Posts by MJorritsma

Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een Apple expert, en dan met name een persoon die verstand heeft van iPad (apps). Ik ben bezig met een showcase voor onze buitendienst en wil een website om laten zetten naar een simpele app. Het gaat hier om HTML pagina's gecombineerd met CSS en JavaScript. Het enige dat moet gebeuren is dat er een app komt van deze pagina's. Er is geen online koppeling en dit moet er dus ook niet inkomen. De app moet offline te gebruiken zijn (het liefst zonder cache geheugen, maar gewoon volledig offline).

Graag hoor ik van iemand in hoeverre dit mogelijk is. Laat je e-mailadres even achter in een PM, dan neem ik daarna contact met je op voor een gedetailleerdere omschrijving van mijn probleem.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Ik ben het op de meeste gebieden eens met @Victor en @mentimjojo, maar ik heb ook nog een toevoeging.

Je portfolio items zijn met een blauwe border en je projectitems zijn ook met een blauwe achtergrond. Dit is erg onverstandig, omdat blauw een bepalende kleur is; het kan problemen opleveren als er een botsende kleur in je portfolio komt (als portfolio item). Op deze manier krijg je een lelijk contrast tussen het item en de achtergrond / border.

Die blauwe kleur kan je beter omzetten naar een meer neutrale kleur (hiermee doel ik puur op het portfolio gedeelte).

Verder ziet het er overigens wel fris uit, ik ben alleen geen fan van het vele (in mijn opinie overmatige) kleurgebruik.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Ga naar een 'open dag' van de KVK, die zijn om de x aantal maanden; hierin maak je kennis met ondernemen en wordt je het een en ander uit gelegd.

Er wordt in bovenstaande berichten over het algemeen namelijk nogal halve informatie gegeven die je wellicht op een verkeerd spoor brengen.

PS: Een belastingadviseur kan je ook een stuk verder helpen.

Nee, ik had een klein jochie als concurrent dat als een gek op mijn advertenties op mijn site begon te klikken met zijn vrienden om mij te pesten.
    Google was er ingetrapt...

Same here... Later gelukkig om kunnen draaien dmv bewijzen via ip adres.

Deze mensen gaan zich inderdaad niet overgeven. Die schieten liever een kogel door hun hoofd dan dat ze de gevangenis in gaan.

Ze wisten dit waarschijnlijk al voordat ze begonnen; als we dit doen is dat het einde.

Het probleem van de 2e gijzeling is dat ze waarschijnlijk contact met elkaar hebben. Wanneer er ergens binnengevallen wordt zal dat waarschijnlijk consequenties hebben voor de andere situatie.

Vreselijke situatie.

Ontopic lijkt me hier onnodig, aangezien Ferhat het juiste antwoord al heeft gegeven.

Wanneer je problemen hebt moet je ten alle tijden contact opnemen met Google. Er zijn namelijk ook mensen die een nieuw account aanmaken met andere gegevens; wanneer ze hier achter komen kan je het voor altijd wel schudden.

Wacht dus gewoon het antwoord af (en ja; dit kan een tijdje duren) en handel het verder met Google af.

Tip: ga geen overhaaste dingen doen, daar schiet je over het algemeen niets mee op.

De eerste is vrijwel hetzelfde als je porftolio...?

Los daarvan is de eerste mooier en strakker, maar vind ik 'm slordig afgewerkt. Daarnaast denk ik dat je in eerste instantie moet kijken naar de wensen van je bezoekers en op basis daarvan een layout moet maken; bij de eerste heb je vanuit een layout je website opgebouwd en zal dit dus naar mijn mening nooit perfect aansluiten op de behoeftes van je bezoekers.

Dag mensen,

Ik heb een klein probleempje met Wordpress. Ik heb een 'u bevindt zich hier' gedeelte op de website waardoor mensen kunnen zien op welke pagina ze zitten en in welke categorie die pagina valt. Het probleem is nu dat 1 van de pagina's niet in de juiste categorie valt en de link ervan klopt niet. Het is wat slecht uitgelegd, maar beter zou ik het niet direct kunnen.

Graag ontvang ik een PM of een reactie, dan zal ik het probleem verduidelijken (via Skype bijvoobeeld). Haast is geboden, vergoeding lijkt me niet nodig maar is wel mogelijk indien gewenst.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Ik vind dit een nogal vreemde verkoop. Je biedt een maffia lay-out aan, terwijl je de onderdelen los verkoopt. Het lijkt mij namelijk niet de bedoeling dat de in- en outgame los verkocht worden (gezien het gemeenschappelijke logo en de gemeenschappelijke stijl).

Als ik het niet eens ben met het bedrag hoef ik niet akkoord te gaan.

Je geeft een startbod aan, dus 'als ik het niet eens ben met het bedrag' is ook niet realistisch. Je kunt wellicht werken met een reserve.

Neen, daar is de fansite niet voor bedoeld.

Mss dat dit later nog wordt toegevoegd...

Waar is een fansite dan voor bedoeld? Een fansite houdt voor mij in dat je een community creëert waar mensen kunnen discussiëren en waar nieuws / updates / relevante artikelen op worden geplaatst. En dan doel ik voornamelijk op het community gedeelte.

Demo account is aanwezig:

demo / demo

Ontopic:
    Verder ziet het er erg mooi uit. Strakke template die hier en daar nog wel wat beter kan (iets meer kleurverschil). Momenteel is het erg donker en is er nergens iets lichts. Een aantal afbeeldingen erin verwerken zou wellicht een leuk idee zijn (bij de verschillende acties die je kunt uitvoeren - misdaad / auto stelen - enz.) - deze afbeeldingen dienen uiteraard wel verwerkt te worden in de style (ouderwetse jaren '30 look).

Daarnaast is het misschien een idee om de layout responsive te maken en vanuit daar door te werken. Lijkt me een leuke toevoeging voor een 'maffiaspel' aangezien mensen voornamelijk internetten en browserspellen (willen) spelen via hun telefoon / tablet.

Het nadeel van GMail is dat je account dan direct gekoppeld staat aan andere zaken. Als je even je mail wilt lezen en vervolgens naar YouTube of iets dergelijks gaat wordt je doodgegooid met vragen over de koppeling van je account aan YouTube.

Ik zou als ik jou was voor een losstaande service gaan en niet voor een grote service die Google aanbiedt. Dit zorgt ervoor dat je het gemakkelijk gescheiden kan houden (wat jouw wens volgens mij is).

Ik heb 'm ingevuld, maar met een dergelijke enquête kan je geen deftig onderzoek maken. Er worden weinig inhoudelijke vragen gesteld en er wordt geen rekening gehouden met de toekomst.

Ik zou je vragenlijst doorontwikkelen en dan nogmaals laten invullen.

Niet geheel onlogisch dat men reageert met de gedachte dat ICT Scripters volledig Engels wordt, gezien de titel van het topic (ICTs Engels)...

Afin, dat is niet het geval. Het lijkt mij verder geen enkel probleem om de website tijdelijk met een Engelse interface te laten voortleven. Toch vraag ik me af in hoeverre het een toegevoegde waarde heeft. Waarom zou je niet een maandje langer geduld op kunnen brengen en zo de volledig nieuwe versie te kunnen aanschouwen in plaats van nu de update en wachten op een vertaling.

Kortom, voor mij persoonlijk een loze discussie. But you know what they say: "Most votes carry the day!"