Posts by Fold

Hallo allemaal,

Vanaf vandaag is mijn personal web development blog online.
    Zouden jullie hier even naar willen kijken en bekritiseren / ideeën posten?
    Ik wil geen reacties over de layout! Alleen over de inhoud.

Klik hier

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,
    Richard.

Voordat ik me hierin ga verwikkelen, wat voor project is het? Is het überhaupt nodig het geheim te houden? Verder werk ik het liefst op freelance basis met een vast urencontract. Als het toch om 50/50 gaat, wil ik eerst bewijzen zien en weten wat er precies gaat gebeuren.

Stapsgewijs:

1. Ruim een jaar geleden de Gamoking website van iemand onderhouden. Daarna heb ik deze zelf gedownload en een website genaamd streetgangz aangemaakt.

2. Hier ben ik updates voor gaan maken. Eerst een simpel geluksrad, maar later zocht ik naar grotere uitdagingen.

3. Inmiddels was ik goed (genoeg) om zelf een source te proberen te scripten, met veel kopiëren is het me gelukt: De banditi clone was af.

4. Ik heb het script vrijgegeven en heb veel kritiek gekregen op de scripting, waar ik nu van profiteer.

5. Later ben ik met een ander lid hier, 'Jellev2', een criminals gestart genaamd Criminolz. De eerste versie stelde niet veel voor, maar de tweede versie zag er niettemin al een stuk netter uit. Hoewel hij natuurlijk niet super goed was.

6. De tweede versie bleek een regelrechte fail te zijn, dus ben ik begonnen met Criminolz v3 (het systeem dat nu te downloaden is). Die leek er meer op. Ook is deze source zeer slecht gescript.

7. In de tussentijd van Criminolz v3 heb ik veel geleerd. Ik ben me gaan verdiepen in objectgeörienteerd programmeren (nu nog niet doen!) en ik ben nog steeds hard aan het leren. Mijn doel is nu het leren van de magic methods.

Nu ben ik met Darsstar, W0utR en de voormalige Diester bezig een webmasterscommunity te maken. Daar hoop ik ook veel van te leren.

Zo zou je het kunnen interpreteren. Je zou er ook van kunnen maken dat je een webservertje opzet en voor jezelf gaat programmeren.

Puddinghoofd,
    Aangezien PHP een hele simpele programmeertaal is, denk ik dat je het zonder cursus makkelijk kunt redden. Zonder opscheppen ofzo, maar ik ben zelf ruim een jaar geleden begonnen zelf te leren wat PHP is, en ik zou nu nog maar een klein sprongetje hoeven maken om richting professioneel programmeur (Zoals Darsstar) te gaan. Een vriend van me volgt 3 jaar lang dezelfde taal met 'leraar', maar die beheerst alleen de basis nog maar.

Dat zou dus betekenen dat het beter zou zijn zelf met PHP te experimenteren dan je aan te melden voor een cursus.
    Aanraders zijn standaard criminals sources. Ga daar eens uit leren. Gebruik wel een op hoger niveau. De Banditi clone zou ik daarvoor afraden.

Succes.

Edit: Dat script van je is helemaal niet slecht. Gewoon stampen en functies leren in het begin. Denk later aan de opmaak!

Hallo allemaal,

Het lijkt voor sommige mensen erg moeilijk te zijn zonder beledigingen een gezellig forumspelletje te spelen hier. We proberen het nog een keer.

Voor de nieuwkomers:
    Het is de bedoeling een goed lopend verhaal te maken van de reacties die anderen maken. Het onderdeel van het verhaal mag niet meer dan 3 woorden bevatten. (Een onderdeel met meer of minder woorden mag worden genegeerd).

Als dit topic nu nog weer het middelpunt van beledigingen wordt, kun je rekenen op een flinke, bitterzoete ban. Zodra we persoonlijk blijken te moeten worden, is het een kwestie van je voorganger negeren.

Veel plezier!

Het begin van het verhaal luidt:
    Er was eens...

Ik ben begonnen met PHP editor 2.22, een standaard bugged php editor. Die heeft ook een browser, die ik zelf nooit gebruikte. Ik gebruik vaak hele simpele programmaatjes ^^

Hallo allemaal,

Recentelijk zijn er hier veel dingen gebeurd, die onder andere door mij veroorzaakt zijn. Ik probeer nu geen ellenlang verhaal te bouwen, maar ik zal het zo kort mogelijk houden.
    Om meteen met de deur in huis te vallen, zal ik de inleiding dit keer overslaan.

Ten eerste mijn excuses voor mijn onfatsoenlijk en uitermate kinderachtige gedrag hier toen ik nog lid was op ID nr 47. Ik maakte van een mug een olifant, laat ik me daar nog stil over houden. Het was gewoon super overdreven.

Verder had CP een aantal dagen geleden last van een spammer, en ja, dat was ik. Ik heb nu eenmaal de slechte eigenschap een bug tot aan het uiterste te misbruiken en ook dat is een aandachtspuntje, vooral als ik een onenigheid heb met iemand.

Later die dag kreeg deze website last van een Ddos attack, maar daar was ik niet bij betrokken! (Velen verdenken mij hier wel van. Laat me nogmaals herhalen dat ik totaal niet kan hacken!) Waarschijnlijk waren het een paar meelopers hier. Ik weet er verder ook niet veel vanaf.

Ik heb CP gevolgd, en gemerkt dat sommige mensen hier de Edge-acties leuk schijnen te vinden en het na gaan doen. Weerhoud je alsjeblieft van dat gedrag! Spammen is nergens voor nodig!

De kern van het verhaal is dus dat ik vooral aan K.Rens en Dein, maar ook aan de rest van de leden mijn excuses aanbied.

Als dit topic gelezen is door in elk geval K.Rens, kan hij gewoon gesloten worden. Ja, misschien is het ook niet zo'n slim idee hier een topic over aan te maken, maar ik heb hier mijn eigen redenen voor.

Ook heb ik een aantal dagen geleden het recht van CP afgenomen scripts van Criminolz te mogen publiceren, maar dit is bij deze ook gewoon ingetrokken en gaat geen gevolgen hebben verder.

Ik hoop dat er begrip is voor deze actie.

Groetjes,
    Richard.