Hierbij enkele van onze redenen destijds:
1) we willen dat mensen elkaar in het forum helpen, want dan kunnen andere mensen hieruit leren
Een chat is niet doorzoekbaar en als je hem al doorzoekbaar maakt, gaat niemand chatlogs doorpluizen om een oplossing te vinden.
2) de chat die we hadden, werd elke keer ik een nieuwsbericht ervoor plaatste, ongeveer 1 week bezocht met een 6-tal man.
Van zodra het nieuwsbericht weg was, zat er 1, max 2 man online en dan waren dit meestal mensen met veel tijd, die het over veel nonsense hadden.
Concreet had ik het gevoel dat er minder geholpen werd en dat zeer jonge mensen (rond de 12) erop zaten omdat ze tijd hadden, maar ze konden technisch niemand helpen.
3) Onze crew had niet de tijd om regelmatig in de chat mee te lezen met alle nonsense die werd verteld, waardoor er gespamd werd met links en we het heel lastig hadden om de chat proper en beheerd te houden.
4) Zelf kreeg ik redelijk wat klachten vroeger over de chat, dat mensen spamden en dat er zelfs hele ruzie's in werden uitgevochten. Onze crew moest dan logs doorzoeken om te zien wie de ruzie had gestart en om een oplossing te vinden.
Kostte ons super veel tijd.
5) Het is een extra link in het menu, en extra systeem om te onderhouden en dus extra vertraging en extra belasting, voor weinig voordelen.
Alles tesamen had ik geen super gevoel van de chat en onze crewleden ook niet.
Persoonlijk had ik iets van: als er niemand geholpen wordt, kunnen we het beter niet aanbieden...
Zeker als je ziet dat het forum heel vlot loopt, je krijgt super snel reactie. Dit topic heeft op nog geen uur tijd al 9 unieke reacties...
Het kan haast niet beter.
Of zijn jullie het hier mee oneens?
Wil wel chat aanbieden, maar vrees dat dit weer niet gaat werken + vooral dat het anderen niet helpt, buiten tijd kost