Posts by Jasper

Hej leden van CP!
    hier ben ik dan weer
    deze keer laat ik jullie zien hoe simpel het is om een simpel login systeem te maken!

naam: LoginSysteem
    Moeilijkheid: 1/5
    benodigdheden: Visual Basic (6,2008,2010)

het filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=2e-MJ7atYXE

als de code niet is te lezen:

PHP
    if textbox1.text = "Jasper" and textbox2.text = "test" then
    msgbox("Welkom Jasper!" ,, "Welkom")
    form2.show()
    me.hide()
    else
    msgbox("verkeerde inloggegevens! check je gegevens nog eens!")

vergeet ook geen 2e windows form toe te voegen anders krijg je een error!

bedankt voor het kijken! als het niet lukt kunnen jullie altijd contact met me opnemen!

Met Vriendelijke Groeten,
    Jasper Vergers

Hej leden van CP,
    zal ik maar met de aftrap beginnen van dit nieuwe forum? :P

de eerste tutorial!

naam: Hello World
    Moeilijkheid: 0,5/5
    Gemaakt door: Jasper Vergers

Stap 1: start een nieuw Project (New Project)

Stap 2: ga naar je toolbox en sleep een "button" in je form.

Stap 3: hernoem je button naar de naam die je wilt (staat rechtsonderin een kolom "text Button1" verander "button1" naar de naam die je wilt.

Stap 4: Dubbelklik op je button , nu verschijnt er een code als het goed is.

Stap 5: zet de volgende code daar neer: (NIKS VERWIJDEREN!!)

PHP
    msgbox("Hello World" ,, "Hello")

ik zal de code even uitleggen.

msgbox : zorgt ervoor dat er een Message box verschijnt (bijvoorbeeld een error scherm in windows)

"Hello World" : laat de tekst "Hello World" in de message box zien.

,, : "scheid de tekst uit de messagebox af van de titel van de message box.

"Hello" : de naam van de Message Box

(): standaard nodig bij Message Box

Stap 6: klik op Start Debugging (groene Play knop boven in je toolbar)

let op: volgende tutorials zullen niet zoals deze gaan. volgende tutorials zullen worden gemaakt door middel van filmpjes wat het duidelijker maakt! alleen mijn camcorder wou niet meewerken xD.

MVG,
    Jasper Vergers

PS: problemen? laat het me weten!

Citaat van automaticmedia

Zo, ik sta er wel voor open, wil namelijk ook binnenkort gaan beginnen met C# of visual basic of C++

Robin

ik wil wel wat simpele VB tuts maken :P

Rating: 9/10
    Pluspunten: simpel maar mooi
    Minpunten: -
    Tips: -
    Kleurgebruik: goed ;)
    Gevoel: je word er rustig van xD ziet er niet druk uit waardoor bezoekers langer op je site blijven rondhangen ;)

het valt me op dat mensen dit juist geweldig vinden hier :P ik vind het zelf ook wel geniaal, liet het net aan een vriend zien die zich nergens mee bemoeit met scripten etc. en die denkt echt.. ja dus?? leuk voor hem. dus scripter zijn is eigenlijk een apart cultuur xD wij vinden dit geweldig waarvan anderen het gewoon "normaal" vinden.

Citaat van automaticmedia

ff over kansloze mensen gesproken. Rick komt niet met bewijzen iets wat hij zelf heeft gescript. ik neem een regel uit het script van jullie, duw dat op google in en ik vind al meteen gedeeltes (op enkele stukjes na):

PHP
    $dbres				= mysql_query("SELECT *,UNIX_TIMESTAMP(`signup`) AS `signup`,UNIX_TIMESTAMP(`online`) AS `online` FROM `[users]` WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");

Is zelfs uit de banditi source: http://www.phphulp.nl/forum/sh…at=1&id=68288&lasttopic=1

kan ook toeval zijn, er zijn zoveel scripts die er bijna hetzelde uitzien dus de kans dat 1 regels script hetzelfde is is groot...

Hej leden van CP,
    zoals de titel het al zegt had ik misschien het idee om een speciale Visual Basic afdeling te maken.

waarom visual basic?
    het is simpel om mee te beginnen en leuk, ook zal CP hiermee heel wat leden bij krijgen omdat er geen nederlands Visual Basic forum/community is.

meer heb ik eigenlijk niet te zeggen :P

graag normale reacties plaatsen!
    en als je je mening geeft zeg dan ook waarom
    en niet: dat is dom, saai , stom idee e.d

MVG,
    Jasper Vergers

naja vind de site er niet spectaculair uitzien... maarja, als je 350.000 leden + hebt is dat toch wel lekker :P

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 10.12.09 18:34:30:
    ook wel nice, kijk net 297 spelers online..

oke bedankt voor alle reacties! hier heb ik veel aan. heb net met mijn ouders besproken dat ze al mijn geld hebben en ik elke maand 50 euro mag besteden, dan houd ik nog 90 euro over. overigens hoef ik het niet persee uit te geven :P dus kan ik soms nog een game kopen, en die 90 euro gaat naar een spaarrekening. dus nog even op de ING wachten en het is voor elkaar :P