Posts by AeroXbird

hmm, ik heb het geprobeerd maar geen success:
    hier mijn huidige code:

PHP
    $sql = mysql_query("SELECT *, UNIX_TIMESTAMP(`online`) AS `online` FROM `players`");
    $peep = mysql_fetch_object($sql);
    $yesterday = time()-600;
    if($peep->online >= $yesterday) {
    // User logged in within the last 24 hours
    echo "ONLINE";
    } else {
    // User has not logged in within the last 24 hours
    echo "OFFLINE";
    }

EDIT: het werkt ook niet als ik de AS `online` verwijder :/

Hallo criminalspoint, ik ben net bezig mijn online/offline indicatie systeem te herschrijven maar het zit niet echt mee:
    ik probeer namelijk dit:

PHP
    $sql = mysql_query("SELECT * FROM players");
    $peep = mysql_fetch_object($sql);
    $yesterday = time()-600;
    if($peep->online >= $yesterday) {
    // User logged in within the last 24 hours
    echo "ONLINE";
    } else {
    // User has not logged in within the last 24 hours
    echo "OFFLINE";
    }

maar als ik juist ingelogt ben zegt hij offline.
    ik hoop dat het op te lossen is.

mvg, AeroXbird :cheer:

ik heb het geprobeerd, maar ik krijg geen errors te zien, ik krijg gek genoeg wel een foutmelding (die van mij) als ik bijv mijn email of wachtwoord niet invul, maar geen bericht als ik me heb aangemeld

Hallo criminalspoint,
    ik heb een probleem met mijn register systeem.
    ik test al mijn codes altijd op firefox, maar nu ik net mijn registratie systeem op IE test werkt deze niet (live link: http://www.exfclan.nl?p=register )
    Register code:

Ik krijg geen errors bij de code, maar ook geen berichten dat er iets goed is gegaan

bij je geavanceerde instellingen (windows) kan je naar snelheid/duplex die staat dan op automatisch, probeer die naar 10 mbit full duplex te zetten

pm me maar als je wilt weten hoe je in geavanceerde instellingen komt, anders krijg je hier een hele tutorial :P

al geprobeert je duplex snelheid van 100 mbit naar 10 mbit te veranderen? heb zelf ook het probleem gehad met een server, bleek dat mijn router ertussen dus de 100 mbit lijn verstoorde, en moest ik gedwongen naar 10 mbit full duplex veranderen, je kan ook nog proberen het duplex te veranderen van full duplex naar half, dat werkt ook nog wel eens.

success ermee :)

Hallo criminalspoint, ik probeer met php een simpele array te maken om wat nummers in tekst te veranderen, maar de array werkt voor geen meter, ik ben nu al 1 uur bezig met veranderen, schelden etc
    Code:

ik krijg geen mysql errors of php errors, het "werkt" gewoon :S

ik ga het proberen, en ik heb mezelf al een paar keer goed op mn kop geslagen nu :P

EDIT: Het werkt, darsstar je bent top :)

:slotje: graag, was er toch zelf achter gekomen

bijna is niet helemaal, boven de query staat namelijk:

PHP
    $slogan = mysql_real_escape_string($slogan);
    			$slogan = stripslashes($slogan);

Hallo criminalspoint,
    waarneer ik deze query probeer uit te voeren:

PHP
    return mysql_query("UPDATE `settings` SET sitetitle = '".mysql_real_escape_string($title)."', slogan = '$slogan', copyright = '".mysql_real_escape_string($copyright)."', progress = '".mysql_real_escape_string($progress)."', version ='".mysql_real_escape_string($version)."' WHERE id = '".mysql_real_escape_string($settid)."'") or die(mysql_error());

in PHP krijg ik steeds deze error:

PHP
    You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'n Freeroaming', copyright = 'Copyright © 2007-2010 EXF Clan', progress = '10', ' at line 1

nou begrijp ik zelf niet waarom ik deze error krijg, er is in mijn oogpunt niks mis mee, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee

hallo criminalspoint,
    ik heb een probleem met mijn page systeem:

als ik namelijk de link : ?p=admin-news?add wil doen (ook met ?p=admin-news?e=add), redirect hij mij naar de nieuws pagina (betekend dat hij niet gevonden kon worden)
    ik ben al een tijdje bezig met het proberen op te lossen.

alvast bedankt!

Dankjewel , helaas werkt het niet, ik krijg de an error occured, please try again.
    dit is mijn huidige code:

ik ben er ook 1000% van zeker dat de informatie die nodig is ook echt er is, ik heb dit namelijk geoutput en het kwam gewoon te staan zoals ik ervoor heb getikt.

ik hoop dat er een oplossing is.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.01.10 22:33:34:
    sorry, door een stomme fout van mij had ik ipv VALUES in de query SET moeten neerzetten, het werkt nu prima heel erg bedankt!
    :slotje: graag :)

hallo criminalspoint,
    ik ben de laatste tijd bezig met een php cms gewoon een beetje om meer te leren.
    nu wil ik mijn nieuws bewerken dmv een functie
    maar nu krijg ik bij de query die de post moet selecteren een resource ID #9 error (of teminste dat denk ik)
    ik kwam hierachter toen ik die query in een echo deed.

hier is mijn functie:

PHP
    function editNewsItem($newsID) {
     $selectSQL = mysql_query("SELECT * FROM `content` WHERE id = '$newsID' ") or die(mysql_error());
      echo $selectSQL; // tijdelijke debug output.
     if($selectSQL) {
      return mysql_query("UPDATE `content` VALUES title = '$title', storytext = '$story', image = '$image' WHERE id = '".mysql_real_escape_string($newsID)."'");
       echo $newsID; // tijdelijke debug output
     }
      return false;
    }

ik hoop dat dit snel opgelost kan worden omdat het een groot probleem vormt.