Posts by K.Rens

De spammer krijgt de boete, ze gaan tegen de wet in.
    Diegene die mensen betaald om te spammen wordt ook beboet, nog zwaarder zelfs.

Eigenlijk is dat niet langer zoals het hoort op een forum.
    Vergelijken met aanslagen is iets dat toch echt niet kan.

Verder hoor ik wel wat klagen, maar doe er dan ook iets aan.
    En als je hier echt niet graag bent, verlaat de site, alsjeblief. (xD)

Ps: CriminalsPoint is gekocht met mijn eigen geld, niet met de kas van GameColl. Technisch gezien ben ik dus de eigenaar en niet GameColl (h)

Metingen webbuddy:
    Uptime100.000 %
    Downtime0 minuten
    Gemiddelde connect tijd0.011 seconde
    Gemiddelde response tijd0.633 seconde
    Aantal metingen336

Wij zijn toch zelden down?
    Ik denk dat wij over al onze jaren samen zeker 99,9% uptime hebben.

Wouter heeft het topic trouwens direct gezien nadat het gepost werd, hij houdt zich echter liever niet bezig met op zulke kinderachtige posts te reageren. (xD)

Willen jullie dat ik de gehele WebScripters source hiernaar kopieer?
    Deze heeft al alles ineens.
    Het enige wat ik moet doen is 1 variabele in de config aanpassen en hij heeft een andere naam.
    + natuurlijk een nieuw design erop zetten.

Zouden jullie dit liever hebben dan?

Ps: larsisgoed9, ons vergelijken met die aanslagpleger in Apeldoorn is laag, zeer laag van je. Zegt genoeg over je niveau.
    Wij beginnen je toch ook niet zomaar te beledigen...

Ik ben een scripter hier, geen moderator.
    Het is niet mijn taak hier alle dagen aanwezig te zijn en jullie te entertainen!

Verder is Wouter hier de projectleider en de lead-scripter.
    Ik hou mij enkel bezig met beveiliging, ingewikkelde problemen en advies.
    Ik ben en blijf WebScripters-man, dat gaat niet veranderen.
    Maar Wouter is jullie CriminalsPoint-man.

Voor problemen moet je altijd bij hem zijn, ik kom enkel naar hier om in de codes te werken. (xD)

Edit:
    Verder is er al zeer veel gebeurt, bekijk onze updateslijst maar.
    Er is een heel nieuw sitekeuring systeem gebouwd door wouter en in het adminpaneel zijn een heel deel nieuwe pagina's bijgekomen.
    Tonnen bugs werden gerepareerd.
    Gisteren was Wouter nog tot 1 uur 's nachts voor jullie bezig hier! (als ik me niet vergis).

1) Zoek aan de hand van het ip zijn webhoster op. Contacteer hem met de feiten.
    2) Dien een klacht in bij de operator van je mobiel, dan blokkeren ze alle diensten van hem voor iedereen. Zijn website is ook niet legaal, geen uitschrijving, extra kracht dus voor blokkering.
    3) Dien een klacht in bij het ministerie van economie en de BAM (of de variant van jou land ervan, is de mobiele maatschappij ter verdediging consumenten belangen)

"Hij doet het niet"
    Komt er een error, kan hij de user niet vinden, kan je toch met valse cookies online, ...?
    Iets meer info aub.

Kan je dit niet gewoon bij de scripts hier plaatsen?
    Zo heeft meteen iedereen er iets aan, ook in de toekomst.

Groot gelijk.
    Laat Niels maar zagen.

Moest het terugkomen is waarschijnlijk je computer of de webserver besmet.

:slotje:

Komt het niet de hele tijd terug?
    Mogelijk is de webserver zelf besmet en haalt het verwijderen dus niet veel uit.

Zoek desnoods een andere webhoster en kuis je bestanden bij de overzet grondig uit.
    Nu is de kans dat elk bestand gaat blijven worden aangepast.

Ps: hoor zeer veel klachten van mollie.
    Persoonlijk adviseer ik ze niet als je partner te kiezen.
    Vroeger werd ongeveer 20% van alle smsjes en belletjes samen niet correct uitbetaald.
    De support antwoordde verder ook zelden tot nooit.
    Ik weet niet of bovenstaande punten ondertussen verbeterd zijn, maar blijft iets waar je voor moet oppassen.

Diester: het blijft tegen de netiquette en goede zeden om zomaar iets na te maken.
    Of de PHP gebruikt mag worden is discutabel en zal rechter tot rechter anders over beslissen.
    Het feit of het dan een clone is of niet maakt in dit niet zeer veel uit, is gewoon een element in het dossier waar de rechter rekening mee KAN houden.

Anderzijds is er ook het aspect dat indien het de echte source is, dat de server onvoldoende beveiligd was.
    Hier houden echter de meeste rechters geen rekening mee.
    Het blijft diefstal in dat geval.

Ik doe hier maar 1 uitspraak over, zeker aangezien indien ik dit vroeger zei, jullie me altijd uitlachten (ook al hadden jullie hier geen reden toe):
    Wat ALTIJD zo is met auteursrecht, is dat je de grafische elementen (foto's vooral), NIET mag overnemen.

Doe je dit toch, dan kan een notaris dit vastleggen en kan men nadien met een advocaat een proces aanspannen omwille hiervan.
    De boete hiervoor kan al snel 10.000 euro belopen.

Als je 3 kleine pagina's letterlijk overneemt, gaat de rechter eens hartelijk met je lachen, anders zit het als je bv een gehele site bijna of alle nieuwsteksten zou overnemen van een website zonder toestemming.
    Mensen hebben deze teksten geschreven en zij hebben het uiteindelijke recht alleen, tenzij ze dit expliciet aan anderen toekennen.

Op manier van programmeren (classes, functies, vorm) kan momenteel nog geen beveiliging worden geplaatst - wel op conceptuele plannen indien voldoende uitgewerkt (hierbij verwijs ik naar de blauwdrukken van een architect als voorbeeld).
    Ook specifieke manieren om een bepaalde internetapplicatie uit te voeren kan beschermd worden, mits zwaar gedocumenteerd en duidelijk omschreven.

Op databases kan bescherming worden geplaatst, hierbij is het voldoende dit 1x te laten vastleggen bij een notaris.

Een clone is in veel opzichten legaal, maar ZEKER ook illegaal.

Indien u in een specifieke situatie verzeild bent geraakt met conflicten met betrekking tot de wet en de naleving ervan,
    contacteer mij dan gerust (mijn tarief zal ik wel toelichten dan ;) ) en dan leg ik het jullie uit zoals ik het in de les geleerd heb en zoals onze notaris ons heeft uitgelegd.
    Doe dit niet omdat je nieuwsgierig bent, daarvoor is dit bericht meer dan voldoende uitleg.

Ps: ben jij op de hoogte van andere ontwikkelingen dan mij, post ze gerust. Ik beweer hier niet de enige waarheid te prediken.
    Het enige wat zeker is dat elke rechter een situatie anders (moet) beoordelen. Alles hangt dus af van geval tot geval.