Posts by Bever

RDMNL2010

Dat had ik ook al gedaan. Maar ik moet ook het deel hebben waar ik controleer of er een image in de text staat, en daarna of de image te groot is. Is hij te groot dan moet hij verkleind worden.

Oke, en hoe zou ik dat dan kunnen doen met javascript? met welke functie? Ik zal even google maar ben niet bepaalt goed met javascript ;).

EDIT:

Heb even gegoogled maar niets gevonden.

Hee, ik heb een vraagje. Ik heb een filter class waar ik mijn berichten door laat filteren. Alleen nu wil ik op de een of andere manier controleren of een plaatje een bepaalde breedte heeft, en daarna als de breedte te breed is de breedte veranderen.

Nu is de vraag hoe kan ik kijken hoe breed een image is?

Hoeft niet met gd je kan ook gewoon een achtergrond pakken en daar een andere plaatje overheen laten schuiven door een waarde in de database die je uitdrukt als px in je script.

@Killingdevil

Ik had het ook gelezen over het procedureel en object georiënteerd. Heb natuurlijk voor object georiënteerd gekozen gewoon omdat het makkelijker werkt, en omdat je er meer mee kan.

Ik was ook niet van plan van database te switchen dus ik denk dat ik de goede keuze gemaakt heb.

MrMees

Heb de belangrijkst scripts aangepast naar MySQLi en online gezet. Nu werkt het super ;). Dus het werkt hoe ik het daar neer zet.

Hee, ik ben al ongeveer dag bezig met het uitzoeken wat ik wil gaan gebruiken inplaats van MySQL. Ik heb vooral gekeken naar PDO en MySQLi. Ik heb van allebij een tutorial gevolgd en ik vind MySQLi toch veel fijner werken dan PDO. Alleen nu zit ik met een paar vragen die ik nog niet beantwoord heb.

Vraag 1:

Doe ik dit zo goed?

PHP
    $loterij = $sql->query("SELECT lotenverkoop FROM loterij")->fetch_assoc();

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het zo kon heb al uurtje gezocht en kon het niet terug vinden.

Vraag 2:

Als ik vroeger dit zou doen:

PHP
    $aantal = mysql_num_rows(mysql_query($query));

echo $aantal;

Dan moet dat nu toch zo:

PHP
    $aantal = $sql->query($query);

echo $aantal->num_rows;

Alvast bedankt:cheer:

Oke. Bedankt hoop dat er nog meer mensen hun mening willen geven ;).

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 27.12.10 19:46:36:
    Ik heb gekozen voor MySQLi gewoon omdat ik denk dat het fijner werk. Ik hoop dat er toch nog mensen zijn die hier hun mening willen geven.

@stan

Ik was daar al mee bezig ben nu een tutorial van PDO aan het bekijken en wil hierna die van MySQLi bekijken. Maar ik heb nog een vraag.

Als ik voor MySQLi zou gaan dan moet ik dus ook een MySQLi database hebben? Of kan ik dan gewoon PhpMyAdmin blijven gebruiken? Of hoe zit dat presies in elkaar?

@stan

Maar die methode bestaat nu ook al. En MySQL bestaat nogsteeds. Maar wat kan ik het beste gebruiken? inplaats van MySQL.

Hee, ik was beetje aan het google en wat tutorials aan het bekijken toen ik een tutorial over SQL tegen kwam. Het leuk me wel leuk even door heen te kijken (was eigenlijk bezig met de basis van OOP). Toen las ik daar dat mysql_* in PHP6 verdwijnt.

Nu zou ik hier graag meer over willen weten. En ik zou ook graag willen weten wat jullie aanraden om te gebruiken inplaats van mysql_*.

Bijv.
    PDO
    MySQLi
    Iets anders

En ik wil ook de reden weten waarom jullie dit aanraden.

Alvast bedankt. :cheer:

Jbouwen

Zolang je niet weet wat een rip is, beschuldig dan ook niemand van rippen. Dat hij nu ongeveer hetzelfde menutitel vak gebruikt wil niet zeggen dat het een rip is. Er zijn duizenden crimesite's. Het is wel heel moeilijk om iets helemaal nieuws te maken.

Ik luister gewoon pop (top 40 enz.), hardstyle, hardcore en dat was het wel zoon beetje zover ik weet :p ik luister eigenlijk alles maar naar dit gaat mijn voorkeur toch wel uit ;).