Posts by jmeulink

    weet wel hoe php werkt, maar heb nog niet vaak met een MySQL verbinding gewerkt...


    en dingen wat fouten geven is volgens mij niet correct ofwel.
    en trouwens dit is geen antwoord op mijn vraag

    Goedendag mensen
    kan iemand mij uitleggen hoe je dit doet:
    $data->login


    mijn vraag is
    hoe kan je dat maken?
    ik moet een opdracht maken voor school over dit
    en dacht in crimes zitten het, maar ik kan die ding niet vinden of het is slecht gescript


    ik heb een script: verbinding.php
    en daar wil ik dus een stukje dat je verbinding maakt met een tabel, en die tabel opslaat in een variabel die je dan via andere scripts via include(); kan aanroepen
    kan iemand mij (en misschien de andere) een voorbeeldje geven :$


    met vriendelijke groeten jmeulink

    Idee 1)


    Idee: Bedrijven gedeelte
    Beschrijving:
    dat je bedrijven kan kopen en elke uur krijg je zo veel geld
    andere kunnen bedrijven kopen door meer te bieden, en hoeveel geboden is is het bedrag wat je krijg ff een voorbeeldje:


    piet heb een computer bedrijf, hij is nu waard: 1.000.000
    teun (jij) wil die computer bedrijf kopen en je betaal er 1.500.000 voor dan is automatisch die bedrijf van jou en krijg jij elke uur of dag (wat je zelf wil) 1.500.000


    Idee 2)


    idee: leren + stage lopen
    Beschrijving: Je kan door naar school te gaan slimmer worden en betere opleiding krijgen, met een betere opleiding kan je beter werk krijgen, met beter werk kan je natuurlijk beter verdienen, in het echt gaat het ook zo dus zo maak je je spel realistischer.


    Met vriendelijke groeten, jmeulink
    en ja ik weet dat de topic best oud is, maar idee?n kunnen altijd van pas komen ;)


    Jannick: 4 maanden oud topic, zeer grote kans dat het lang niet meer nodig is :slotje:

    schijnbaar niet,
    de inkomsten kunnen nog steeds nep zijn!
    met een programmatje zoals firebug
    of met google chrome kan je zo de bron code aanpassen en dan de statistieken zien


    ik geloof er geen bal van, en vind het ook best wel vaag dat JoeyB1996 geen reactie krijg terwijl die toch met dingen komen die niet kloppen, ik vertrouw het voor geen cent, en ik raad iedereen hier aan om dit te vermijden!

    PHP
    if(floor($update['hour']/3600) != floor(time()/3600)) {
          $dbres				= mysql_query("SELECT GET_LOCK('hour_update',0)");
          if(mysql_result($dbres,0) == 1) {
            $cron_pass			= "secretcronpassword";
            mysql_query("UPDATE `[cron]` SET `time`=NOW() WHERE `name`='hour'");
            include("_cron_hour.php");
            mysql_query("SELECT RELEASE_LOCK('hour_update')");
          }
        }



    dit is het stukje uit de config over hour cron

    goeden dag leden van cp
    ik heb sinds vandaag 2kill source gedownload
    maar de _cron_hour.php ontbreekt, ik heb al een andere _cron_hour.php gepakt van een ander crime, en deze helemaal aangepast aan de database maar toch word de UPDATE query enzo niet uitgevoerd, ik heb hem op een eigen server dus dat zal niet 't probleem zijn want andere crime's die er ook opstaan werken wel


    heb iemand misschien de originele _cron_hour.php van 2kill ergens liggen?

    Goedendag, ik ben actief op een spel (sta nu ook 1ste) en ergerde me al de hele tijd aan dat als je een bericht krijg het niet duidelijk is je moet eerst naar ledenlijst of hoofdkwartier gaan om te kijken of er een bericht is, ik heb hier de admin op aangesproken of het niet wat duidelijker kon maken hij antwoorden hier op dat hij een script zal zoeken aangezien hij niet zoveel verstand heb van JS
    dus ik dacht laat ik hem maar eventjes helpen maar geen resultaat gevonden


    nu is mijn vraag:
    kan er misschien een scriptje gemaakt worden dat wanneer je je een bericht heb een pop-up krijgt?
    en met welke code kan je een externe script inladen in alle script volgens mij moet het in de head sessie maar weet niet precies hoe xD

    Goedendag leden van criminalspoint.
    Ik heb een vraagje aan jullie:
    bestaat er een boek voor een (basis) online mmo game te maken in PHP?
    dus een soort crime game


    maak niet uit of het een Engelse boek is maar liefst Nederlands


    heb wel PHP boeken maar in de meeste PHP boeken wordt alleen het maken van webshops behandelt


    EDIT: 20:57 25-06-2010
    ik heb ff op google gezocht en vond deze boek:
    http://www.amazon.com/PHP-Game…tt-Rutledge/dp/159200153X


    is dit een goed boek voor MMO games?

    wel leuk idee
    ik geef er een 5/10 voor


    De menu-tekst staat wat verkeert
    maar toch een 5je voor de moeite en resultaat ;)


    M.v.g, jmeulink :D