Posts by thjeu

Wat wil je kunnen met photoshop? Wil je webdesigns gaan maken? Wil je foto's bewerken?

Photoshop is een zeer geavanceerd programma, met tal van mogelijkheden. Misschien is het daarom handig om te kijken wat je wilt doen met photoshop. Als je dit eenmaal weet, kun je jezelf gaan verdiepen in dat onderwerp en gooi je jezelf niet zo maar in het diepe!

hicham, Nintendo zal hier zeker moeilijk over gaan doen. Aangezien het gewoon pure copyright schending is. Dit is ook logisch, want als ze er één niet aanpakken zullen er vele volgen. Dan zul je dus een sneeuwbal effect krijgen en zal het niet 1 website zijn die 500 euro per 2 maanden verdient maar tientallen, honderdtallen oid. Nja, reken maar uit; een honderdtal x 250 p/maand is toch een redelijk bedrag ;).

Het design ziet er leuk uit, maar toch mis ik wat. Een paar punten die mij opvallen:

- Ik vind de kleur van het content vak er niet bij passen, geel / groen is niet echt een mooie kleurencombinatie (Komt snel amateuristisch over)
    - De hoogte van het inlog vak in vergelijking tot de content sluit net niet op elkaar aan. Nu is het zo dat als de content veel langer is, dit geen probleem is. Maar nu lijkt het net alsof dit slecht is afgewerkt.
    - De advertentie staat nogal rommelig in beeld. Hij is wel gecentreerd met de content, maar totaal niet met de lay-out. Hierdoor krijg je een rare symmetrie.
    - Je hebt in je header een wit vak met wat tekst erin. Nu heb je overal in je lay-out wat leuke effecten gebruikt, maar hier niet. Heb je daar bewust voor gekozen? Ik denk namelijk dat wanneer je dezelfde effecten hierop toepast het zeker een aanvulling zal zijn.
    - Verder gebruik je veel groen. Nu is dat opzich niet verkeerd, maar groen is een hele moeilijke kleur als je deze veel gebruikt. Misschien kun je een wat makkelijkere kleur gebruiken in plaats van het groen. Denk daarbij aan het less is more principe.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Let op: Dit zijn slechts feedback opmerkingen, vat ze dus niet negatief op! Keep up the good work! :thumbup:

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een groot project. Namelijk een browser game. Nu zullen je waarschijnlijk denken, ach daar komt de zoveelste weer aan, maar dit wordt een spel met een uniek concept.

Ik wil nog niet te veel kwijt over het spel zelf, maar ben al wel op zoek naar een goede en passende naam. Dit is namelijk nodig voor het ontwerpen van het logo.

De hoofdzaken van het spel:

- Het zal een soort van combinatie worden van game of thrones / world of warcraft / guild wars
    - Er zit een singleplayer in verwerkt
    - Er zit een multiplayer in verwerkt
    - Het genre is fantasy

Namen die mij zeer aanspreken zijn: Guild wars, Legends etc.

Een kleine sneakpeak van hoe het eruit zal gaan zien is te vinden op: http://demo.twistedmonkey.nl/game/ingame.png (Let op: Dit zal niet de uiteindelijke lay-out worden, maar is een opzet van de indeling en om een indruk te krijgen van de graphics die gebruikt zullen gaan worden. Zo is het menu bijvoorbeeld momenteel nog gekopieerd van world of warcraft.

Beloning:
    Mocht je een naam verzinnen die ik wil gaan gebruiken, mag je de lay-out, die te vinden is op: http://demo.twistedmonkey.nl/boomboomtik/, hebben!

Bedankt voor de nominaties! Ik zal straks zelf even mijn nominaties plaatsen, eerst maar eens genieten van de oliebollen!

EDIT:

Gezelligste lid;
    - J.Rijdes
    Jeffrey is naar mijn mening het gezelligste lid. Op skype is hij altijd nieuwsgierig naar mijn projecten alsook op het forum.

Meest leergierige lid;
    - ditismenno
    Van Menno (Ik neem aan dat dat je voornaam is ;) ) zie ik veel topics verschijnen over vragen. Absoluut leergierig dus! Al mag je soms naar mijn mening iets meer op je spelling letten :rolleyes:

Best adviserende lid;
    - Tim
    Ik heb van Tim veel opgestoken en ook leuke discussies gehad dit jaar. Ook vanwege je taal gebruik, zowel Engels als Nederlandstalig, vind ik deze titel het beste bij jou passen!

Beste programmeur;
    - Stefan.J
    Stefan is naar mijn mening de man van het programmeren, vragen over PHP(OOP), JAVA, of welke programmeertaal dan maar ook. Hij heeft er altijd wel een antwoord voor!

Beste designer;
    - Cas
    Van Cas heb ik dit jaar nog niet veel gezien. Maar door zijn opmerkingen op het forum, alsook zijn nieuwe website zegt mijn gevoel dat dit een grote jongen gaat worden binnen de design wereld.

Beste webmaster/ondernemer;
    - WMDiensten
    WMDiensten zie ik als het lid met de grootste vooruitgang met zijn onderneming.

Beste crewlid;
    - Tim
    Met de andere crew leden heb ik dit jaar niet veel gesproken en is mijn keuze hierdoor vrij simpel geworden! :)

Ik vind het content gedeelte er zeer strak uit zien! Ik vind alleen de header een stuk minder. Deze komt nogal amateuristisch over.

Dit komt naar mijn mening vooral omdat de vele blurs het wat onduidelijk maken. Ook het onderscheid tussen het menu en de header vind ik een beetje rommelig.

Inderdaad zoals rick al aangeeft, PDO. Hier hoef je je namelijk al een stuk minder druk te maken over sql injections etc. aangezien dit standaard in PDO zit. Dus wanneer je denk dat het echt nodig is om jezelf te leren hoe iets goed te beveiligen, zal ik je zeker aanraden om te kijken naar PDO.

Het is natuurlijk altijd nodig om het goed te beveiligen, maar ik zelf acht een goede basiskennis in PHP belangrijker. Naarmate je basiskennis goed is, zul je PDO ook een stuk makkelijker begrijpen.

Ten eerste is het natuurlijk nooit echt slim om ergens geld in te investeren, zonder dat je ervan bewust bent hoe je dit gaat terugverdienen en eventueel winst te maken. Oftewel, zonder bedrijfsplan.

Dus voor in de toekomst een leer, schrijf eerst uit hoe je het wilt gaat doen en wat je verwachtingen daar mee zijn.

Verder, is de hosting branche al vrij uitgemolken en wordt concurreren tegen de grote jongens lastig. Daarom zul je eerst een strategie moeten gaan bedenken waarmee jij denkt te kunnen concurreren. Denk daarbij aan prijzen, service etc.

Mocht je dat hebben, kun je andere fora afgaan om te kijken of het adverteren op die fora interessant is. Denk daarbij aan bijvoorbeeld ictscripters zelf of sitedeals bv.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

PS: Een leuk iets zou bijvoorbeeld kunnen zijn: Bestel 1 jaar hosting en krijg een wordpress thema van themeforest.net naar keuze. Je zult dan dus eerst moeten investeren, maar mochten klanten tevreden zijn en je houdt ze langer zul je er op den duur winst mee maken. Het is slechts een idee, maar je zult je eerst heel goed moeten profileren om een vaste klantengroep te vinden.

Citaat

FACEBOOK:
    We doen ons best gebruikers regelmatig te factureren. We behouden ons echter het recht voor gebruikers om de paar dagen, maar ook elke dag te factureren. Klik onder aan het tabblad Advertentiecampagnes op Rekeningoverzicht om je factuurgegevens te bekijken. Als je je factuur voor elke maand wilt bekijken, selecteer je de gewenste maand in het vervolgkeuzemenu 'Maand' boven aan de pagina.

Als adverteerder betaal je alleen voor de ontvangen klikken of gerealiseerde weergaven. Als nog niemand op je advertentie heeft geklikt of deze heeft bekeken, worden er geen kosten voor je account in rekening gebracht.

Super jongens, de laatste tip van je stefan... Dat ik daar zelf niet op kwam :huh:! Maar in ieder geval hartstikke bedankt jongens!

Hier mijn volledig werkende code, mocht iemand er nog belang bij hebben:

PS: Als ik de class verander in CamelCase, dus naar OpdrachtE, geeft hij de volgende error:
    The public type OpdrachtE must be defined in its own file.

EDIT: Maar dat komt natuurlijk omdat ik hem opdrachtE heb genoemd, ik zal in het vervolg rekening houden met CamelCase :)