
    - REMOTE PORT werkt niet aangezien een proxy voor het grootste deel nooit een obvious poort gebruikt, maar ook gewoon een andere poort pakt. (Bezoek deze link meerdere keren en kijk telkens naar je remote port: https://proxify.eu/p/011010A10…0636869636b656e2e636f6d2f )

- IP2location geeft ook data terug van proxies. (Neem bijvoorbeeld 93.174.93.145 -> één van de HideMyAss IP's)

Even voor de algemene orde:
    Proxies kun je niet tegengaan

Hoelang heb je de laptop al? Als ze je laptop opsturen ben je zelf verantwoordelijk voor de data die op de HDD staat. Dus als er iets belangrijks opstaat, altijd handig om even een kopie te hebben op een andere schijf.

Ik heb wel een sterk vermoeden dat gewoon je hardeschijf kapot is. Hangen en bluescreens duid hier namelijk wel op.

Wacht nog maar even af van wat Powermax zegt. Dan kun je daarna in principe andere stappen nemen.

Dat is alleen de family waar jij naar zit te kijken. Er zijn meerdere versies van Sketchbook Pro. Voor Ipad, Mobile, Mac, Windows.

Je kunt gewoon een trial aanvragen. Werkt op Windows en Mac.

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

In het filmpje wordt alleen gebruik gemaakt van een sketch tablet. Maar dit kan ook gewoon op de PC draaien (description video)

Ah zo, ik denk dat je dan SketchBook Pro van Autodesk bedoelt :)

Of één van de volgende:
    - ArtRage
    - Artweaver
    - Pixia
    - D-Pixed
    - Rendera
    - Smoothdraw
    - PhotoPlus
    - Gimp
    - Inkscape Illustrator

Speciaal voor jullie allemaal :) 3 simpele functies tot het maken van een binary IP en een Human readable IP.
    Dit zet een IPv4/6 om in een binary.

Maak hiervoor in de database wel een kolom aan waar het IP in komt met VARBINARY(16).

Let op: Je moet zelf nog kijken of er uberhaupt wat in staat anders zal er een in_addr error worden veroorzaakt. Kun je simpel oplossen door de empty functie te gebruiken.

Ik heb het geschreven, getest en werkend verklaard. (Zowel IPv4 en IPv6)

Als ik jou was zou ik even PowerMax downloaden en op een cd branden of op een usb stick plaatsen. Laat deze een full test doen over je harddisk. (Dit gebeurt vanaf de boot, dus niet vanuit windows zelf)

Deze zal kijken of je harddisk kapot is. Mocht deze 'failed' aangeven dan is het zeer aan te raden om een nieuwe harddisk te kopen. Je kan hem misschien nog een keer gebruiken, maar de kans dat dan je hele harddisk kapot is zonder waarschuwing en mogelijk ook nog meer componenten is aanwezig.

Daar is dus inderdaad placeholder voor. Helaas ondersteunt IE dit niet. Of je zult toch een script moeten maken die gewoon input fields langs gaat met een bepaalde class en deze leeg haalt zodra er focus op komt. En wanneer er een blur op komt terwijl er niks instaat hij deze content weer vult.

Met talensysteem wil je dan alle pagina's door translators laten vertalen of wil je juist dat de pagina per zin vertaald kan worden?

Ik kan wel eens kijken of ik ooit een plugin kan schrijven als ik tijd over heb ;)

Dat wordt veel popups wegklikken. Ik vind dat de overheid zich maar met andere dingen moet bezighouden dan met iets onschadelijks zoals dit. Het zou mij in principe een worst wezen dat ik gerelateerde reclame krijg te zien. Ik heb vaak genoeg hierdoor iets gekocht omdat het inderdaad interessant was.

Ik denk dat ik eerst die wet aan mijn laars ga lappen. Ik wacht wel tot ze in actie komen. Straks wordt het ook nog illegaal om wachtwoorden op te slaan in een database. (c)

Ik vind deze wet klinklare onzin, want stel je voor dat internet bedrijven geld verdienen! Dat moeten we niet hebben! (c)