Posts by K.Rens

1e advies: Gebruik de interne crons van je webhoster

2e advies: als dat niet werkt gebruik je cronjobs site van hierboven of onze eigen cronjobs service:
    http://cronjobs.gamecoll.com/
    Voordeel van deze dienst is dat je zelf ook logs krijgt van het resultaat van je crons.
    Is 1 van de GameColl diensten die al jaren in beta staat en nooit met een mooi uiterlijk werd gelanceerd wegens gebrek aan tijd ;)

Ps: je kan gewoon inloggen met je GameColl account, het aanmelden linkje staat nog niet goed.

3e advies: als je ook dat niet wil kun je eventueel een minder betrouwbare cronjob dienst maken die gaat kijken als een user op iets klikt of de site bezoekt hoeveel keer hij de cronjob gemist heeft en deze dan vervolgens zoveel keer gaat uitvoeren tot het systeem weer up to date is, zonder dat de user het merkt (minder goede optie, maar in sommige gevallen gecombineerd met cronjobs load besparend, in de meeste echter extra belastend).

Inderdaad, naar mijn mening zegt een certificaat nog niets, MAAR:

1) In sommige bedrijven verdien je meer (snel 800 euro) als je een certificaat haalt.
    2) Je krijgt voorrang op andere kandidaten bij een sollicitatie als je GOEDE certificaten hebt.

Windows versie x certificaten zijn in mijn ogen niet veel waard.
    Tenzij je op een windows helpdesk gaat werken...
    Mega veel mensen kunnen met Windows werken.

Kies voor een certificaat dat internationaal aanzien wordt!

Iedereen mag weten welke interne regels wij in de crew hanteren.
    Dit zodat jullie ook weten wat wij (niet) mogen doen.

Een duidelijk en doorzichtig beleid maakt dat de regels beter gevolgd kunnen worden.

gewoon index.html hernoemen naar index.php

in index.php zet je vanboven bv:

PHP
    <?php
    if(isset($_GET['a'])){
    echo "Toon mij de inhoud van de url: ".htmlspecialchars(addslashes($_GET['a']));
    }
    ?>

Dit gaat niet over Microsoft, maar voor mijn job bij Ernst & Young als "IT auditor and assurance" overweeg ik dit jaar het volgende certificaat te behalen:

Certified Information Systems Auditor (CISA)
    Is een zeer gewaardeerd certificaat om IT systemen te auditeren op veiligheid.

Proxies kun je niet blokkeren.
    Wat ik wel van plan ben om aan te bieden is een alternatieve oplossing.

Ga hier eens over slapen hoe DiMoWeb dit technisch gaat realiseren, maar binnenkort kan er via een gratis DiMoWeb of CP API een speciale anti-spam controle worden aangeroepen.

Persoonlijk vind ik dat die try, new exception & catch zaken enkel zijn ingevoerd om programmeurs van andere talen sneller naar PHP te halen.
    Zie niet in waarom men niet gewoon if else kon blijven gebruiken...

Gebruik ze zelf ook vaak door elkaar (afhankelijk per klant/site - historisch gegroeid), wat verwarrend werkt...

Een spelfout in de regels werd gecorrigeerd en onderaan werd een vooropzet van een nieuw intern crewregelement opgesteld.
    Deze laatste sectie kan de komende 2 weken nog verder uitgebreid worden.

Dit om een duidelijk en objectief beeld te bieden aan onze leden in verband met het interne regelement.

Weet jij nog goede regels die we kunnen toevoegen (zowel voor de crew zelf als voor de leden), meld ons dit dan aub in dit topic.

http://www.criminalspoint.com/regels.html

GameColl / DiMoWeb:
    Meerdere domeinen kunnen inderdaad gekoppeld worden aan 1 hosting, geen probleem.

Verder zijn wij duurder omdat je data elke 3 uur gebackupped wordt (beter dan een gewone RAID dus, want je kan terug gaan in de tijd!).

Dit is vooral belangrijk bij bv games:
    Als je 8 uur geleden gehackt werd, kunnen wij aan een backup komen van 9 uur geleden, zodat je toch bijna niets kwijt bent.

De meeste hostings backuppen maar 1x per dag of werken met een raid, waardoor je toch nog niet ver terug kan.

Verder zijn onze servers geoptimaliseerd voor crime games en bieden wij extra beschermingen tegen ddos en injecties.
    Quad core servers met grote hoeveelheden geheugen en een snelle internetverbinding.
    Servers staan grotendeels in België en Nederland, zodat websites snel geladen kunnen worden in BE, NL, FR, LU, DE en GB.

En natuurlijk is er onze expertise en onze vriendelijke support.
    Bij problemen kunnen wij je beter helpen dan wie dan ook, zeker op het vlak van games (maar ook op andere vlakken).

Ps: neem goedkopere hosting en gebruik onze nieuwe website!
    http://www.dimoweb.com

Hosting kan besteld worden via pb hier of door het contactformulier in te vullen.

Contacteer me gerust voor verdere informatie.

Ik denk niet dat de nieuwe lay-out mee wordt doorverkocht.
    Verder is dit iets dat we intern met de gehele crew nog moeten overleggen.
    Wat mij betreft is de lay-out minder prioritair ten opzichte van het hoog houden van de kwaliteit van deze website.

We zijn gefuseerd, geen angst.

De naam CF stoten wij echter weer af, om het aanbod op de markt te vergroten. Wat er exact met deze naam gaat gebeuren staat nog niet vast en zal afhangen van de nieuwe eigenaar van dat domein.

Wel een coole naam voor je game (h)
    Aan je design outgame zou ik wel nog wat actie toevoegen dat past bij de inhoud van de site, is nogal kaal.

Normaal zul je er ook niks van werken, alles werd eerst uitvoerig getest op een development server :p
    Maar als er iets fout zou lopen en ik moet een actie ongedaan maken, kan het tot 5 minuten oplopen, vandaar.

Normaal zou er nu niet meer dan 15 seconden max meer mogen komen te staan, er gaan enkel nog wat apache rebootjes gebeuren.

Eerste test gisterenavond rond 23:40 succesvol voltooid.
    Ik ga dit nu beginnen te implementeren en mij verder verdiepen in de exacte instellingen tot in het detail.

Lay-out: daarover zal de komende dagen en weken over vergaderd worden.
    De nieuwe CF lay-out vond ik heel mooi, maar niet alle originele crewleden waren het hiermee eens, vandaar.
    Bovendien moet goed gekeken worden dat we alle rechten op de lay-out dan hebben (stond een mannetje in de header).

De tijd zal het uitwijzen.

Ik bedoel dat zo'n soort basis kennis zaken over PHP eigenlijk goed zouden moeten staan uitgelegd in een standaard artikel hier.
    Zodat iedereen dit voor eens en voor altijd kan en hoort te weten...

Beste (nieuwe) leden,

Vanaf 14/10/2009 zullen CriminalsPoint en CriminalsFanaat fuseren om verder te gaan met de huidige CriminalsPoint source, ledenbestand en naam.

Eerst en vooral al een hartelijk welkom aan alle:
    CriminalsFanaat-leden, de CriminalsFanaat-mods en beheerders!

Wie zal ons team vervoegen de komende dagen?
    Beheerders:
    rickvbeek
    r-mulder
    NielsB

Moderators:
    daxx
    JeffreyH
    jgdonleach
    R-Mijnten

Verder krijgt ook Dein promotie tot beheerder.
    Dit om het evenwicht in het originele team te bewaren.

Iedereen welkom en laten we CriminalsPoint samen tot een nieuw hoogtepunt verheffen.
    Samen staan we sterk!