Posts by thjeu

Ik denk dat text-based games sowieso al verouderen. Hoeveel gratis free to play spellen zijn er tegenwoordig wel niet, die je gewoon op je pc kan spelen? Verder wordt er natuurlijk ook heel wat gegamed op de consoles.

Hallo allemaal,

Omdat ik de laatste tijd mijn handen vol heb, ben ik op zoek naar extra hulp. Ik ben dus op zoek naar mensen die zo nu en dan tijd vrij hebben om wat klussen te doen.

Waar ben ik naar op zoek?

-Een jQuery programmeur
    -Een PHP programmeur
    -Iemand die kan slicen (liefst ook responsive)

Graag hoor ik je van welke tarieven je hanteert en hoe lang je gemiddeld ergens mee bezig bent. Btw nummer is niet verplicht.

Een goede klantenservice is naar mijn mening voornamelijk ervaring. Je zult namelijk op elke vraag voorbereid (moeten/kunnen) zijn.

Misschien dat je van te voren een vragenlijst voor je zelf kunt opstellen? Bedenk veel voorkomende vragen, zodat je hier sowieso op voorbereid bent. Verder is het natuurlijk handig om een log-boek te maken. Bij elke vraag die je krijgt, schrijf je deze op. Wanneer je dan namelijk weer dezelfde vraag krijgt, kun je deze met behulp van je log-boek beantwoorden. Via deze manier werk ik zelf ook. Al zijn er vaak vragen die ik simpel en snel kan beantwoorden, maar het is altijd handig om de juiste oplossing bij de hand te hebben.

Naar mijn mening maak je hiermee grote sprongen richting advies snelheid en duidelijkheid.

Denk ook aan psychologische dingen die zeer veel helpen hierbij:

- Je kunt richting je klanten geen off-day hebben. Al is de klant nog zo vervelend, het blijft een klant. Probeer daarom altijd zo zorgvuldig mogelijk om te gaan met klanten.
    - Zorg ervoor dat je klant waardering krijgt (Dat heeft u goed gezien, bedankt voor uw vraag etc.)
    - Speel in op het niveau van de klant. Gebruik geen moeilijke termen, wanneer je ziet dat je klant hier geen kennis van heeft.
    - Het kan voorkomen dat de klant een probleem aangeeft, wat niet het werkelijke probleem is. Dit kan komen door gebrek aan kennis over het probleem etc. Doorvragen is daarom héél belangrijk! Jij bent de expert en het advies wat jij geeft moet altijd helpen! Wanneer je een advies geeft waarmee het daadwerkelijke probleem niet wordt opgelost, kan dit ten koste gaan van je klant(en).

Dit zijn een paar punten die simpel lijken, maar om een goede klantenservice te geven is behoorlijk wat kennis nodig. Voor het laatste punt raad ik je het boek 'Strategies for Creative Problem Solving' aan. Met dit boek zul je problemen beter kunnen inschatten en daarmee klanten meer kunnen helpen!

Link voor het boek:
    http://www.amazon.com/Strategi…ing-Edition/dp/013309166X

Edit:
    Inmiddels dit bericht vaak genoeg aangepast, maar nog een kleine tip:

Schrijf voor jezelf punten op die jij belangrijk vindt bij een klantenservice. Wanneer je een klant helpt, kun je deze punten naast je neerleggen. Hierdoor vergeet je in ieder geval deze punten niet! In het begin is dit vooral handig, maar naarmate je meer ervaring zult krijgen zal dit er automatisch ingepropt zitten.

Voor het maken van apps is echt veel kennis van java nodig. Ik studeer hier namelijk zelf voor...

Wat misschien leuk is om mee te beginnen: appinventor.

Met appinventor kun je apps maken, zonder dat je daar veel kennis voor nodig hebr. Met enig knutselwerk heb ik zelfs een tinder namaak app gemaakt (wel in combinatie met php en json).

Mocht je java echt gaan willen leren, raad ik je het boek: JAVA big late objects aan. Deze gebruik ik momenteel ook voor mijn studie. Let er wel op, dat ik zo'n 15 uur per week bezig ben met dit boek en nog maar bij hoofdstuk 13 ben. (Vanaf augustus). Java leer je dus niet zo even im 2 weken...

Nog even een kleine aanvulling, wat M. Jorritsma eigenlijk al heeft verteld..

Het belangrijkste is dat de website uiteindelijk effectief moet zijn. Dit houdt dus in dat het soms even verder kijken is dan wat de klant wil. Zoals M. Jorritsma al aangaf, zijn punt 2 en punt 3 dus eigenlijk het belangrijkste van het gesprek. Wanneer je dit goed uitvraagt, kom je er snel achter wat de klant voor ogen heeft. Hier moet je vervolgens op inspelen.

Het design is daarmee heel karakteriserend. Wil de persoon namelijk een website waar verkocht mee moet worden? Moet de website enkel informatief zijn? Hoe belangrijk is de huidige huisstijl? Moet dit hier ook in verwerkt worden?

Slechts wat kleine vragen, waar ik zelf altijd veel mee opschiet.

Wat L.Groot inderdaad zegt, nooit geschoten is altijd mis!

Zet dit eens bovenaan je script:

PHP
    <?php ini_set('upload_max_filesize', '200M'); ?>

Ik heb van jullie beiden het even geprobeerd. Vooralsnog kwam ik er niet uit met jouw query Michael. Met jouw query kwamen er ook rijen tevoorschijn waarbij de formule niet telde.

Pseudocode:

PHP
    SELECT *
    WHERE Rij 1 = $user_id
    AND Rij 2 = $user_id

Dus, wanneer user 1 user 2 heeft geliked en wanneer user 2 user 1 heeft geliked, moet hier een resultaat voor komen.

De code van Patrick, werkte met mijn invulling echter wel! Deze heb ik nu ook gebruikt! Bedankt :)

PS: Het zou maar zo kunnen dat jouw code wel werkt Michael, maar ik heb er gewoon niet genoeg verstand van.

Ah, mijn SQL / PHP kennis reikt helaas niet zo ver... Ik dacht namelijk dat jouw query iets totaal anders deed...

Ik weet dat mijn oplossing atm niet de beste is, maar het is voor Appinventor. Aangezien de PHP code niet zal worden beoordeeld, maakt het niet zo veel uit hoe de PHP in elkaar zit. Wel bedankt voor het meedenken michael! :)

Edit: Zie nu dat ik bovenstaand niet in de start post heb gezet, nja bij deze dan... Het is voor school :)

Stefan en Quitta, jullie maken mijn dag geweldig! Hij werkt eindelijk.

Complete code:

Michael, dat is niet helemaal wat ik bedoel. Met dank aan quitta heb ik wat gemaakt:

link pastebin:
    http://pastebin.com/8fncBQGP

Maar dit geeft mij de volgende output:

PHP
    {"match_3":"henk"}{"match_3":"ilse"}{"match_3":"lisa"}

wat ik wil hebben is:

PHP
    {"match_0":"henk"}{"match_1":"ilse"}{"match_2":"lisa"}

Hallo allemaal,

Ik loop momenteel vast met een query die ik in een array wil hebben. Ik heb namelijk de volgende code:

PHP
    $query = mysql_query("SELECT distinct id FROM users WHERE id in ( select `id_user_2` as id from user_likes where(`id_user_1` = '$user_id') )");

Dit staat in een user_likes tabel. Dit is een tabel waarbij users elkaar kunnen liken, zodra beide users elkaar hebben geliked, moet er een match komen (Tinder idee). Deze tabel ziet er zo uit :

user_id_1 user_id_2
    1 2
    1 3
    2 1
    etc.

Nu laat ik deze waardes op de volgende manier verschijnen :

Overzichtelijke code op: http://pastebin.com/Z09pjiW0

Echter, wil ik het op de volgende manier hebben:

In de while wil ik een array maken, waarin deze waardes komen te staan. Dus iets als:

PHP
    array(match_user_1 => $result_1, match_user_2 => restult_2)

Met andere woorden, deze array moet dynamisch zijn. Hij moet zich namelijk aanpassen aan het aantal matches dat er is. Nu heb ik alleen geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Iemand die mij hiermee kan helpen? :D

PS: Let niet op de veiligheid en ouderdom van de queries, het gaat me alleen even om het idee en dat het werkt.

Volgens mij is het zo dat je van oud naar nieuw moet installeren. Dus eerst 4 verwijderen. Dan 3.5 installeren en vervolgens 4. Misschien dat dit helpt.

Ah oke, ik heb ook een soortgelijke error gehad met windows 7. Maar dit kwam doordat er al een versie opstond, maar niet goed geïnstalleerd was. Misschien dat je daar naar kunt kijken?