Posts by Radeon


    De php4 / php5 discussie is denk een beetje onzin aangezien het niet totaal voor php4 only gemaakt is.
    Het testen ga ik wél doen op php 5.3 anders is het een beetje onzin. Anders krijg je antwoorden als "ja maar kohana draait op php5.3" of "ja maarC CodeIgniter draait op php4" oid.


    Over de functies die php5 heeft gekregen voor het oop programmeren is idd beter, maar nog niet perfect php is ook geen taal die zich gericht heeft op object georienteerd. Zo kan je bijv. kijken naar Java dit is een taal die kwa object orientatie wel functioneert hoe het moet en php mist nog een aantal features. Deze komen dan wel weer in php6 maar die is er voorlopig nog niet.


    En als in de pm vermeld als we het gaan hebben over een php5 framework dan zou ik voor CakePhp gaan ;) Denk dat we de discussie beter kunnen veranderen in 'Beste framework' ipv. het beperken tot 2 aangezien er sowieso reacties komen met andere frameworks :)

    @ Killingdevil
    Dat eerste zal denk wel een manier van werken zijn en hoe je gewent bent om het te doen. En het gaat mij niet dat om het feit dat CodeIgnitor werkt op php4 ipv. vanaf php5 het is gewoon zo mooi dat de documentatie bij CodeIgnitor heel uitgebreid is en het forum door veel mensen bezocht word waardoor je met problemen daar terecht kan en er snel gereageerd word.


    Als we het gaan hebben over frameworks die werken vanaf php5 en php4 niet ondersteunt zou ik toch eerder gaan op CakePHP ipv Kohana.
    -----Was via pm-----


    Aanvullend denk ik persoonlijk dat het niet uitmaakt of het geschreven is voor php4 of php5 het gaat er om hoe het functioneert en of het snel is, CodeIgniter werkt hier perfect en draait snel.


    Maar, aangezien men dit leuk vind zal ik van de week Kohana en CodeIgniter naast elkaar leggen en het allebij testen door precies dezelfde acties te ondernemen ;)


    CodeIgniter is geschreven voor PHP4, en dus verouderd (PHP 6 is joh in aankomst).


    Tja, zo ondersteunt CodeIgniter nog wel de mensen die niet op php5 draaien. en JA die zijn er nog. Voorlopig is php6 er sowieso nog niet.
    Verder over je 2 probleempjes heeft CodeIgniter een heul mooi forum http://codeigniter.com/forums/ zoek dat daar maar uit. Want elk probleem dat je kan krijgen heeft iemand anders al gehad en er zal altijd een oplossing zijn of een alternatieve manier voor hetzelfde resultaat.


    Overigens, Dat jouw IDE CodeIgniter niet snapt is niet echt mijn probleem, het gaat er om dat jij zelf CodeIgniter snapt want jij bent degene die er mee zou programmeren dat doet een IDE niet.


    En tot laatst, ik post hier 1 bericht met een goede bedoeling, waar ik een paar dingen in zet vanuit mijn mening. Dan word dit afkraken genoemd terwijl dit niet zo bedoeld is. Dan kan je een soort van verwachten dat er een tevoorschijn komt stel huilies.


    Tot laatst, ik weet toevallig wel waar ik over praat in tegenstelling tot een kleine 95% van wat ik hier zie. En dan moet je denken dat ik hier al iets langer kom dan die 5 posts dan ik gemaakt heb onder deze naam :D

    Citaat van Killingdevil


    Verder: Zeker boven het gemiddelde niveau van CP Fold! Mijn complimenten.


    Nou dat is moeilijk, om boven het gemiddelde van cp te komen (xD)


    Edit.. nou oke, om de TS nog te helpen:


    Citaat van Fold


    Ik ben bereid vrijwel alle idee?n te realiseren voor een lage 5 euro per uur.
    Ik werk het liefst objectge?rienteerd, maar mocht dat niet van toepassing zijn, is dat geen probleem. Ik heb zelf weinig ervaring met frameworks, al dan een klein beetje van Kohana.
    Mijn leeftijd is 16 jaar.
    Ik ben eventueel bereid buitenshuis te werken in Groningen en omstreken, maar ik verricht mijn werkzaamheden bij voorkeur thuis uit.
    Indien een contract mogelijk is, graag!


    1: 5 Euro per uur, als je zo weinig vraagt krijg je meer werk dan je tijd hebt en word je van 3 kanten genaait.
    2: Beter kijk je naar CodeIgnitor ipv. Kohana
    3: Je mag zelf nog geen contracten maken/ondertekenen zonder handtekening van 1 van je ouders/voogd. Overigens is een contract in mijn ogen een beetje overbodig een overeenkomst van wat je gaat maken is genoeg.