Posts by MJorritsma

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee.

Hierdoor heb je gewoon elke dienst die je wilt in een groot programma. Dit scheelt gewoon een hoop gedoe, want je logt in op Skype en je kan dan zowel bellen als chatten. Ik zie het probleem dus niet echt en begrijp het woord 'verkrachting' al helemaal niet in deze situatie.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Daarbij is momenteel de Mozilla Marketplace in opkomst via Mozilla Aurora. Hier zijn nu nog gratis Apps in, maar hier zullen ook betaalde Apps inkomen wat dus al bewijst dat het niet volledig Open Source is waar ze zich mee bezig houden.

Wat K. Rens ook zegt, ze hebben veel contracten lopen met andere bedrijven die belang hebben bij Mozilla en haar diensten.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Welke administratie? Er komt veel meer bij kijken.

Mozilla heeft niet alleen investeerders, maar werkt ook heel veel met vrijwillige giften van ondernemers. Over deze giften zul je ook belasting moeten betalen.

Daarnaast zijn de producten van Mozilla open source, maar er zijn ook veel punten bij waar ze wel geld aan verdienen. Denk aan bepaalde programma's aanbevelen of iets dergelijks.

Er gaat meer geld om in Mozilla dan je denkt. En waar geld is, is belasting.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Pagina werkt gewoon.

Ik moet zeggen dat ik het een erg mooi ontwerp vind, vooral door de grafische effecten (onderaan). Ik zou alleen het gras wat minder gelijk maken. Het is nu een rechte lijn, daar zou ik wat hobbeltjes in aanbrengen om het meer leven te laten uitstralen.

Daarnaast nog een erg belangrijk punt:

Je hebt alles met een Rounded Rectangle Tool gedaan, behalve het middenstuk. Ik zou dus ook het middenstuk (het filmpje en de screenshots) met een Rounded doen. Ook zou ik de screenshots onder het filmpje doen, zodat het filmpje meer aandacht krijgt. Verder zou ik minder screenshots doen en ze iets groter maken, omdat het er nu heel raar en vervelend uitziet.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Een beetje de omgekeerde wereld dit..
    Gokken is juist één van de verslavingen die onze samenleving niet extra kosten oplevert, al dat gerook, drugs gebruik en overmatig alcoholgebruik wel en daar hoor je ze nooit over..

Wat Fils inderdaad zegt, rokers en alcoholgebruikers die betalen veel meer belasting.

Daarnaast ga ik nog wat verder: Veel mensen zeggen dat rokers de overheid veel geld kost en dan met name omdat ze vaker in het ziekenhuis belanden. Maar wat ook bekend is, is dat rokers een grotere kans hebben om te overlijden, dus die zullen ook minder AOW gaan verbruiken in de toekomst. Misschien een beetje inhumaan dit argument, maar zo is het wel en dat weet de overheid ook.

Maar we dwalen weer af, dus vanaf nu ONTOPIC.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Nieuws content geeft geen meer waarde gezien het feit de bron ergens anders vandaan komt.
    Had ooit eens op Google gelezen dat ze die content juist negeren als je het zelf ergens anders vandaan haalt.
    Kunnen ze beter nieuws in eigen woorden schrijven dan heb je eigen content wat wel opgenomen zal worden.

Logo is inderdaad wel zo eerlijk als je iemand anders zijn idee overneemt.

Wacht even hoor, dit vind ik iets te makkelijk. Ik heb inderdaad een soortgelijk logo als Sander, maar van idee overnemen is hier geen sprake. Ik had het idee al eerder en daarom twijfelde ik of ik mee zou doen. Dat het muisje overeen kwam was bijna onontkoombaar, omdat ik er een strakke muis (net als Sander) in wou verwerken

Trouwens, je hebt t over het idee, en het idee achter onze logo's is heel verschillend, alleen een detail is hetzelfde.

Uiteindelijk vroeg Koen mij om ook een deel aan Sander te geven en daar heb ik vervolgens mee ingestemd.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Viel mij inderdaad ook op.

Ik moet wel direct zeggen dat ik interesse heb. Ik vind het er mooi uit zien en ik kan wel zoiets gebruiken.

Wat ik wel wat apart vind is de vermelding van 'particulier' als klant. Want particulieren kunnen ook wel degelijk een debiteur zijn van je bedrijf, of is dit puur om de bedrijven (die u aanduid als Debiteuren) en de particulieren uit elkaar te houden.

En wat nou als een particulier een crediteur is van mij, dus dat ik hem nog geld verschuldigd ben?

Is het niet een optie om het zo te doen:
    Crediteur (bedrijf)
    Crediteur (particulier)
    Debiteur (bedrijf)
    Debiteur (particulier)

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

@ L. Groot

Je hebt inderdaad deels gelijk, maar het gaat hier denk ik voornamelijk om de Shipping.

Als jij namelijk met een mes (ook al is deze van de IKEA) door een poortje loopt op Schiphol, dan krijg je die niet mee (tenzij het een eetmes o.i.d. is als je naar China gaat), dus het is wel degelijk een risico dat je hier neemt.

Maar laten we even eerlijk zijn. Het mes kost je rond de 5 euro, dus mocht het niet goed komen dan is het geen ramp. Wanneer je wel een boete krijgt kan je altijd bezwaar aantekenen en ik denk dat als je bij zo'n onschuldig iets een bezwaar aantekent dat je een grote kans hebt.

Kortom, je loopt een bepaald risico, maar 'niet geschoten is altijd mis'!

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Het maakt inderdaad niets uit wat voor website je hebt.

Zo lang jij gebruik maakt van cookies (of je nou een eenmanszaakje hebt, een miljardenbedrijf, of een freelancer bent) moet je je aan deze regel houden.

Dus gebruik jij bijvoorbeeld Google Analytics, dan zul je dit moeten aangeven op je website en mensen moeten hier toestemming voor geven.

Of dit belachelijk is? Tuurlijk, maar daar kunnen wij niets aan doen.

Wil je je verder verdiepen, dan kan je uiteraard even via google zoeken naar de 'cookiewet'.

Ik heb alvast 1 belangrijke bron voor je, waar je veel informatie vindt over deze wet:
    http://www.dreamsolution.nl/bl…ieuwe-cookiewetgeving.php

Hopend je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

@ Reza

Serieus? Gaan protesteren omdat mensen gokken? Waar gaat het naar toe, tegenwoordig wordt overal om geprotesteerd.

Ik ben zelf niet gelovig, maar heb me wel voldoende verdiept in de verschillende geloven en heb ook respect voor gelovigen, maar veel mensen slaan er in door vind ik.

Als deze mensen willen gokken, dan moeten ze dat vooral doen.

Als jij vervolgens zegt dat het onrein is, prima, dan gok je niet. Maar je keurt dus dit hacken af, maar dat mensen gaan protesteren omdat andere mensen gokken vind je wel goed?

Mensen moeten gewoon lekker hun eigen dingen doen. Als iemand gokt valt hij daar geen mensen mee lastig en als iemand om zijn geloofsovertuiging niet mag gokken, dan doe je het niet.

Het blijft tenslotte je eigen keuze, maar respecteer de keuze van beide kanten.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Sponsorpay hoeft ook niet perse met punten, maar dan moet je het script denk ik wel veranderen.

Daarbij kan je ook even bij bestaande aanbieders kijken vanaf welke bron de enquêtes komen, zo is First Impressions een erg bekende aanbieder van deze enquêtes.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Dat heb je heel goed voor elkaar!

Nog een vraagje, gericht aan GiovanniK:
    Wat bedoel je dat je terug moest? Kan niet elke game / programma omgaan met Windows 8? Zo nee, in welke mate?

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Er zijn inderdaad andere manieren om geld toe te voegen, met nadelen:
    Internetbankieren: 1/2 werkdagen
    Automatische incasso: 4-6 werkdagen

Daarbij (om in te gaan op thjeu) is deze optie ook beschikbaar via de Paypal website.

Als je daar op geld toevoegen klikt krijg je de bovenstaande twee opties en daaronder is nu komen te staan:
    Via iDeal met Money2.nl (Direct - Gratis).

Het is trouwens geen dienst van Paypal zelf, maar van een partner.

PS: @ adem37
    Je hebt het inderdaad op de goede plek gepost, dit is namelijk (belangrijk) nieuws. Dit scheelt ook ICTScripters weer veel topics, waar om Paypal tegoed wordt gevraagd met spoed.

Top!

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Gaat het dan alleen om technische aspecten? Anders kun je natuurlijk de banglijst, project x Haren of de facebook moorden aanscherpen. Lijken mij vrij duidelijke negatieve aspecten van de sociale media

Beste,

Kan aan mij liggen, maar dit noem ik geen nadelen van Social Media. Dit noem ik meer nadelen van het menselijke ras.

Project-X: Was gewoon dom, moet je niet openbaar maken;
    Bangalijst: Heeft niets met Social Media te maken (het zou namelijk ook gewoon op het internet gezet kunnen worden, wat ook gebeurde);
    Facebook moorden: Kan Facebook niets aan doen, ligt gewoon aan de personen die het opzetten.

Dus of dit nou echt nadelen van Social Media zijn vraag ik me af.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Beste,

Ik heb van enkele mensen vernomen dat het nogal irritant is om het te hebben op je computer wanneer je geen touch screen hebt, omdat je dan constant moet scrollen enz.

Nu dacht ik al bij mezelf: Bij windows 7 moet je toch ook altijd scrollen?

Maar goed, is het een probleem / kan het een probleem zijn (oftewel, wordt het als vervelend ervaren) zonder touchscreen?

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

@ Sander.

Ja, dat kan gewoon. Ik gebruik de 20 buitenstaande pixels aan beide kanten niet, maar zo heeft de klant ook een idee hoe de achtergrond wordt.

960px is de content, en de totale PSD maak ik 1000px.

Er zijn erg veel designers die het op deze manier doen.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Ik 1000 × X

Het gaat om de breedte, de hoogte van je template maakt helemaal niets uit.

Waarom 1000? Omdat dit makkelijk werkt en de 1024 beeldschermen ondersteunen het ook (ook met de scrollbalk erbij rechts).

Daarnaast gebruik ik ook het 960 grid systeem ( http://960.gs ), wat heel erg handig is met het ontwerpen.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Beste,

Graag even wat meer informatie, door de volgende punten toe te voegen (indien mogelijk):
    - Leeftijd website?
    - Inclusief / exclusief hosting?
    - Domeinnaam geldig tot / gehost bij?
    - Statistieken van bezoekers?
    - Statistieken van eventuele inkomsten?

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma