Posts by MJorritsma

Ik ben het deels met de ophef eens, maar aan de andere kant weer totaal niet.

Je moet het vergelijken (het downloaden) met een bakkerij waar elke nacht wordt ingebroken. Dan heeft men het brood al en hoeven ze dus geen brood meer te kopen.

Als jij een artiest / gamemaker / o.i.d. bent, waarom zou je dat dan wel mogen downloaden?

We zitten hier nu heel erg paniekerig te doen om iets wat eigenlijk zwaar terecht is. Ik ben niet tegen het downloaden, maar ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat iedereen (waaronder ook ik) zo egoïstisch is.

:)

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Ja, wel eens geprobeerd ja. Ik heb daar alleen slechte ervaringen mee omdat ik vroeger ooit een (misschien) verkeerde versie heb gedownload, waardoor mijn complete computer op hol is geslagen.

Daarbij is dat volgens mij een soort UltraISO, waarmee je alleen ISO bestanden kan openen of kan ik hier ook een Virtual Drive mee aanmaken?

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Citaat

Hallo,

Hierbij zes Euro op voorwaarde dat de verkoper de verantwoordelijkheid op zich neemt bij een eventuele juridische onenigheid over het domein / source.

Mvg,
    Tim

Helaas is dit niet mogelijk volgens het Nederlands recht, of je laat de domeinnaam op zijn naam staan.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Beste,

Ik ben opzoek naar een Virtual Drive creator en een Iso-lezer voor Windows 8. Ik heb Magicdisc geprobeerd, maar die werkt niet. Daarbij werkt Alcohol 120% niet naar behoren, omdat hier een registratie voor nodig is na enkele dagen.

Dus misschien weet iemand enkele programma's die werken voor W8.

Kom a.u.b. niet aan met 'Google dit', want als ik daar wijzer van werd was daar wel iets uitgekomen.

BVD,

Maks Jorritsma

Citaat

Wikipedia is ook uit den boze op scholen en is geen wetenschappelijke bron ;). Niet goedgekeurd voor HBO en Mavo/Havo/VWO (sector/profiel) werkstukken in ieder geval. Google Scholar is dat dan weer wel.

Dit is niet helemaal waar.

Men ziet Wikipedia altijd als een bron, terwijl het helemaal geen bron is. Wikipedia is eigenlijk (in 99,99% van de gevallen) een samenvatting van Wetenschappelijke bronnen. Kijk maar eens op een pagina helemaal onderaan. Daar staan de bronnen van de informatie die op die Wikipagina staat.

Dus dat Wikipedia niet betrouwbaar is, is makkelijk gezegd.

Ik heb vroeger ook een profielwerkstuk moeten maken en daar vermelde ik keurig dat het van Wikipedia afkomstig was, maar daarbij ook dat dit gebaseerd is op andere bronnen (die ik er dan bij schreef). Op deze manier was het gewoon legaal.

Punt van kritiek op Wikipedia is: Accepteer niet blind alle informatie. Zie Wikipedia meer als naslagwerk voor wat je hebt onderzocht. Kijk dus bijvoorbeeld eerst op de websites van de bronnen die gebruikt zijn. Als je daar het antwoord vind is natuurlijk beter.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Ik kan hier eindelijk over meepraten en mijn stem is uitgegaan naar Windows 8.

Ik heb altijd met plezier met Windows 7 gewerkt (en eerdere Windows systemen), maar er is nooit eens een verandering geweest. Veel mensen vinden dit juist een pluspunt, maar ik zie dit meer als minpunt. Want als het systeem altijd hetzelfde is, weet je ook niet of er iets beters is. Door Windows 8 te introduceren weet men dat er nog een andere mogelijkheid is voor het startmenu (terwijl die niet weg te denken was uit de oorspronkelijke Windows systemen). Ik vind dit een enorme verbetering. Je hebt nu een startmenu waar je alles zelf in kunt delen naar smaak.

Meer pluspunten:
    - Vormgeving is drastisch verbeterd!
    - Gebruiksgemak is veel hoger. Je gaat gewoon met je muis naar de hoeken van je scherm en daar vind je alle opties die je nodig hebt.
    - Uren zoeken door mappen is er niet meer. Pin ze vast aan je startscherm of gebruik de super zoekfunctie die hier aanwezig is.
    - Veel mensen zeggen dat er geen bureaublad meer is, onzin. Bestaat nog steeds!
    - Start veel sneller op.
    - Websites gemakkelijk en in stijl opslaan.

En nog veel meer, maar kan ik zo niet allemaal opkomen.

Minpunten:
    - Een, via mijn touchpad op de laptop kon ik vroeger scrollen met 2 vingers (met 2 vingers in plaats van 1 over de touchpad, dan ging hij scrollen op de pagina in plaats van de muis besturen).***

***Als iemand een oplossing voor dit probleem heeft, bring it on please! Merk latop: Asus

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Daarnaast is het misschien een idee om hierover contact op te nemen met Facebook, in plaats van met leden van ICTScripters.

Hoe dan ook, zal inderdaad morgen wel aankomen, succes ermee! Komt het morgen niet aan? Probeer dan in contact te komen met een medewerker van Facebook.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Beste,

Er zijn een paar slordigheidjes te vinden op je website. Verder ziet de website er goed uit en een deel van de blogberichten zijn van goede kwaliteit.

Ik denk dat je hier toch wel mag rekenen op 500+. Dit getal is erg lastig te geven, maar ik heb me dan puur gericht op een persoon die actief wil bloggen. Op deze manier zal deze persoon een goed begin hebben met een erg leuke naam en een prachtig ontwerp. Daarbij is de implantatie in Wordpress zeker een erg goed punt.

Ik ben zelf misschien geïnteresseerd, maar heb er niet een topbedrag voor over (wat het eigenlijk wel waard is).

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

@ thjeu

Zoals eerder al aangegeven is dit niet op hem van toepassing.

Hij gaat zelf geen geld inzamelen, hij gaat zelf werken voor het geld en een deel van de verdienste levert hij aan een goed doel.

Wat jij laat zien zijn de regels voor een stichting / vereniging, wat hier niet van toepassing is en tevens gebonden aan een gemeentelijke regeling en niet op nationaal niveau.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Daarbij zou je eventueel ook een Blog kunnen starten in de vorm van feeds. Misschien kan je via andere websites de artikelen inladen. Verder zou je er een Article Directory van kunnen maken (dat mensen voor je schrijven en hier een of meerdere backlinks voor geeft, ik vraag me alleen af of je genoeg artikelen kunt krijgen in het Windows 8 Apps genre).

Om een lang verhaal kort te maken, een blog hoeft geen tijd te kosten ;)

Ik heb wel interesse, maar ik vraag me af of het jou account is. Graag ontvang ik een bewijs dat dit ook daadwerkelijk jou pagina is, aangezien je verder geen idee hebt van de advertenties terwijl je toch een goede manier hebt gevonden om tienduizenden likes binnen te vissen.

*Je werkt niet voor Themeforest/envato, je levert producten, wat ik inderdaad ook doe.

Daarbij heeft het geen zin om toestemming te vragen aan de ontwerper, aangezien het een Exclusive Author is, dus hij mag zelf ook nergens anders dit product verkopen. Ook mag je het logo dus niet gebruiken, ook al geeft de ontwerper toestemming.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Een blog lijkt me ook het meest logisch.

Je zou ook kunnen denken aan een soort marktplaats waar je Windows 8 apps kunt verkopen (als dat buiten de Microsoft Markt mag en kan). Anders zou ik het ook niet weten.

Doe er in ieder geval wel íets mee, want je hebt een mooie domeinnaam in handen.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Beste,

De antwoorden die hier gegeven zijn, zijn ook helemaal niet van toepassing op jou vraag.

Wat jij wilt, mag je gewoon doen. Als jij jezelf aanbied als freelancer en je geeft aan dat 70% van wat je verdient naar een goed doel gaat, dan is dit jou keuze.

Je hoeft toch ook geen KvK nummer als 70% naar de bakker gaat omdat je brood haalt van het geld wat je verdient hebt.

Kijk wel even duidelijk naar de regelgeving, want het hangt er wel vanaf op wat voor manier je producten wilt verkopen. Maar kort gezegd.

Het gaat om hoe je het gaat uitoefenen, of jij je geld wel of niet aan een goed doel doneert maakt verder qua regelgeving helemaal niets uit.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma