Posts by K.Rens

Crew die voldoende kent van PHP kan dan meewerken aan de codes.
    Mits ondertekening van een standaardcontract natuurlijk (maar dat is bij ons voor alles zo).

Stap 2 voltooid, downtime: 15s (apache2 reboot).

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.10.09 23:56:52:
    Eerste test gelukt.
    Nu kan ik beginnen met alles te installeren per webhosting klant. (h)

Beveiliging is nu geen probleem, maar het gaat vooral om meer mensen mee te kunnen laten werken aan deze site, zonder dat ik mij zorgen moet maken over het uitlekken van scripts of het expres toevoegen van bugs/exploits.

Wegens onderhoud aan de server en deze site kan het zijn dat vandaag, morgen en ten laatste overmorgen de server tijdelijk (telkens een 5-tal minuutjes) niet bereikbaar is.

Onze excuses voor de mogelijke ongemakken.

Reden hierachter: de CP source ombouwen zodat ik kan tracken wie wanneer welke wijzigingen doorvoert.
    Op deze manier weet ik zeker dat alle wijzigingen die in de source worden doorgevoerd, eerst worden nagelezen en goedgekeurd.

=> minder bugs en betere kwaliteit van deze website.

Bedankt voor jullie begrip.

Excuses aanvaard, maar dit neemt niet weg dat je me veel tijd gekost hebt en onze server nodeloos hebt belast.

Indien je naam toevallig Alex zou zijn, dan ben je wat mij betreft genoeg gestraft, de server/hosting van Alex werd immers afgesloten.
    Verder zullen de gemaakte kosten door ons, moeten worden vergoed, maar daar krijgt Alex vanzelf nog wel de nodige meldingen van.

Welkom terug.

Is een simpel javascriptje dat kijkt welke toetsen na elkaar werden ingedrukt.
    Niet zo heel speciaal dus.
    Een website kun je via javascript zo maken dat die te besturen is met je toetsenbord.

Dat als je bv hier op CP de H in zou duwen, dat je naar de home gaat.
    Niet moeilijk, maar ook niet echt nuttig, zeker als je een bericht moet typen zeer storend.

Guido, persoonlijke vragen kun je via pb stellen!

Zoals de meesten hier weten werken wij non-profit en is ons enige doel dat zoveel mensen als mogelijk geholpen worden.

Guido: CP is nog altijd niet winstgevend, moest je dat denken...
    Denk maar niet dat met die paar euro per maand onze zware server kosten gedekt zijn.

Janvanhan: en waar baseer jij dat op?

Dit zou inhouden dat je ook 46.000 bots zou moeten hebben met allemaal een uniek ip...
    Wie heeft er in hemelsnaam zoveel servers...?
    Zelfs voor een heel botnet lijkt me dit al sterk...

Gelieve je negatieve reacties hier te motiveren, zomaar kritiek spuien is voor niemand goed.

Edit: De aanvallen op CP van enkele dagen geleden zijn niet zonder gevolg gebleven.
    De server/hosting van Alex werd afgesloten wegens het aanvallen van onze server.
    Met dank aan averio.nl voor de correcte afhandeling van onze klacht.

Verder zijn wij van plan om deze acties te herhalen voor elke toekomstige aanval die nog gebeurt op onze server.
    Van de vorige aanval hebben we meer dan 20mb aan aanvalslogs kunnen vergaren. Plenty of evidence.

Ok, jullie mening over Ferhat staat genoteerd.

Het beledigen van leden staan wij nog altijd niet toe en verder treden wij zo goed als mogelijk op bij off-topic reacties.
    We filteren al enorm veel slechte reacties eruit, maar je kan niet van ons verwachten dat wij alles zomaar kunnen eruit halen.
    We zijn ook maar mensen.

We zullen vanaf heden Ferhat extra in de gaten houden, bedankt om ons dit te melden.
    In het vervolg dit wel liefst melden via de report functie van een topic in plaats van wederom een ruzie-maak topic aan te maken.

Dit helpt de sfeer niet vooruit.

Elke report van een topic handelen wij professioneel af, zoals het hoort.
    Iedereen kan bijdragen aan de sfeer hier, ook jij.

Help ons en gebruik de report functie waar echt nodig.

Bedankt!

Verder trekken wij absoluut niemand voor!
    Er zijn zelfs vrienden van mij hier verbannen wegens slecht gedrag op het forum, dus je kan niet zeggen dat wij zomaar favorietjes hebben!

Verder delen wij zeer veel banpunten uit, omdat wij vinden dat dit nodig is.
    Je klaagt enerzijds dat het te kinderachtig zou zijn, maar anderzijds dat we te veel banpunten uitdelen als men kinderachtig doet...

Gelieve eerst bij jezelf te kijken wat je nu eigenlijk wil, iets kinderachtig of iets streng en professioneel.

Wij gaan voor het laatste.

Bedankt voor jullie begrip.
    Opmerkingen kunnen via pb.

Beste Gerry,

Wij kunnen u de volgende diensten leveren:
    - banner op deze site hier vanboven
    - banner op meer dan 14.000 games via http://www.publicoll.com (kun je zelf aanvragen)
    - SEO optimalisatie voor 15 euro/uur
    - Promotie op maat voor 15 euro/uur
    - Opzetten van marketing campagnes (facebook, netlog, google, ...) bedrag te bespreken in overleg.

Mvg,
    K.Rens

Superior: wij hosten juist voornamelijk crime games door onze grote specialiteit terzake, onze goede support, deze website en door de hoge uptime.
    Dataverkeer dient niet noodzakelijk een probleem te zijn bij crime games. Veel van onze klanten (90%) komen immers met 1 gig (minimum) al toe...

JeroenH: Ik kan je verzekeren dat grote bedrijven niet enkel op hun raid en hun nachtelijke backup vertrouwen. Zeker niet de webbased bedrijven.
    Elke 3 uur worden er incrementele backups gemaakt, dit laat ons toe om tot een zeer exact punt terug te gaan als bv een site gehackt zou worden doordat iemand zijn wachtwoord per ongeluk lekt. We kunnen de database van de klant dan herstellen tot vlak voor de inbreuk, zodat hij maximum 3 uur aan gegevens zou kunnen verliezen. Raid is hier geen oplossing voor, onze oplossing wel.

http://www.dimoweb.com is de nieuwe hostingsite van GameColl.
    Hier vind je goedkopere tarieven terug.

Wij ondersteunen meerdere domeinen op 1 hosting, maar dit moet wel aangevraagd worden via een mailtje, je kan dit ook meteen aangeven bij je bestelling zelf.
    Geen probleem dus.

De ruimte is minder groot dan bij andere webhosters, maar dat komt omdat wij geen remote HDD aanbieden, maar kwaliteitshosting.
    Het is dus niet de bedoeling dat wij zeer veel dataruimte gaan aanbieden.
    Verder dient deze data ook elke 3 uur gebackupped worden en zorgen grote hostings voor vertraging op dit backupproces en bijgevolg op de optimale werking van de server (ook al doet een andere CPU dit werk grotendeels).

Mvg,
    K.Rens

Registraties van tijdelijke emailaccounts wordt nu nog beter aangepakt. Heel veel tijdelijke email-account providers worden nu geblokkeerd.

Verder werden op verschillende plaatsen klachten ingediend tegen de spammer/aanvaller/ddos'ser.

Niels, als je hier publiek ruzie gaat beginnen maken krijg je straks een banpunt van me.

Even ter verduidelijking:
    Wij loggen alles, en jij WEET dit, we hebben jou dit reeds lang bewezen vorige week door je logs te geven.
    Dus stop met ons zwart te maken hier!

Verder heb ik het wachtwoord vergeten script al 2x aangepast ondertussen en staan er 2 controles op waardoor dit soort spam onmogelijk is:
    - 24 uur controle
    - extra ip controle

EN er is logging, waarin jou account reset niet wordt aangevraagd...
    Als er in onze logging niets staat, begin ik mij vragen te stellen, zeker als ik als ik het zelf test er wel perfect in staat.
    Access logs van server kan ik eventueel bekijken, als dat echt moet, maar heb geen zin om dat altijd voor jou te gaan doen - als volgens ons dat script veilig is.
    Probeer het maar eens zelf op mijn email en dan zie je dat dit niet gaat!

Update:
    08-10-09 - K.Rens
    De menu's van deze site werden restyled om minder dubbele links te hebben.

08-10-09 - K.Rens
    Een spelfout in de ledenlijst werd opgelost.

Alles gelezen: niet prioritair. Vind niet dat ongelezen topic's zo heel hard storen op dit moment?

Niels: Klachten over ww-vergeten kunnen privé, daar zijn we er al mee bezig. Geen dubbele zaken aub.
    Betreffende mobiel: zal kijken of ik een mobiele versie kan maken voor het toevoegen van reacties.
    Maar is wel nog niet voor deze week dan.

Added bij todo:
    http://todo.gamecoll.com/projects/226_CriminalsPoint.html