Posts by Maaark

Hallo,

Hierbij bied ik €15 Wallie tegoed aan, 1x 10 euries en 1x 5 euries.

Ik heb het wallie tegoed over omdat een lid van een site mij het gegeven heeft om het in te ruilen voor credits. Kennelijk is wallie te moeilijk :P

Daarom ben ik nu op zoek naar iemand die er >= €10 voor wilt geven via overschrijving of paypal (maakt niet uit wat je kiest).

Het is voor de gene die als eerste 10 euro of meer bied.

Mark

Citaat van RiiCk

Niet veel boeiends te checken nee, ben bezig met eigen site tussendoor. Maar, ik besluit nu te gaan slapen. Word een beetje warrig.

Slaap lekker mensen

(zal me speling morgen even goed maken..xD)

Wat ben je dan nog aan het maken dat het op dit uur gemaakt moet worden?

Ipv dat kluisje een bankrekening waar alleen je ouders bij kunnen oid lijkt mij wat verstandiger dan al dat geld in je huis te laten liggen.

Klopt, er had ook kunnen staan kersticoon = 1-10
    Dat scheelt idd weer wat database dingetjes.
    Daarnaast denk ik het wel neter is maar niet echt veel performance verschil maakt? Aangezien de dingetjes steeds maar een cijfertje als waarde hebben.

Daarnaast, is dat je hele script?
    Je doet een bankpas check en dan niks meer..
    Er mist dus een heel stuk.

Bekend bij mij, maar net begon er iemand erover dat ik te negatief was, nu ben ik positief bezig, ik probeer het voor de beginners makkelijker te maken...

Daarom kwam ik met die suggestie.. Zodat de beginners het kunnen knippen plakken..

Ik weet zelf wel hoe het moet, zie mijn oplossing hierboven ergens..

Zo kan het ook inderdaad, maar het is misschien ook handig om de var $kerst een waarde mee te geven, zodat het er gewoon ingeplakt kan worden.

Je moet ctype_digit zo gebruiken:

PHP
    $getal = $_POST['jevar'];
    if(ctype_digit($getal)){
    echo 'Muwhaha cheaten kan niet echt meer';
    }
    else
    {
    die('Var heeft een kut getal');
    }

Edit: Jannick was mij voor met de juiste oplossing. Snel van hem :P

Ja klopt, maar wil ff duidelijk maken dat het veel luier kan.
    Ik ben gewoon voor efficientie, onderhoud aan je site is leuk, maar kost te veel tijd.

Daarnaast,

PHP
    $kerst = 0; //VERANDER INDIEN HET KERST IS :)

Erg slordug?
    Gooi er een date(); op, naar mijn weten valt kerst altijd op dezelfde dagen? Beetje luie scripter was daar wel op gekomen..

Edit:

Hier mijn oplossing ervoor:

PHP
    $kerst = 0;
    $kerstArray = array('25.12', '26.12'); //Geen idee wanneer kerst is dus kan fout zijn!
    $datum = date(d.m);
    if(in_array($datum)) {
    $kerst = 1;
    }

Niet getest, maar denk dat het wel werkt, anders ff error posten, dan fix ik m.