Posts by MJorritsma

Ik heb interesse voor in de toekomst (project waarmee ik ga starten over 2 weken).

Zou je contact met mij op kunnen nemen? Het gaat om een website waar ik leden / bezoekers voor nodig heb om het bekend te maken (heel simpel), graag ontvang ik een richtprijs per bezoeker / lid.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Een vriend van mij heeft z'n telefoon ook uit China. Betaalde geen drol en de telefoon is perfect...

Dit was zijn ervaring, ik weet natuurlijk niet of dit een garantie voor de toekomst is maar je zou het kunnen proberen.

Onthoud wel dat als je telefoon kapot is je niet even naar de helpdesk van Samsung kan bellen, dan ben je namelijk gewoon 'de lul'...

Ik ben het spijtig genoeg met Fils eens.

Het logo is niet eens te 1990, het is daarnaast ook nog eens een 'gejatte' icon van internet en de tekst heeft een te dikke stroke en een te aanwezige gradient (gradient ben ik sowieso al een vel tegenstander van, tenzij het erg licht gebruikt wordt).

Verder is het probleem bij jou al begonnen bij de kleurkeuze. For example: In je header gebruik je een gradient van neutraal blauw naar licht grijs. Deze kleurencombinatie is gewoon not done! Check op internet naar kuler (kleurencombinatie website van Adobe) of, als je CS6 hebt, de plug-in kuler.

Ook in je balk onder de header komt deze kleurcombinatie weer negatief naar boven. Grijs met een blauwe bovenlaag (de buttons). Dit is misschien wel mogelijk, maar dat zul je minimaal een stroke moeten gebruiken om het blauwe heen omdat het anders botst, maar je kunt het beter helemaal niet doen.

Dan gaan we door naar het categorie menu. Wat me daar meteen al opvalt is het feit dat je een ontzettend overdreven groot en dik lettertype hebt gebruik (oogt als Arial Bold / Black). Dat zou ik niet doen. Je categorie menu is niet belangrijk, je content wel! Je kunt dus beter het categorie menu wat op de achtergrond houden.

Content: Weinig over te zeggen, niet erg opgevuld. Misschien handig om daar ook een titel boven te plakken, zodat mensen ook daadwerkelijk weten waar ze naar aan het zoeken zijn. Wel een punt waar ik me persoonlijk kapot aan erger is het feit dat je niet netjes werkt. Je hebt de content balken gewoon gekopieerd en geplakt. Dat hoeft geen probleem te zijn (als je een hele layergroep kopieert en plakt), maar je hebt gewoon alles letterlijk gekopieerd en geplakt en ook nog eens verschillend neergezet. Zo is de middelste rij niet op dezelfde lijn met elkaar (for example).

Footer tekst zeker veranderen. Je copyright is niet iets wat je mensen direct hoeven te lezen, dus doe dat gewoon in een onschuldige kleur (je bg is lichtgrijs, dus doe dat bijvoorbeeld donkergrijs), en daar mag het lettertype ook zeker kleiner en dunner (en de stroke er absoluut om weg halen).

Overal moet ik het dus met Fils eens zijn. Ik begrijp dat het je eerste keer is, daarom geef ik ook uitgebreide feedback. Zorg ervoor dat je tutorials doorneemt en misschien nog wel belangrijker: wat speelt bij de doelgroep. Wat willen mensen graag zien op een website. Vraag jezelf bij elke website af of je zelf gebruik zou maken van die website, en als dat niet het geval is ben je waarschijnlijk niet goed bezig.

TIPS:
    - Volg tutorials;
    - Check kuler, omdat het gevoel van kleurencombinaties je wat in de steek laat hier ben ik bang;
    - Kijk naar andere ontwerpen (niet jatten!!! maar gewoon inspiratie opdoen).

Vat dit niet op als offence, maar puur als opbouwende kritiek!

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Over de wachttijd van Google Adsense (ik weet dat het al verholpen is, maar misschien relevant voor mensen die het in de toekomst willen gebruiken):

Dit kan erg lang duren. Bij mij duurde het ook 3/4 dagen voordat de advertenties zichtbaar werden, omdat het een nieuw account was. Dan duurt de controle voor mijn gevoel langer, want later heb ik het nogmaals gedaan (op hetzelfde account) en toen waren de advertenties binnen een dag al zichtbaar.

Next thing:

Google Adsense maakt zowel gebruik van jou website als van cookies. Zoals iemand anders ook al aangaf heb jij waarschijnlijk op dergelijke trefwoorden gezocht, waardoor jij die advertentie krijgt. Als mensen veel op webshops voor kleding zitten, zullen ze meer aanbiedingen van kleding krijgen.

naam:Rutger De Maeyer
    leeftijd: bijna 13 (ik weet het nog jong maar kan al heel goed html css en ook een beetje php)
    opleiding: kan al html vanaf mijn negende
    motivatie:ik sta er voor open

Het lijkt me voor de TS wel relevant om de criteria in te vullen op basis van de gevraagde competenties.

Hij vraagt naar een moderator, niet iemand die html kan. Dus misschien verstandig (om je kansen als jong iemand te verhogen) om qua opleiding aan te geven wat voor niveau je doet (in verband met het communiceren als moderator) en je motivatie meer te richten op het modereren in plaats van op het coderen.

@ TS
    Link is down, graag z.s.m. herstellen.

Ik heb zelf geen examens, maar het is volgens mij ook zo dat je niet meer op meer dan 1 hoofdvak onvoldoende mag hebben toch? Ik kan er volledig naast zitten, maar ik meende dat ik zoiets had meegekregen...

In ieder geval veel succes allemaal! :thumbup:

Ontzettend irritante stem / uitspraak heeft die kerel. Het komt op mij wat over dat hij té veel als Bob Marley wil klinken.

Desalniettemin wordt ik hier toch wel vrolijk van :)

@ TS

Zoek eens naar Cas Haley... Vervormt nummers van het origineel naar reggae... Erg vet!

Beste,

Ik heb voor een (toekomstig) project nog meerdere teksten nodig (in totaal zo'n 1500 woorden). Graag ontvang ik een bericht van je met voorbeelden, want de tekst in je startpost stond vol met stijlfouten.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Het nummer op zich is niet zoveel mis mee (het zit wel goed in elkaar), maar het is (1) mijn smaak niet en (2) vind ik het schandalig dat er zoveel geld aan gespendeerd wordt.

Het Koningshuis staat in de top 10 van rijkste personen in Nederland, dan vind ik het overdreven om die complete intocht en het koningslied te organiseren ten koste van de belastingbetaler.

Monarchie heb ik het al niet op en dit is dus wel erg over the top...

Beste,

Ik ben een lange tijd afwezig geweest als webdesigner (bijna een half jaar, wegens privé redenen) en ik heb besloten om weer volop aan het werk te gaan. Ik heb nog 2 layouts liggen die nog verkocht kunnen worden. Bij deze:
    - Een zakelijke layout voor verschillende doeleinden. Is ooit ontworpen voor een bedrijf dat apps aan zich bindt;
    - Een zakelijke layout voor verschillende doeleinden. Is ooit ontworpen voor een bedrijf dat vervoer regelt van en naar Schiphol.

Deze mogen beide weg t.e.a.b.

http://www.mjorritsma.nl/appcontrol.png
    http://www.mjorritsma.nl/bestTaxiSchiphol.png

Graag alleen bieden in dit topic! Vragen mogen via PM. Betaling dient te geschieden d.m.v. bankoverschrijving of Paypal.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Zorg ervoor dat je in een stijl gaat werken. Je gebruikt nu ongeveer 3 verschillende stijlen door je hele template. Zorg ervoor dat je dit omzet naar 1 stijl. Op deze manier zal je ontwerp een geheel lijken, wat op dit moment niet zo is.

Daarnaast gebruik je meerdere lettertypen (TNR en Arial?), wat er ook erg lelijk uit ziet.

Zorg er dus in eerste instantie voor dat je het een geheel maakt, in plaats van losse gedeeltes dan wil ik er met alle plezier nog wel eens naar kijken.

Als dit je eerste ontwerp is ben je in ieder geval aardig op weg, want ik heb wel eens ergere eerste ontwerpen gezien.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma