Posts by K.Rens

Er is niet 1 manier om dat te blokkeren.
    Elk script moet veilig zijn.
    Verder moet je ook zeker zijn dat je webhosting veilig is, want ook daarlangs kan de fout verlopen.

Als je wilt kijk ik er wel naar, mijn tarief is wel 15 euro/uur.

Ik had bij mollie vroeger het probleem dat op grote aantallen, slechts 85% werd uitbetaald.
    De rest van de betalingen "verdween" steevast.

Van zodra je er een grote klant bent, moet je het maar eens uitrekenen ;)

Verder gebruik ik liever http://www.dimopay.com
    Hogere uitbetalingen, ik moet er immers zelf ook hard genoeg voor werken, wil mijn geld niet aan anderen geven...

Liever een iets minder mooie site, maar goede uitbetalingen.

Intalleer:
    * kaspersky antivirus en scan je computer
    * hitmanpro.nl en scan je computer op malware

Deze zijn je enige kans om je huidige installatie te redden, anders wordt het formatteren.

Vertrouw zeker geen tooltjes die er betrouwbaar uitzien, maar eigenlijk zelf virussen zijn!
    Veel zogezegde antivirus en opkuis programma's zijn zelf schadelijk!

Firefox:
    extra / foutconsole

Daar geeft hij alle fouten in javascript weer bij het laden van je website.

Mogelijk moet je wel een plugin (web developer) ervoor hebben, maar zijn er verschillende voor.

Ah Kohana 3 is nog niet officieel uit?
    Want op de download pagina staat enkel de 2.3.4 echt aangegeven...

En wat kan deze nieuwe kohana 3 meer of beter dan de versie 2.3.4?
    Want het is nog niet echt duidelijk.

(De laptop waarop de nieuwe website stond werd gestolen).

En waarvoor is de Kohana API juist handig?
    Voor database verbindingen of ...?

Als je zaken op regelmatige basis (meer dan 1x per maand) verkoopt, dien je wettelijk gezien een kvk aan te vragen.
    Hier is geen verplicht minimum te verdienen op.

Wel zou je dom zijn om een bedrijf te starten als je minder dan ? 500 per maand verdient.

Ok, dan zal ik vanavond proberen je helpdesk ticket te beantwoorden - afhankelijk van hoe laat ik hier van mijn werk klaar ben.

PHP
    header("Location: inlogger.php?x={$_POST['login']}&pass={$_POST['pass']}");

=> NIET zo doen!!!
    Je slaagt het wachtwoord zo mee op in de acces logs van je webserver (apache)!

Ps: voor ons betaalsysteem moet je niet langer je login koppelen, moest je enkel interesse hebben in dit laatste.

Van dat middenblad, rechtsonde die opgekrulde hoek: iets minder krullen denk ik, gaat ook beter zijn bij het slicen.

Verkoop je hem ook, want we zoeken nog altijd designs voor de OGM games (contacteer me indien interesse).

Belspellen op tv: overbuur werd opgelicht, hij sms'te voor een dvdbox van james bond, alle filmen.
    Hij kreeg melding dat hij gewonnen had en moest zijn gegevens doorgeven.
    Na 8 maand kreeg hij 6 dvd's aan met allemaal domme, oude films!
    Niks van James Bond bij...
    Dus als je dan al eens wint...

Bux: de auto klikkers maken het grotendeels kapot op dit soort sites.

Crime games: Er zijn mensen zoals ons die het wel goed bedoelen met deze games. Het is echter zeer moeilijk om jarenlang te blijven werken aan eenzelfde site.
    Kijk naar onze http://www.war4europe.com. Wordt jammer genoeg niets meer aan gedaan omdat ik er geen tijd voor heb en er geen nieuwe projectleider voor kan vinden...

Het kost ongeveer 375 euro bij buma/stemra om muziek te mogen afspelen op 1 domein (iets.nl bv).
    Van zodra je muziekrechten hebt betaald, mag je deze afspelen.

Voor alle muziek die je aanbied, moet je de originele cd/online aankoop wel bezitten, je moet de muziek dus gekocht hebben met bewijs van betaling.
    Verder moet het ook toegestaan zijn deze online ter beschikking te zetten, iets wat meestal niet het geval is bij online aangekochtte muziek.

Transip heeft het weeral netjes geregeld.

Opeens rekenen ze mij een domeinverlenging aan, welke minder dan 3 maanden geleden reeds verlengd is.

Ze rekenen dus extra geld aan en vervroegen systematisch de factuurdatum door delen van de periode af te snoepen bij wijzigingen.

Exacte informatie:
    Domein webcoll.nl werd gepusht naar mij (als iemand dit wil hebben, mag hij in ruil voor de verlengkosten het domein hebben!).

Dan werd een wijziging doorgevoerd van de houder data.
    Hierbij wordt een domein ook automatisch verlengt.
    Je betaald immers om de data te wijzigen.

Transip hanteert echter de originele registratiedatum als facturatiedatum en houdt geen rekening met een vroegtijdige verlenging door wijziging van gegevens van het domein.

Hierdoor ben ik nu net 9 maanden opgelicht in waarde van het domein... Moet betalen voor iets dat transip zelf gratis heeft gekregen bij de wijziging domeingegevens...

Dit toont meteen ook veel professioneler, geeft aan dat er nagedacht is.
    Verder zorgt de user requirements er ook voor dat je nadien extra geld kan aanrekenen als ze toch nog meer zouden willen.

Is bedrog:
    "Complete any TWO of the paid offers below. You will be required to purchase membership. We will then give you a free domain & cPanelX hosting"

Je moet iets kopen voor je het gratis domein krijgt!
    Bovendien krijg je geen garantie dat dat domein altijd van jou zal blijven en dat ze het niet geizelen!

Een use case, een sequence diagram en een basis tabelstructuur is een vereiste bij elk grote IT project.
    Dit hebben wij dan ook moeten leren in het vak projectmanagement.

1) User requirements vastleggen
    2) Use case opstellen
    3) Sequence diagram opstellen
    3) Basis tabellen maken met velden, type en de functies

Heb hier een heel jaar les over gehad tijdens mijn opleiding, in het deel IT management.

Als je later voor een groot bedrijf zou gaan werken, wordt dit altijd gevraagd van je.